Vraag

Telraam IP camera via Proximus modem

  • 27 October 2019
  • 10 reacties
  • 287 Bekeken

Wij installeren de IP tel camera van “Telraam”. De installatie is correct verlopen zowel op de camera als op de website van telraam zelf.

de laatste stap is het verbinden van de camera met de website van Telraam via de internet modem. Dit is een Box-3 van Proximus.

 

  • na de installatie is de wifi van de camera nog steedszichtbaar. Op het ogenblik dat de camera een verbinding tracht te maken met de website via de proximus router verdwijnt deze WIFI van de mogelijkheden. Dat is ook normaal.
  • maar… bij ons wordt die WIFI na 30 seconden terug zichtbaar en is de verbinding naar de Telraam website dus niet gelukt.

 

heeft iemand hier hetzelfde probleem voor? 

 

deze “Telraam” IP camera is een recent gegeven en dient om het voorbijrijdend verkeer te meten.

 

mvg,

 

Walter De Jean


10 reacties

werkt die camera op wif 2.4 of op wifi 5.0 GHz

mss is het wifi signaal te zwak of teveel gestoord door naburige kanalen op de 2.4 GHz

mss de camera eens dicht bij de bbox3 opstellen om te zien of het dan in orde blijft.

 

Beste Martin,

 

De camera tracht een verbinding te maken met de wifi 2.4. 
 

omdat we in een nieuwbouw wonen met hoge isolatie is de 2.4 niet overal goed bereikbaar maar we hebben reeds eigetest door de camera vlak bij de router te plaatsen. Evenwel met hetzelfde resultaat.

 

mvg,

 

Walter De Jean

Je kunt ook al eens zien op de UI van de modem via http://192.168.1.1 daar inloggen als User en met userwachtwoord die je terugvindt op een sticker van je bbox modem.

Daar eens kijken of “Wave” of wordt ook als “one ssid” aangeduid (afhankelijk van het type bbox die je hebt) en als die actief staat door deze eens uit te zetten.

Je kunt ook eens een gratis  “wifi analyzer” app bv op je laptop of smartphone installeren om zo te zien of je 2.4 wifi band niet te druk bezet is.

Reputatie 6
Badge +3

Ter info voor wie meer uitleg telraam installatie wil leren:

 

https://telraam.zendesk.com/hc/nl/articles/360025950831-Mijn-Telraam-verbinden-met-de-wifi-dat-lukt-niet-

inderdaad die had ik al gevonden maar ik zie er niet direct informatie in staan om @Rimpelrocker zijn probleem op te lossen met zijn bbox!

Aangezien op het ogenblik dat de camera een verbinding tracht te maken met de website via de proximus router verdwijnt deze WIFI van de mogelijkheden, wat dus normaal is. 

Maar verliest hij die na 30 seconden! en het is nu van te weten te komen waarom die verbinding verloren gaat!

Tenzij zijn registratie niet in orde zou zijn, maar ik ga er vanuit dat@Rimpelrocker deze procedure, volledig doorlopen heeft >

De installatie is correct verlopen zowel op de camera als op de website van telraam zelf.

 

Hey boys,

 

ik heb email contact gehad met “telraam” en hen gevraagd om mijn registratie bij hen na te kijken. Ik wacht nu op antwoord.

 

zal ondertussen ook eens kijken naar die “wave” waarover jullie het hebben.

 

Alvast bedankt.

 

Rimpelrocker


 

ik vermoed dat je dit bedoeld? Die staat op disabled als ik het correct interpreteer en dat is dus OK?

 

mvg,

 

Rimpelrocker (Brugge)

dit is inderdaad OK en zal deze ook de reden niet zijn van het probleem in ieder geval ☺

Ik hoop dat ik vandaag antwoord ontvang van “telraam” en dan zien we wel verder.

Is het probleem opgelost geraakt? Ik heb een gelijkaardig probleem nadat ik het kanaal op mijn access point veranderde. Stond op 11 en Telraam werkte maar gaf slechte verbinding op laptops omdat er teveel andere Wifi modems op kanaal 11 zaten. Ondertussen kanaal 5, 6 en 7 geprobeerd maar Telraam (gebruikt zelf kanaal 7) werkt nog altijd niet.

Reageer