Vraag

Terugsturen apparatuur: decoder modem wifi-booster



Toon eerste bericht

321 reacties

Reputatie 1
Badge

 

naar waar loopt die gele utp kabel en naar waar loopt die rechtse witte utp kabel

 

Volgens de man die onze elektriciteit vernieuwd heeft lopen deze allebei naar de modem in de garage. Deze zitten bijgevolg allebei in een poort.

 

naar waar loopt die gele utp kabel en naar waar loopt die rechtse witte utp kabel

Er kan altijd door iemand van proximus voorgesteld worden om eens een tchnieker langs te sturen

je kan ook met een laptop de speedtest doen daar aar die gele kabel insteekt en ook daar waar die witte insteekt zodat je weet of het daar al goed is

Reputatie 1
Badge

van het minst dat een toestel ergens contact maakt over wifi met de bbox dan knippert die wifi led inderdaad

Oke dan weten we dan ook alweer.

Reputatie 1
Badge

De gele kabel zit in de PLC. De witte gaat naar mijn decorder.

Mij is altijd gezegd geweest dat het stopcontact van de PLC dan voldoende is om de booster van internet te voorzien. Dit gebruik ik dan ook om de booster van elektriciteit te voorzien.Sorry voor de mogelijks domme vragen maar helder nadenken zit er al een tijdje niet meer in. Ben zo goed als zot aan het worden. 

 

Nu denk ik dat die gele kabel helemaal niet in de PLC moet. Maar dan stel ik mij de vraag hoe dat spel dan internet kan voorzien.

van het minst dat een toestel ergens contact maakt over wifi met de bbox dan knippert die wifi led inderdaad

Reputatie 1
Badge

Dat maakt het alleen maar wat moeilijker natuurlijk dan kunnen die PLC’s ook de boosdoener zijn
Je booster zijn switch staat dan in de stand Access Point.

Je zou dan kunnen een speedtest doen op je uitgang van de PLC dus daar waar je booster op aangesloten is door daar in de plaats  je laptop ermee te verbinden met een utp netwerkkabel waarop je de http://speedtest.net  uitvoert 

Want als je snelheid daar al laag is dan kan je booster natuurlijk ook niet meer snelheid geven.

Zal het even proberen.

Reputatie 1
Badge

Is het voorbeeld normaal dat wifi op de modem blijft knipperen?

Dat maakt het alleen maar wat moeilijker natuurlijk dan kunnen die PLC’s ook de boosdoener zijn
Je booster zijn switch staat dan in de stand Access Point.

Je zou dan kunnen een speedtest doen op je uitgang van de PLC dus daar waar je booster op aangesloten is door daar in de plaats  je laptop ermee te verbinden met een utp netwerkkabel waarop je de http://speedtest.net  uitvoert 

Want als je snelheid daar al laag is dan kan je booster natuurlijk ook niet meer snelheid geven.

Reputatie 1
Badge

Dat wilt zeggen dat je wifi booster te ver van de bbox staat.

Dus zoals ik reeds voorgesteld heb is het best  van de booster eerst dichter bij de bbox3 te plaatsen en dan te resetten en te synchroniseren en daarna eens de speed testen doen zodat je zeker bent dat je booster in orde is 

→ Je Wi-Fi Booster resetten | Proximus daar staat de link ook naar de uitleg om te synchroniseren.

Lampjes van je Wi-Fi Booster nakijken - YouTube

Installeer en synchroniseer de Wi-Fi Booster - YouTube

De booster zit in een PLC en deze is via een UTP inbouwdoos met de modem verbonden. Dit is wat ze mij in de proximuswinkel van Oudenaarde gezegd hebben. 

 

Deze morgen brande het lichtje van 5.0 nog. 

Dat wilt zeggen dat je wifi booster te ver van de bbox staat.

Dus zoals ik reeds voorgesteld heb is het best  van de booster eerst dichter bij de bbox3 te plaatsen en dan te resetten en te synchroniseren en daarna eens de speed testen doen zodat je zeker bent dat je booster in orde is 

→ Je Wi-Fi Booster resetten | Proximus daar staat de link ook naar de uitleg om te synchroniseren.

