Vraag

synchronisatie windows mail en proximus mail


Heb sinds jaren een account bij skynet.be (fc...@skynet.be), met daarop twee aliassen gedefiniëerd. In windows mail heb ik twee accounts voor elk van die aliassen. Manueel synchroniseren vanuit windows mail lukt voor de ene alias, maar niet voor de andere. Krijg steeds de melding :  alias...@skynet.be is niet beschikbaar. Probeer al weken uit te vogelen waarom die die melding geeft dat die alias niet beschikbaar is. Als iemand weet waar die melding van komt, laat me weten aub !


25 reacties

Bijkomend nog de vraag waarom die manuele synchronisatie met de ene alias waarmee het nog wel lukt tot voor een week of zo op enkele seconden klaar was, nu duurt die synchronisatie minutenlang. Ik heb niks veranderd, hoe komt dat ?

En dan ook nog volgende vraag : met mijn GSM kan ik mails versturen vanuit België, maar verleden week in  Frankrijk, onmogelijk, al mijn mails bleven in mijn outbox steken op mijn GSM, honderd keer gesynchronseerd, mails waren niet buiten te krijgen via mijn GSM. Heb met PC op webmail moeten inloggen om mails verstuurd te krijgen. Maar in België werkt het wel vanop mijn  GSM. 

Heb echt te veel miserie de laatste tijd met Proximus, is allemaal te ingewikkeld, al die dingen  die soms werken, dan weer niet meer, werken wel in BelgIë , niet in Frankrijk, allemaal veel te ingewikkeld voor een simpele gebruiker van wat simpele e-mails. Stabiliteit aub !

Reputatie 1

Voor wat het waard is, ik heb 2 maanden lang synchronisatie problemen ondervonden met mijn mails die na enige tijd (minuten) spoorloos verdwenen. Ettelijke formulieren ingevuld, tot 4 x maal toe de technische dienst om een oplossing gevraagd, resultaat niets, en terwijl dit bij  bij Proximus een gekend probleem is. Heb dan ten einde raad zelf geëxperimenteerd en Gmail ( waar alles werkte, en reeds + 10 jaar op mijn pc stond en er geen enkel probleem was met mijn andere mail programma’s) uit Windows 10 verwijdert, en wat blijkt, alle binnengekomen mails blijven zoals voorheen netjes zitten zowel in Proximus mail als mijn ander mail programma Thunderbird, tot op het ogenblik dat ik ze zelf verwijder natuurlijk. Enig probleem is dat ik op mijn toestellen die op Android werken mijn Google account opnieuw heb moeten installeren.

je werkte mss met POP zodat die mails van de server afgehaald werden en ook verwijderd werden ?

Reputatie 1

Hallo Martin,

Vooraleer ik Gmail uit Windows 10 heb verwijderd heb in de instellingen gecontroleerd, en in Gmail stond er voor binnenkomende mail zowel POP3 als IMAP aangevinkt, bij Thunderbird & Proximus mail daarentegen werk(te) ik enkel met een IMAP account. Die synchronisatie heeft jarenlang perfect gewerkt tot de jaarwisseling dan verdwenen al mijn binnengekomen mails na enkele tijd spoorloos van de IMAP server.

Groetjes

Andre_0157, bedankt voor je reactie, maar bij mij ‘verdwijnen’ er geen mails. Ik kan gewoon niet synchroniseren vanuit één van mijn alias-mailadressen, ik krijg steeds de melding : XXX@skynet.be is niet beschikbaar als ik vanuit die XXX@skynet.be wil synchronseren (die XXX@skynet.be is de alias van mij vrouw). Synchroniseren vanuit mijn eigen alias lukt (voorlopig) nog wel. Kan iemand mij zeggen wat die melding” XXX@skynet.be is niet beschikbaar” van komt ?

Ondertussen ook volgende geconstateerd: als ik vanuit Proximus Webmail mails stuur, duurt ongeveer een uur voor die opgepikt worden. Als ik een mail stuur, zet ik mezelf altijd in cc, duurt nu meer dan een uur voor die cc binnenkomt in mijn mailbox. Vroeger was die altijd binnen de minuut binnen. Heb hiervoor naar tech support gebeld,ze gaan me terugbellen. Ben ik de enige met dat probleem?  Kan aan mij liggen hoor, ik ben een simpele e-mail user, geen tech background.

Reputatie 1

Mij lijkt het duidelijk, wat elk zijn probleem ook moge weze, dat sinds het in gebruik nemen van een nieuwe interface door Proximus enkele maanden terug, er een aantal problemen met mail ontstaan zijn waar men blijkbaar geen vat op krijgt.

@U43630 Er kunnen inderdaad nog altijd problemen optreden zie → hier

Heb sinds jaren een account bij skynet.be (fc...@skynet.be), met daarop twee aliassen gedefiniëerd. In windows mail heb ik twee accounts voor elk van die aliassen. Manueel synchroniseren vanuit windows mail lukt voor de ene alias, maar niet voor de andere. Krijg steeds de melding :  alias...@skynet.be is niet beschikbaar. Probeer al weken uit te vogelen waarom die die melding geeft dat die alias niet beschikbaar is. Als iemand weet waar die melding van komt, laat me weten aub !

