Skip to main content

Verdachte mail

• February 18, 2026
  • 13 reacties
  • 114 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Er zat een mail van “Proximus” in mijn mailbox met dit adres.

support@laaybsac.com

Heb hem doorgestuurd naar safeonweb.

13 reacties

Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • February 18, 2026

@Peter62 Dat heb je heel goed gedaan.Zeker niet op reageren.Groetjes,Joel.

Mutlie
  • February 18, 2026

@Joel M 
In een ander topic kreeg ik de opmerking dat ik een abuse formulier van Px kon gebruiken.
Klopt dit nog wel?

Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • February 18, 2026

@Mutlie Ik heb het  nog  eens nagevraagd en verdacht@safeonweb.be is voldoende om melding te doen.Dan komt het onmiddellijk op de juiste dienst/afdeling terecht.Groetjes,Joel.

Martin
  • February 18, 2026

Spijtig dat je van safeonweb geen feedback terug krijgt als het bv een echte mail is die niet verdacht lijkt te zijn  of phishing mail enz..

Enfin, dit is toch bij mij het geval, mss zijn er die hierbij een betere ervaring hebben?

Mutlie
  • February 18, 2026

Van safeonweb heb ik nog nooit meer gekregen dan een ontvangstmelding, van abuse nog nooit enig antwoord.

Anderzijds publiceert safeonweb regelmatig hun resultaten inzake fraudebestrijding. En Proximus?

Dus of PX reageert of niet (en handelt) op het voorleggen van een verdacht bericht weten we zelfs niet eens.

Conclusie

Een verdacht bericht gekregen, slechts ėėn adres: verdacht@safeonweb.be

Martin
  • February 18, 2026

Volledig akkoord, maar als je niet zeker bent of het nu al dan niet een verdachte mail is zou het wel ook interessant zijn van het te weten te komen, want als je een mail stuurt naar verdacht@safeonweb.be  die 100% betrouwbaar is krijg je het ook niet te weten dat die betrouwbaar is en je die in het vervolg moet al dan niet nog moet aanduiden als spam en verwijderen zonder te lezen! 

Mutlie
  • February 18, 2026

Tja, hier is het vooral aan het gezonde verstand denk ik. En niet moeilijker maken dan nodig maar de vaste routine gebruiken.

Nooit op een directe link klikken in een mail, maar via je standaard bladwijzer naar de pagina van je bank, mypension, Proximus, it's me, …. gaan en overeenkomstig de mail aanduiden als spam of niet. En even consequent direct als spam aanduiden en verwijderen als je het al direct ziet aan de verzender of de betreft regel, zonder openen.

jdm_01
Forum|alt.badge.img+3
  • Motivator
  • February 18, 2026

Vandaag ook zo een mail ontvangen, onmiddellijk verwijderd! (outlook/gerapporteerd/geblokkeerd)

Eigenlijk zie je het al aan het mail afzendadres dat er iets niet klopt

Zal in het vervolg zulke mails doorsturen naar safeonweb.

mvg

Martin
  • February 18, 2026

Spijtig genoeg is het een dagelijkse vervelende job geworden!

Mutlie
  • February 18, 2026

Nee, hier eerder een zeldzaamheid geworden.

Euh hout vasthouden, tis al anders geweest.

Martin
  • February 18, 2026

Heb jij die dan niet ontvangen van support @ laaybsac.com ?

Mutlie
  • February 18, 2026

neen dus
We krijgen eigenlijk nog weinig spam.
Het heeft veel geholpen dat ik mijn vrouw haar skynet alias heb verwijderd want vorig jaar was dat tot 8x per dag. Vooral onnozele mails, onze cloud (die we niet hebben) was vol en zo.
Allez, onze litanie staat hier nog wel ergens. Dat skynet adres buiten gezwierd en het was gedaan met de spam

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • February 19, 2026

Ik zet nooit mijn naam in een mailadres.

Ik heb ook 3 mailadressen, 1 skynet en 2 hotmail.

1 hotmail dient als ik online iets wil bestellen, niets chinees of als ik soms een mailadres moet achterlaten voor bvb een recept.

elke dag daar redelijk wat spam en soms ook in postvak rare mails.

bvb my ebox: en dan staat er Geachte en dan volgt mijn mailnaam

ik weet zo wie zo dat het nep is want ebox ed komt nooit op dat adres

In die verdachte mail stond “Beste lid” Px zou schrijven “Beste klant”

En zo zijn er kleine dingen waar je nep aan herkent.