Skip to main content

Phishingpoging !!! Zogezegd via Procimus

• February 16, 2026
  • 3 reacties
  • 38 Bekeken

Mutlie

De mail is afkomstig van info @ crematoriopacifico.com 
(ik heb voor de veiligheid spaties toegevoegd voor en na de “@”)

PS: ik heb de mail doorgezonden naar verdacht@safeonweb en abuse@proximus.be

3 reacties

Martin
  • February 16, 2026

Gewoon ter bijkomende info: 

het proximus mailadres “abuse@proximus.com” wordt blijkbaar niet meer gebruikt om phishing enz te melden …..

Mutlie
  • Auteur
  • February 16, 2026

Dan vul ik aan dat abuse@proximus.be blijkbaar wel nog bestaat, want de mail niet terugkeert als onbestelbaar. Hopelijk doet Proximus er iets mee want -het is wel even geleden- dit mailadres heb ik in het verleden wel gebruikt. Het is sowieso een kluwen om een melding van poging tot phishing te doen en de enige waardevolle constante daarvoor  is m.i.  verdacht@safeonweb. Gewoon de mail doorsturen en ze hebben alle gegevens.
Zoals Proximus  (een formulier invullen) is  niet echt gebruiksvriendelijk en anderzijds bevatten de headers van de meegezonden verdachte mail alle info die nu in bijv. een jpg, niet terug te vinden is. Je kan net zo goed een foto maken van je brievenbus (op straat).
En heb je het meldpunt al eens zelf geprobeerd? Dat is pas gebruiksonvriendelijk!

Martin
  • February 16, 2026

abuse@proximus.com  (of .be) bestaat ook nog maar lezen of gebruiken ze dit nog als je iets stuurt  bv in verband met phishing enz… 
Want nog niet zolang geleden las ik ergens op hun site: gebruik in plaats van abuse@proximus.com , ons online abuse mailformulier en verder stond er ook als onze mailadressen eindigen op proximus.com. 
Je komt op hun site op zoveel verschillende plaatsen informatie tegen dat je op den duur het bos door de bomen niet meer ziet!. 

Mss gebruiken ze officieel bij proximus zelf de “xyz@proximus.be” mailadressen niet meer aangezien je nu als particulier alleen nog mailadressen  kunt aanmaken in de vorm van “xyz@proximus.be” aangezien je geen “xyz@skynet.be” mailadressen meer kunt aanmaken! Enfin duidelijk is het voor mij ook allemaal niet meer ;-)