Even reageren op dit bericht.
Kan het zijn dat het wachtwoord niet (meer) correct is?
 

Dag @Mutlie Mutlie, ik denk dat het wachtwoord nog steeds juist is, want met de alias…@skynet.be kan ik wel nog aanloggen in proximus webmail, maar met dezelfde account alias…@skynet.be in mijn locale mailprogramma (windows mail) kan ik niet manueel synchroniseren met de webmail server van proximus. Steeds melding (in mijn locaal mailprogramma windows mail) : “alias...@skynet.be is niet beschikbaar”.

@Andre_0157 @Martin ik had idd die post gezien dat er vanalles misgelopen was met Proximus mailtoestanden in de vorige weken en maanden, maar dacht dat nu opgelost was, blijkbaar toch niet volledig dan. Bedankt voor jullie reacties tot nu toe, maar ik zit nog steeds met die melding als ik manueel probeer te synchroniseren  “alias...@skynet.be is niet beschikbaar”.  

Inderdaad best dat een proximus forummedewerker dit ook doorgeeft aan de geschikte dienst van zodra iemand van hen hier de draad opneemt.

@U43630 
Het is even geleden dat ik de foutmelding heb gekregen.
Toen ik nog in dienst was (met pensioen) volgde ik mijn (dringende) werk mail  thuis op op mijn thuis PC en via Windows Mail. Ik meen dat ik de foutmelding dan zag nadat ik op mijn werk PC en dus werkmail mijn wachtwoord verplicht had gewijzigd (wat regelmatig werd verplicht).
Misschien dat er ook een andere fout aan diezelfde melding vast hangt, maar een bevestiging dat de zelfde inloggegevens ook werken in webmail is zeker geen garantie dat er qua wachtwoord geen typfout gemaakt is of een (on)gewilde wijziging is gebeurd.

Ter info: die fout werd hier door anderen ook al gemeld een tijdje geleden en zelfs wachtwoord opnieuw instellen gaf geen oplossing, maar je kunt het natuurlijk altijd proberen.

Reputatie 7
Badge +5

@U43630 Kan je je mij via je forumprofiel doorgeven over welke aliassen het gaat?

@DaisyS : e mailadressen doorgegeven in een privébericht naar u,bedankt alvast.

@DaisyS  Echt niet meer te doen. Nu kan ik vanuit Proximus webmail geen berichten meer sturen naar mezelf, komen niet meer aan. Dus geen probleem van synchronisatie, gewoon webmail die niet naar behoren werkt. Kan iemand dit oplossen aub. Niet meer normaal. Ik betrouw die mailapplicatie echt niet meer.

@DaisyS Als ik in Proximus webmail een bericht naar mezelf stuur, moet dat toch aankomen in mijn inbox ? Ik begin aan alles te twijfelen. Komen NIET aan.

Mss met (veel) vertraging zoals dit regelmatig nog voorvalt.

@Martin Zal nu nog eens mail sturen naar mezelf en zien of die morgen is aangekomen dan. Als dat idd met zoveel vertraging doorkomt, dat vind ik toch geen goede service dan. Bedankt voor je melding, anders had ik hier misschien nog de hele nacht zitten prutsen aan mijn instellingen voor niks.

Reputatie 7
Badge +3

@U43630 

waren de mails alsnog toegekomen (met vertraging)?

 

Geert

@GeertC ja, de mails zijn toegekomen, de volgende dag zaten ze in mijn  mailbox. Met paar uur vertraging dus… 

Reputatie 7
Badge +4

@U43630 Krijg je een bepaalde foutmeldig als je de mails van je vrouw wil binnenhalen ? Welke ? 

Op zich heeft het wel niet zo heel veel zin om voor beide aliassen een account in te stellen in je mailprogramma vermits ze allebei gekoppeld zijn aan dezelfde mailbox. De mails van je vrouw zullen dus ook binnenkomen op jouw account. Als je een mail verstuurt, kan je in de nieuwe mail instellen door welke alias hij verzonden moet worden bij ‘Van’ of ‘From’

  

 

@HadewychT Hallo, de foutmelding die ik krijg in mijn lokaal mailprogramma is :”….@skynet.be is niet beschikbaar” (dus de alias van mijn vrouw is niet beschikbaar). (als mijn vrouw manueel wil synchroniseren)

Reputatie 7
Badge +4

@U43630 Heb je al geprobeerd de account te verwijderen en terug te installeren ? Of enkel met uw account te werken en dan via ‘van’ te selecteren wie de mail verstuurt vermits dit maar 1 mailbox is met 2 aliassen. Dezelfde mails gaan binnen komen op beide accounts. Het is dus niet nodig deze 2x in te stellen. 

@HadewychT Account verwijderen en terug installeren heb ik nog niet geprobeerd, wacht ik nog liever effe mee. Mijn locaal mailprogramma (windows mail) laat niet toe om de afzender (from) te wijzigen, ik vermoed omdat ik mij in windows moet aanmelden met mijn e-mailadres, ik kan geen e-mail sturen onder de naam van mijn vrouw. Dat gaat misschien wel via webmail, maar niet in mijn locale windows mail.

Reageer