Beantwoord

Verwijderde mails worden automatisch verwijderd

  • 8 December 2020
  • 4 reacties
  • 519 Bekeken

Ik heb het volgende probleem:

 

In mijn map “Prullenbak” worden mails na 14 dagen verwijderd. Bij mijn andere mappen is dit niet het geval enkel bij verwijderde items. 

Mijn mailbox staat ingesteld op 1 pc met de mail applicatie “Outlook 2019”. De mailbox staat daar ingesteld als IMAP en niet als POP. Ik heb in de webmail gezocht naar een instelling die verwijderd mails automatisch permanent verwijderd maar niets gevonden. 

Ook staan geen regels ingesteld dat mails moeten verwijderd worden.

 

Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

icon

Beste antwoord door M_016 8 December 2020, 13:12

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

Dat de mails niet automatisch verwijderd worden in andere mappen dan verwijderde items is logisch want dan zouden er veel verschieten na een tijd als ze hun mails niet terugvinden, dit is niet alleen bij proximus zoals o.a. bij gmail enz….

Altijd ook gevaarlijk als gewiste mails direct zouden verwijderd worden, mss heb jij dit nogniet voor gehad maar ik toch wel dat ik per abuse een mail wiste en hem dan vlug uit de verwijderde items terug kon halen...

Klopt, maar mails worden wel van de mailservers verwijderd als dit nog op POP zou staan op een ander toestel en dan zouden mails wel verwijderd worden ook al staat het op IMAP. Maar ik heb dit ondertussen gecontroleerd en de mailbox staat enkel ingesteld op 1 pc als IMAP.
Ondertussen heb ik de mailbox uit Outlook verwijderd om te zien of het nog steeds voorkomt in de webmail.

ik denk niet dat proximus dit zo voorziet dat ze na 14 automatisch uit de verwijderde items worden gehaald, mss moet je eens kijken in de instellingen van outlook als je voor je proximus account dit kan instellen.

Reputatie 7
Badge +4

Fyi

outlook trash emails disappear after 14 days - Google zoeken

 

How long do emails stay in outlook trash?

for 14 days

In this article

If you've permanently deleted an item in Microsoft Outlook or Outlook on the web (formerly known as Outlook Web App), the item is moved to a folder ( Recoverable Items > Deletions) and kept there for 14 days, by default. You can change how long items are kept, up to a maximum of 30 days.12 nov. 2020

 

Change how long permanently deleted items are kept for an ...

docs.microsoft.com › en-us › change-deleted-item-retention

Zoeken naar: How long do emails stay in outlook trash?

How long do emails stay in Trash?

When you delete a message, it stays in your Trash for 30 days. After that time, it will be permanently deleted from your account and can't be recovered.