Vraag

udp poorten gaan niet open in mijn b-box3


ik heb in mijn b-box3 een aantal poorten open gezet voor udp, maar er komt niks door.

wanneer ik iets voor tcp openzet, lukt het wel

wat scheelt er?


35 reacties

toch eens bbox heropstarten na het invoeren van portforwarding mss

en als je beide udp/tcp aangeduid staan in één forward regel werkt het dan ook niet.

bbox heropgestart nadat ik beide udp/tcp aangeduid heb, komt niet door

na het heropstarten staan de tcp en udp forwards trouwens tóch in aparte regels

Reputatie 7
Badge +4

Ter info:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_ports_unblock_secu/particulieren/support/internet/veiligheid-en-bescherming/internetpoorten-en-beveiliging/internetpoorten-openen.html

 

De internetpoorten hieronder zijn geblokkeerd voor inkomend en/of uitgaand verkeer. Om veiligheidsredenen kunnen ze niet gedeblokkeerd worden.

Poorten 25 en 445 (TCP-protocol); poorten 135, 137, 138 en 139 (UDP-protocol); poorten 1080, 1555, 2001, 2280, 2281, 2282, 2284, 2285, 3128, 8080, 8081, 9000 en bepaalde poorten hoger dan 1024.

Ja, dat had ik al gelezen, maar het gaat niet over die poorten.  Natuurlijk : bepaalde poorten hoger dan 1024, dat is niet heel specifiek, hé.

 

Het gaat om poorten  500, 4500, 1723, 3478, 5060, 5061, 8000 en 32000-65535.

@guido_aerts Dat heeft er inderdaad niks mee te maken, maar dit probleem werd hier nog gemeld maar ik ben ondertussen vergeten wat de reden was :thinking:

Een ander voorbeeld is ook om een range  poortnummers in te voeren dat lukt ook niet, je moet ze aparte regels  invoeren.

Range heb ik nog niet echt geprobeerd.  Maar ik geloof best dat dat ook niet kan.

Wat kan ik doen?

@guido_aerts als hier iemand van @pro⌘imus zelf zou langskomen kunnen zij dit indien het geen bekende bug is opvragen bij hun specialisten of er een workaround is .

Dat langskomen zal niet voor eerstdaags zijn, neem ik aan, gezien de crisis.

Ik dacht dat ze bij proximus gewoon in elke modem kunnen snuffelen en doen?

Reputatie 7
Badge +4

Misschien best proberen om te kijken waar het blokkeert (poort per poort**) indien nog niet gedaan

Wat de ondersteuning van “ranges” betreft dit werd reeds zonder duidelijk “ja/neen” behandeld in onderstaand lange draadje 

Misschien biedt een eigen router achter BBox  (enkel indien aanwezig decoder direct op Bbox) daarom een (snellere/adequatere) oplossing voor de auteur

https://nl.forum.proximus.be/internet-10/poorten-open-stellen-49602

** uiteraard niet haalbaar/doenbaar voor de range 32000-65535

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_router_install/particulieren/support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/uw-priverouter-instellen-als-draadloze-router.html

van die range heb ik maar aangehaald omdat dit ook nog een bug is die moet opgelost worden en daarom dat dit ook een bug zou kunnen zijn , maar het één heeft met het ander niks te maken, en ik denk zelf dat het niet voor alle types bbox’en het geval is maar dat zou toch iemand van proximus kunnen weten of te weten komen bij hun specialisten

Ik heb geen decoder.  Geen tv, enkel internet.

Het is tot nu toe met nog geen enkele poort gelukt met udp, en ik heb er al heel wat geprobeerd.  Ik ben al een week aan het sukkelen hiermee.  Nu gebruik ik Packet Sender en Wireshark  op het lan en Packet Sender op mijn (proximus-abonnement)-smartphone via mobiele gegevens, om te testen.

TCP komt goed door, UDP niet.  (wel wanneer ik via wifi test op mijn smartphone, want dan zit ik op het lan).

