Beantwoord

storing internet gedurende augustus 2023 (4 kabelbreuken)

  • 8 January 2024
  • 37 reacties
  • 590 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

 novemberSinds augustus is hier reeds 4 maal de kabele van proximus gebroken; De eerst 2 maal overgetrokken door de aannemer dca. Op 9 November de kabel opnieuw gebroken en hersteld (zat geklemd onder een buis) , sinds zaterdag 6 januari, weer uitval internet (tv, wifi) ,soms 5 min actief dan weer gedurende uren weg. Stel me nu wel de vraag of dit allemaal normaal is. Binnenkort gaan ze hier dan nog de andere kabels ondergronds leggen. Hou men hart al vast.  Telkens ligt het internet dan telkens voor een paar dagen uit ,  Blijkbaar zijn er alleen maar problemen bij proximus. Bij telenet klanten is er nog geen enkel uitval geweest.

Heb zaterdag 6/1 het probleem gemeld en blijkbaar is de lijn weer defect. Deze morgen bericht gekregen dat het probleem gelocaliseerd was door proximus. Nu juist een vriendelijke telefoon gekregen van een zelfstandige (die in buurt reeds herstelling gedaan heeft bij kabelbreuk dor aannemer) , doch deze moest mij ontgoochelen , omdat de kabelbreuk niet zichtbaar was. Er moest eerst een onderzoeksteam komenom de juiste plaats aan te duiden. Kan dit niet alles te samen gebeuren en niet langs mekaar doorgeerkt worden??

 

Slot : Het wordt stilaan tijd op een stabiel internet, anders zal ik toch moeten overwegen om naar iets anders te zoeken. Telkens gedurende 4 dagen zonder TV, wifi te zitten en toch te blijven betalen voor een slechte service begin ik na 44 jaar trouwe klant , minder te apprcieren. Er bestaat ook zoiets als TADAAM om via de mast te werken , dan is het gedoe met de kabels voorbij. 

 

Ik hoop nu wel op een degelijke compensatie , want ik ben dit nu hartsikke beu aan het worden.

(nota, de techniekers zijn altijd vriendelijk , en ik begrijp soms hun frustatie ivm de buraucratie die er bestaat.

 

Een ontevreden klant 

icon

Beste antwoord door tina.b 9 January 2024, 15:42

Bekijk origineel

37 reacties

je bbox4 zendt onder de zelfde SSID naam zowel  wifi-5.0 uit alsook wifi-2.4 

maar met sommige printers zijn er problemen met de bbox4.

is het wifi wachtwoord op je printer aangepast aan deze van de bbox4 ?

Sommige oude toestellen kunnen daar niet goed weg mee met “One SSID”** (zelfde SSID naam voor zowel 5.0 als 2.4) en mss is dit het geval met je printer.

**(Er wordt ook niet meer gesproken van "One SSID" bij de bbox4 :maar wel over “Identieke configuratie op alle frequentiebanden” )

Je zou kunnen  One SSID** uit zetten op je bbox4 via http://proximus.be/myinternet 

Kijk onder Internet (bvb Internet Maxi of zoiets .)
Ga naar TAB WiFi
WiFi Beheren
Privé wifi
Identieke configuratie op alle frequentiebanden (OFF) uitzetten dus

(ON) Proximus-Home-XXXXXX
Wachtwoord
************
2.4 GHz
WPA2-Personal
(ON) Proximus-Home-XXXXXX-5GHz
Wachtwoord
************
5 GHz
WPA2-Personal

 

Als het  ook nog niet werkt, kan er nog een andere reden zijn dat het niet werkt:

De oorzaak is terug te vinden in de PMF-functie (Protected Management Frames) die een extra beveiliging toevoegt aan WPA2 en in tegenstelling tot de Bbox 3 is deze standaard aanwezig in de internetbox=bbox4.
PX heeft dit probleem vooral gezien op Huawei-smartphones en HP-printers.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @reynkust in geval van overmacht, zoals een kabelbreuk, kunnen wij niet op voorhand aangeven hoe lang een storing gaat duren, onze excuses hiervoor. Ik activeer een tijdelijke korting op je abonnement, meer info volgt per mail! Groetjes, Heidi

Reputatie 7
Badge +3

@reynkust 

ik vraag techn collega’s om mee te kijken…

gr,

Tina

@reynkust 

Ter bijkomende info:

Eventueel via wifi direct mss als je printer dit ondersteunt »→ Printen via Wireless Direct met HP Mobile Printing - HP

Reputatie 2
Badge +1

morgen, na men les over smartphone aan senioren , eens proberen langs deze weg; Thx

 

Reputatie 2
Badge +1

voila, achtste dag

storingen beginnen opnieuw

1 dag ok geweest internet, wel geen vaste lijn

nu weer ene uitval na de andere

 

Reputatie 2
Badge +1

eindelijk vooruitgang, derde technieker langsgeweest, na 15 min vastgesteld dat de modem niet fatsoenlijk werkte, gaf zoals ik reeds vermelde volgens hem ook maar 20 mbps, en stond op 60 afgesteld. Dus modem eruit en een nieuwe erin, booster terug en na bijna 3 weken speelt tv terug zonder storing, lijn was ook niet gestoord zoals vermeld <3 dagen terug., er daarvoor moet men dan hemel en aarde bewegen om toch eens langs te komen. Vind dit zeer erg hoe men trouwe klanten behandeld. Maar goed dat ik nog iets van computers ken, maar ja, men geloofde mij niet.

Zit nu wel met een neveneffect, mijn printer kan niet meer online (wifi6 zit in 5 ghz band en die printer op 2,5 ghz. Misschien nog ander verrassing in petto camera??  Zullen zien.

