ik heb in mijn b-box3 een aantal poorten open gezet voor udp, maar er komt niks door.
wanneer ik iets voor tcp openzet, lukt het wel
wat scheelt er?
ik heb in mijn b-box3 een aantal poorten open gezet voor udp, maar er komt niks door.
wanneer ik iets voor tcp openzet, lukt het wel
wat scheelt er?
toch eens bbox heropstarten na het invoeren van portforwarding mss
en als je beide udp/tcp aangeduid staan in één forward regel werkt het dan ook niet.
bbox heropgestart nadat ik beide udp/tcp aangeduid heb, komt niet door
na het heropstarten staan de tcp en udp forwards trouwens tóch in aparte regels
Ter info:
De internetpoorten hieronder zijn geblokkeerd voor inkomend en/of uitgaand verkeer. Om veiligheidsredenen kunnen ze niet gedeblokkeerd worden.
Poorten 25 en 445 (TCP-protocol); poorten 135, 137, 138 en 139 (UDP-protocol); poorten 1080, 1555, 2001, 2280, 2281, 2282, 2284, 2285, 3128, 8080, 8081, 9000 en bepaalde poorten hoger dan 1024.
Ja, dat had ik al gelezen, maar het gaat niet over die poorten. Natuurlijk : bepaalde poorten hoger dan 1024, dat is niet heel specifiek, hé.
Het gaat om poorten 500, 4500, 1723, 3478, 5060, 5061, 8000 en 32000-65535.
Een ander voorbeeld is ook om een range poortnummers in te voeren dat lukt ook niet, je moet ze aparte regels invoeren.
Range heb ik nog niet echt geprobeerd. Maar ik geloof best dat dat ook niet kan.
Wat kan ik doen?
Dat langskomen zal niet voor eerstdaags zijn, neem ik aan, gezien de crisis.
Ik dacht dat ze bij proximus gewoon in elke modem kunnen snuffelen en doen?
Misschien best proberen om te kijken waar het blokkeert (poort per poort**) indien nog niet gedaan
Wat de ondersteuning van “ranges” betreft dit werd reeds zonder duidelijk “ja/neen” behandeld in onderstaand lange draadje
Misschien biedt een eigen router achter BBox (enkel indien aanwezig decoder direct op Bbox) daarom een (snellere/adequatere) oplossing voor de auteur
https://nl.forum.proximus.be/internet-10/poorten-open-stellen-49602
** uiteraard niet haalbaar/doenbaar voor de range 32000-65535
van die range heb ik maar aangehaald omdat dit ook nog een bug is die moet opgelost worden en daarom dat dit ook een bug zou kunnen zijn , maar het één heeft met het ander niks te maken, en ik denk zelf dat het niet voor alle types bbox’en het geval is maar dat zou toch iemand van proximus kunnen weten of te weten komen bij hun specialisten
Ik heb geen decoder. Geen tv, enkel internet.
Het is tot nu toe met nog geen enkele poort gelukt met udp, en ik heb er al heel wat geprobeerd. Ik ben al een week aan het sukkelen hiermee. Nu gebruik ik Packet Sender en Wireshark op het lan en Packet Sender op mijn (proximus-abonnement)-smartphone via mobiele gegevens, om te testen.
TCP komt goed door, UDP niet. (wel wanneer ik via wifi test op mijn smartphone, want dan zit ik op het lan).
Moet ik er nu echt een paar honderd één voor één gaan testen? (een forward instellen, bbox heropstarten en test doen neemt samen meer dan 10 minuten in beslag, voornamelijk door de trage reactie van de bbox...) Ik zal er sebiet aan beginnen ,zie.
Misschien ook er bij vermelden voor welek toepassing je deze poorten moet open zetten
@PRO⌘IMUS HELP
NB: nochtans voor de summy (zonnepanelen)
Werkt port mapping voor de poorten 9523 (UDP) en 3478 (UDP)
Nee dat is inderdaad niet direct de bedoeling; bv. poort 5060 wordt door Proximus VoIP gebruikt, maar vermits u enkel internet hebt kan het probleem in principe daar niet liggen
Misschien beroep doen op onderstaande in afwachting van een technisch onderlegd/georiënteerd Proximus medewerker op dit publieke forum
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=23&p=819430&view=unread#unread
Vermits u er reeds een week mee bezig bent, kan het probleem ook niet liggen aan “vertraging bij de verwerking” omwille van “interne netwerkproblemen” bij Proximus deze voormiddag
Onderaan op de modem staat : bbox 3.
Als ik inlog krijg ik bij ‘mijn modem’ :
Serienummer (S/N)
CP1439SACYCZZZZ
Softwareversie
17.3.09.1B
Hardwareversie
E
Op mijn lan heb ik een voip centrale (met een pstn-lijn) , die ik met een android smartphone met een softphone app zou willen benaderen via (sip en rtp), omdat dat niet lukte heb ik op een pc SoftEther vpn-server geïnstalleerd, maar android vpn kan geen verbinding maken over het mobiele net.
heb net getest : wan udp 3478 → lan udp 62403 werkt niet
wan udp 9523 → lan udp 62403 werkt niet
wan tcp → lan tcp werkt,
lan tcp → wan tcp lukt me niet, ik gebruik het ipv4 adres van mijn gsm.
Je hebt een bbox3 van technicolor , nu is de vraag of proximus er weet van heeft of er problemen zijn met dit type bbox3
Ik heb mijn modem al opnieuw opgestart, maar dat hielp niet, bedoelt u ‘herinitialiseren’?
Dat heb ik nog niet gedaan, kan ik de instellingen opslaan, of moet ik dan alles handmatig instellen?
tcp van wan naar lan werkt wel vanaf een vaste lijn verbinding, via mijn smartphone lukt het niet
(met Packet Sender app)
als je een reset uitvoert moet je de instellingen die je zelf ingevoerd hebt in de bbox zoalsbv portforwarding opnieuw invoeren.
normaal gezien zou het moeten werken aangezien het werkt met een sommy systeem voor zonnepanelen waar het ook om udp poorten gaat.
Eigenlijk als je vast zit met een probleem omtrent de bbox is het altijd beter van een reset uit te voeren
reset uitvoeren > klik hier
tx
reset lost het probleem niet op
de instellingen bleven trouwens bewaard door reset met de reset knop
ik ga nu herinitialiseren via de browser
Heb je al de LED’jes op de BBOX zien uitgaan? Wanneer dit niet gebeurd is dan is er geen factory reset uitgevoerd. Spijtig genoeg met het user profiel dat wij als klanten heb kan je geen configuratie export van de instellingen maken en later terug importeren.
in feite als je de verzonken reset knop indrukt moet je wachten tot allen de power led nog oplicht en dan pas mag je deze loslaten.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.