Lampjes van je Wi-Fi Booster nakijken - YouTube

Installeer en synchroniseer de Wi-Fi Booster - YouTube

Reputatie 1
Badge

werkt je booster normaal als je die in de omgeving van de bbox zet, want je kunt best de booster nabij de de bbox eerst zeten en dan resetten en synchroniseren en zo een speedtest doen dan verder verwijderd zetten om zo de speedtest nog eens te doen, zodoende je kunt ontdekken tot waar hij goed blijft werken.

Vroeger hadden we de 3, sinds vorige week de 3+. Naar mijn mening is het nog steeds niet goed. Maar dit zal blijkbaar aan mij liggen. Blijkbaar is beneden 60mb een goed bereik. 

Omdat ik van de mening ben dat mijn internet na de vervanging nog steeds niet goed was is hier de raad gegeven van de netwerken te splitsen. SIDD of zoiets.

Boven hebben we maar rond de 30mb. Daar wil ik beter internet hebben. Mijn wekker is via internet verbonden en meermaals staat de klok verkeerd. Heb geen zin om iedere keer vroeger dan nodig gewekt te worden.  Mijn printer staat ook boven en soms heb ik gewoon geen verbinding.

Tijdens het schrijven van dit bericht heb ik een achter de tv gekeken en blijkbaar zijn de lichtjes allemaal uit.

 

werkt je booster normaal als je die in de omgeving van de bbox zet, want je kunt best de booster nabij de de bbox eerst zeten en dan resetten en synchroniseren en zo een speedtest doen dan verder verwijderd zetten om zo de speedtest nog eens te doen, zodoende je kunt ontdekken tot waar hij goed blijft werken.

Reputatie 1
Badge

De speedtests zien er toch behoorlijk uit in ieder geval.

Beneden kan ik er nog mee leven. Behalve dat de booster geen 2,4 uitzend. Al meermaals via de WPS knop gedaan en steeds geen lichtje. Boven is het probleem.

De speedtests zien er toch behoorlijk uit in ieder geval.

Reputatie 1
Badge

@Leeuwke Is het met speedtest.net dat je de speedtest doet en is het bekabeld of via wifi ?

Je engie boxx welke wifi-netwerknaam (=SSID)  staat er ingesteld je moet bij het splitsen waarschijnlijk een ander SSID kiezen 

→ Engie boxx Guide

Engie is ondertussen gelukt. Heb meermaals de naam moeten wijzigen en opeens kwam de verbinding. Het is gelukt dus ga ik er mijn kop niet meer over breken. 

 

De test is via wifi gedaan.

 

Via de kabel

13 ping, 1 jitter, 64,2 download en 19,4 upload.

@Leeuwke Is het met speedtest.net dat je de speedtest doet en is het bekabeld of via wifi ?

Je engie boxx welke wifi-netwerknaam (=SSID)  staat er ingesteld je moet bij het splitsen waarschijnlijk een ander SSID kiezen 

→ Engie boxx Guide

Reputatie 1
Badge

Zenden de 3+ ook 5.0 uit? 

Beide banden worden uitgestuurd maar het gemakkelijkste om te testen is om eerst One SSID op je bbox3 even uit te zetten als die actief staat om de speetesten te doen bvb met http://speedtest.net 

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
 * Hierdoor kun je na de deactivatie weer verschillende namen kiezen voor de verschillende wifi frequentie banden
en tevens de WiFi kanalen terug wijzigen via de GUI van de bbox.

Juist eens getest.

2.4 is 20ms ping en download 41mbps

5.0 is 18ms en 62,51mbps.

 

Als ik alles samen laat, dus 1 netwerk laat dan kan ik een verbinding met mijn boxx (engie) maken. Splits ik de dingen dan is er geen verbinding mogelijk. Versta er dus niets van.

Reputatie 7
Badge +3

@Leeuwke  Ik heb het retourlabel inmiddels teruggevonden, mijn excuses, bovenstaande info is niet meer nodig. Heb je een mailtje gestuurd met het label in bijlage. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@Leeuwke Je oude modem was dat een B-box 2, B-box 3 of B-box 3v+? Kan je me daarvan het serienummer even doorgeven? Dan kijk ik als een retour nodig is en bezorg ik je het label. Groetjes, Antonella

Zenden de 3+ ook 5.0 uit? 

