Skip to main content

Wanneer is fiber beschikbaar op je adres ?

• 16 december 2024
  • 79 reacties
  • 4246 Bekeken
Wanneer is fiber beschikbaar op je adres ?
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?
Toon eerste bericht

79 reacties

Martin
  • 33337 reacties
  • 3 april 2025

Louter ter info: 

in één van hun persberichten stond ±2 jaar geleden te lezen dat Proximus ernaar streeft om tegen 2032 ongeveer 95% van de Belgische woningen en bedrijven van glasvezel te voorzien. 
De meest bevolkte gebieden komen ook eerst aan de beurt .

Jamo
  • Motivator
  • 279 reacties
  • 5 april 2025

Ja kan allemaal wel zijn maar ondertussen laten ze uitschijnen dat iedereen binnenkort aansluitbaar is. Nog een geluk dat ze jou hebben om alles wat er mis gaat goed te praten. Ondertussen is mijn snelheid nog een schamel 19 Mbps up en 3 Mbps down. Dat is 4 keer minder dan de gegarandeerde snelheid. Een lijnanalyse geeft aan dat er geen probleem is met mij verbinding. Wel valt mijn internet om de haverklap uit. 

Ik denk dat het tijd wordt om na 25 jaar eens via de kabel te gaan want die fiber daar kan ik nog lang op wachten en zo is het geen doen meer.

mvg

Martin
  • 33337 reacties
  • 5 april 2025

@Jamo Nee, het is echt niet mijn bedoeling van het goed te praten, want ik moet ook nog steeds afwachten wanneer er glasvezel zal kunnen binnenkomen bij mij, maar uiteraard is het bij u nog dringender dan bij mij, aangezien mij VDSL lijn het nog goed doet.

Ik wou je alleen maar aantonen wat ze toen geschreven hebben en dat het inderdaad voor sommigen nog  lang zal kunnen duren vooraleer ze op glasvezel zullen kunnen aangesloten worden!. Zij die in een meer bevolkte zone zitten, hebben blijkbaar toch iets meer kans dat het vlotter gaat.

Martin
  • 33337 reacties
  • 5 april 2025
Jamo schreef:

Ondertussen is mijn snelheid nog een schamel 19 Mbps up en 3 Mbps down. Dat is 4 keer minder dan de gegarandeerde snelheid. Een lijnanalyse geeft aan dat er geen probleem is met mij verbinding. Wel valt mijn internet om de haverklap uit. 

Heb je recent nog contact gehad met PX en wat geeft PX dan voor uitleg voor je probleem met VDSL, en is er al een Technieker gestuurd geweest om dit probleem dieper uit te spitten?