Vraag

Verbinding valt regelmatig weg

  • 11 December 2021
  • 3 reacties
  • 69 Bekeken

Reputatie 1

Beste,

sinds vrijdagmiddag heb ik problemen met internet; verbinding valt regelmatig weg en als ik toch verbinding heb is het heel traag (speedtest.net resultaat (via kabel): ping 9ms; 1,7Mbps download; 4,8Mbps upload) 
Hetgeen ik al heb geprobeerd is modem heropstarten en hardware reset van de modem, beide zonder resultaat. 
Ik heb ook al contact gehad met de helpdesk. ze hebben reset op afstand gedaan en ik heb nogmaals hardware reset van modem moeten doen. Ook dit heeft niet geholpen. Conclusie is dat er een technieker moet langskomen, helaas kan dat pas over 6 dagen. Dit is niet echt praktisch.

Mijn vraag is eigenlijk: ligt dit aan een configuratiefout bij mij ? Volgens mij niet, want het wegvallen van de verbinding gebeurde zonder dat er hier iets werd veranderd. Ook omdat het DSL lampje op de modem blijft branden, het is enkel de internet-led die knippert bij het wegvallen van de verbinding. 
Is het mogelijk dat er op afstand een aantal zaken gedaan kunnen worden ?


Bij een vorig topic had ik ook de waarden van de BBox3Tool gepost; ik zal de huidige waarden ook hierbij plaatsen. Wat opvalt is dat de current bit rate ronde waarden heeft, is dat vreemd of is dat misschien toeval ?

alvast bedankt 
mvg
Raoul
 


3 reacties

Speediest gedaan rechtstreeks verbonden met utp kabel aan de  bbox en voor de rest niks dat anders verbinding maakt met de bbox ook niet via WiFi, want je lijnsnelheid is 50/10 Mbps

Valt je verbinding ook weg via Utp verbinding of enkel via WiFi en dit voor alle toestellen?

Reputatie 1

Inderdaad, want na de hardware reset is ook de SSID gewist, dus er kon niks anders verbinding maken.

Verbinding valt weg voor zowel UTP als wifi; wordt ook aangegeven in de configpagina van de modem

DSL: Connected

Internet: Disconnected

 

Dan zouden de Proximus medewerkers maandag ook via een lijntest die fouten op je lijn moeten kunnen zien, ben benieuwd?

Is je bbox al eens vervangen geweest, mss kan dit ook helpen, maar dat zullen de prox medewerkers ook wel verder beslissen indien ze dit nodig vinden.

je staat ook op 8b profiel en niet op 17a profiel dat knnen ze ook eens verder natrekken.

Reageer