Moet ik er nu echt een paar honderd één voor één gaan testen?  (een forward instellen, bbox heropstarten en test doen neemt samen meer dan 10 minuten in beslag, voornamelijk door de trage reactie van de bbox...)  Ik zal er sebiet aan beginnen ,zie.

@guido_aerts welke bbox3 heb je is dat een bbox3 of een bbox3v+ mss best dat je dit meldt zodat iemand van proximus zelf dit kan opvragen bij de specialisten of er met één van die bboxen een probleem is om udp poorten open te stellen.

Misschien ook er bij vermelden voor welek toepassing je deze poorten moet open zetten 

@PRO⌘IMUS HELP :relaxed:

 

NB: nochtans voor de summy  (zonnepanelen)

Werkt port mapping voor de poorten 9523 (UDP) en 3478 (UDP)
 

Reputatie 7
Badge +4

Nee dat is inderdaad niet direct de bedoeling; bv. poort 5060 wordt door Proximus VoIP gebruikt, maar vermits u enkel internet hebt kan het probleem in principe daar niet liggen

Misschien beroep doen op onderstaande in afwachting van een technisch onderlegd/georiënteerd Proximus medewerker op dit publieke forum

https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=23&p=819430&view=unread#unread

Vermits u er reeds een week mee bezig bent, kan het probleem ook niet liggen aan “vertraging bij de verwerking” omwille van “interne netwerkproblemen” bij Proximus deze voormiddag

 

Onderaan op de modem staat : bbox 3.

Als ik inlog krijg ik bij ‘mijn modem’ :

Serienummer (S/N)

CP1439SACYCZZZZ

Softwareversie

17.3.09.1B

Hardwareversie

E

Op mijn lan heb ik een voip centrale (met een pstn-lijn) , die ik met een android smartphone met een softphone app zou willen benaderen via (sip en rtp), omdat dat niet lukte heb ik op een pc SoftEther vpn-server geïnstalleerd, maar android vpn kan geen verbinding maken over het mobiele net.

heb net getest : wan udp 3478 → lan  udp 62403  werkt niet

                             wan udp 9523 → lan udp 62403  werkt niet

wan tcp → lan tcp werkt,

lan tcp → wan tcp  lukt me niet, ik gebruik het ipv4 adres van mijn gsm.

Je hebt een bbox3 van technicolor , nu is de vraag of proximus er weet van heeft of er problemen zijn met dit type bbox3 :interrobang:

Reputatie 7
Badge +4

@guido_aerts Ik heb het nagevraagd bij de betrokken dienst, van zodra ik antwoord krijg laat ik je iets weten.

Reputatie 7
Badge +4

@guido_aerts Onze modem experten zien geen enkel probleem met je modem. Heb je al eens getest na een reset van je bbox3 modem.

Ik heb mijn modem al opnieuw opgestart, maar dat hielp niet, bedoelt u ‘herinitialiseren’? 

Dat heb ik nog niet gedaan, kan ik de instellingen opslaan, of moet ik dan alles handmatig instellen?

tcp van wan naar lan werkt wel vanaf een vaste lijn verbinding, via mijn smartphone lukt het niet

(met Packet Sender app)

als je een reset uitvoert moet je de instellingen die je zelf ingevoerd hebt in de bbox zoalsbv portforwarding opnieuw invoeren.

normaal gezien zou het moeten werken aangezien het werkt met een sommy systeem voor zonnepanelen waar het ook om udp poorten gaat.

Eigenlijk als je vast zit met een probleem omtrent de bbox is het altijd beter van een reset uit te voeren

reset uitvoeren > klik hier

tx

 

reset lost het probleem niet op

de instellingen bleven trouwens bewaard door reset met de reset knop

ik ga nu herinitialiseren via de browser

Reputatie 6
Badge +3

Heb je al de LED’jes op de BBOX zien uitgaan? Wanneer dit niet gebeurd is dan is er geen factory reset uitgevoerd. Spijtig genoeg met het user profiel dat wij als klanten heb kan je geen configuratie export van de instellingen maken en later terug importeren.

in feite als je de verzonken reset knop indrukt moet je wachten tot allen de power led nog oplicht en dan pas mag je deze loslaten.

Reageer