Beide banden worden uitgestuurd maar het gemakkelijkste om te testen is om eerst One SSID op je bbox3 even uit te zetten als die actief staat om de speetesten te doen bvb met http://speedtest.net 

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
 * Hierdoor kun je na de deactivatie weer verschillende namen kiezen voor de verschillende wifi frequentie banden
en tevens de WiFi kanalen terug wijzigen via de GUI van de bbox.

 factoren die WiFi snelheid beïnvloeden .

  • de gebruikte band (2.4GHz of 5.0 Ghz)
  • de omgeving (gebouw, muren)
  • bezettingsgraad van de 2.4 WiFi (buren)
  • andere storingsfactoren in huis
  • de WiFi performance van de  B-Box
  • de WiFi performace van de netwerkkaart

 WiFi wilt verbeteren:

een extra WiFi Access Point, die de laatste WiFi standaarden ondersteunt.

Theoretische WiFi snelheid: WiFi AC (tot 1.733 Mbit/s bruto, 5 GHz)

en N (tot 800 Mbit/s bruto, 2,4 GHz).

Reputatie 1
Badge

Je moet in stappen werken dat wil zeggen

Al eerst de speed meten met een laptop bvb verbonden rechtstreeks aan je bbox via netwerkkabel

zodat je al een referentie hebt hoeveel je haalt.

Dan moet je dicht bij de bbox staan met een toestel waarmee je via wifi meet hoeveel je haalt en dit zowel bvb op 2.4 Wifi band en ook op de 5.0 wifiband 

al je dan u verder verwijderd kan de snelheid wel serieus dalen zeker op 5.0 

Zal deze avond eens via de kabel meten. Zenden de 3+ ook 5.0 uit? 

Je moet in stappen werken dat wil zeggen

Al eerst de speed meten met een laptop bvb verbonden rechtstreeks aan je bbox via netwerkkabel

zodat je al een referentie hebt hoeveel je haalt.

Dan moet je dicht bij de bbox staan met een toestel waarmee je via wifi meet hoeveel je haalt en dit zowel bvb op 2.4 Wifi band en ook op de 5.0 wifiband 

al je dan u verder verwijderd kan de snelheid wel serieus dalen zeker op 5.0 

ook wat bijkomende uitleg die hier al de revue gepasseerd is:

 factoren die WiFi snelheid beïnvloeden .

  • de gebruikte band (2.4GHz of 5.0 Ghz)
  • de omgeving (gebouw, muren)
  • bezettingsgraad van de WiFi (buren)
  • andere storingsfactoren in huis
  • de WiFi performance van de router zelf (B-Box)
  • de WiFi performace van de netwerkkaart

 WiFi wilt verbeteren:

een extra WiFi Access Point, die de laatste WiFi standarden ondersteunt.

Theoretische WiFi snelheid: WiFi AC (tot 1.733 Mbit/s bruto, 5 GHz)

en N (tot 800 Mbit/s bruto, 2,4 GHz).

Reputatie 1
Badge

Als het alleen om wifi te doen is zou ik inderdaad niet met routers werken 

Ik ga mij daar morgen eens in verdiepen. Maar vrees dat het Chinees zal blijven. Zoals ik het nu zie moet ik eigenlijk boven een acces point zetten en als ik geen kabel wil moet ik een PLC gebruiken.

 

Zoals in het verleden al eens uitgelegd hebben we beneden 2 oude PLC'S zitten. Vandaag een nieuwe modem gekregen en volgens mijn gsm had ik beneden 292mbps. Boven 57mbps.

 

Als ik de test via de home optimizer doe dan kom ik dit uit.

Beneden met de 3+

 

Met de gewone 3 was het 

Beneden

 

Boven is het nu

 

Boven met de 3

Dus jullie zullen ook wel doorhebben dat ik er geen bal meer van begrijp.

Als het alleen om wifi te doen is zou ik inderdaad niet met routers werken 

Reageer