Moet nu wel een pallet materiaal gan terugsturen binnenkort(decoders, 2 tp ltm , enz) allemaal onnodig als men accuraat gereageerdhad, zeer spijtige zaak).

Reputatie 2
Badge +1

Eindelijk, na18 dagen heeft de derde technieker, het probleem opgelost. Er was geen storing meer op de lijn volgens hem, wel stelde hij na 15 min vast dat de modem een snelheid van 20 mbps gaf, en ingesteld was op 60 mbps. Dus raar, na 5 vastegesteld dat de nieuw wifi6 internetbox slecht was, deze vervangen en booster terug(werkte toen wel), tv werkt perfect.

Dus dat was de fout, had het nochthans gezegd, maar neen ik meet verkeerd. Neen ik was juist.En lijngaf geen storingen meer (was 2 dagen ervoor gelast, niet zoals men vertelde op 06/01 maar 150 m verder). Goed dat ik enige kennis van die zaken had anders waren we nog een tijdje bezig geweest.(nu was het tv kijken via laptop en kabel naar tv)

Dus heel deze miserie kon men op 2 dagen opgelost krijgen, ipv 18 dagen trouwe klanten van hier naar daar rond te sturen, en maar te liegen over alles zodat ik zou zwijgen. Neen, het telefoontje van gisteren heeft toch geholpen.

 

Enfin, zit nu wel met de nevenverschijnselen, printer is niet meer bruikbaar online, werkt niet op 5ghz zoals wifi6, max 2,5 ghz. misschien nog zaken die niet meer zullen werken camera eens testen . maat tv werkt tot nu toe perfect

afwachten of alles nu stabiel blijft

 

 

 

Reputatie 2
Badge +1

OM 14.24 twee maal de ganse procedure doorlopen om opnieuw te vragen wanneer dat men zou langskomen, en gevraagd om mobiel wifi na 1 week toe te kennen. 

Tweemaal is de verbinding plots verbroken , nadat men dit ging beslissen. Dus wacht op telefoon van klantendienst.

Tja, als zelfs telefoon van klantendienst uitvalt, zal er wel veel werk zijn.

Reputatie 2
Badge +1

martin, de wifi heeft een ssid  en passwoord dathetzelfde is als die van de bbox3. Heb die proberen overnmen naar printer doch dat lukt me nog niet. zaf toen staan in handleiding dat hij enkel werkt op 2,5 ghz en zag op mijn gsm wifi6 , 5 ghz staan. Had het gedaan met wifi via usb kabel van laptop overnemen naar  printer, doch dat wil hij niet doen (zie wel dat laptop op wifi6 zit op 5ghz band). Eens een oudere laptop nemen die op 2,5 ghz draait (vermits ze volgens u alle 2 worden uitgezonden). Het proberen waard. THX 

Reputatie 2
Badge +1

Hopelijk vandaag en beslissing over het toekennen van mobiel internet tijdelijk tot er iemand kan langskomen. Tijd van nadenken is na 8 dagen voorbij denk ik

Reputatie 2
Badge +1

vandaag via assistant geprobeerd om sim te activeren; Helaas

reparatie voorzien in 02/2024 (bijna 1 maand met zeer onstabiel internet en tv)

 

Reputatie 2
Badge +1

Bedankt voor het toekennen van de korting.

Doch heb vandaag een ander probleem vastgesteld, dat misschien een andere oplossing dan het openbreken en lassen overbodig maakt. De telefoon werkt zeer slecht, en bij een soort testke eens gebeld (op het ogenblik dat er terug wifi was voor even) en vastgesteld dat wifi onmiddelijk weg was. Enige tijd erna terug een tijdje wifi. Ik stel men nu de vraag (eris niog steeds niemand van de storingen komen kijken na 4 dagen) of ik geen defecte vdsl2 filter heb, want lijn is pa gelast in november. En slecht gelast zou is toch raar vinden. Zou dat een reden kunnen zijn

Reputatie 2
Badge +1

@martin, helaas lukt het ook niet met deze methode

heb nu wel een andere practische vraag, men heeft hier een internet box, geplaats (2x) , plus booster, + tvbox voor tv in orde te krijgen. De booster moest ter vervanging van de wifibridge die in gebruik was en die niet compatible was met de tv-box beweerde de technicus. Nu las ik ergens dat die wifi bridges wel werken,  ook bij iemand die een nieuwe internetbox had geplaatst. Vermits de fout hier, een defecte of slechte nieuwe internet box was, was het misschien niet nodig geweest van die wifi bridgen uit te schakelen (heb die destijds zelf gekocht en liggen hier nu ), kan ik die eventueel gebruiken om wifi te verbeteren in de veranda, door ze opnieuw te instaleren(zoals aangehaaldin die post) of heeft dit geen zin.Anders moet ik ze buitenkieperen als stort.  

 

@reynkust 

Ik zou dit gewoon uitproberen, er waren wel twee versies van bridges de eerste ondersteunden wifi-n en dan later is er versie uitgekomen die wifi-ac ondersteunt.

Wifi-6 ondersteunen ze niet zoals de bbox4 = Internet box, maar op zich niet direct een probleem.

Reputatie 2
Badge +1

Blijkbaar weinig interesse van de technici, voor mijn suggestie?

Graag had ik dan toch een bezoek gehad van het onderzoeksteam . Lassers reeds ingeboekt sedert zaterdag 6/01, zou toch graag weten wanneer men wil langskomen. Misschien moet er simpelweg een filter vervangen worden. 

Reputatie 2
Badge +1

technieker geweest, modem vervangen, splitter vervangen gevolg tv werkt helemaal niet meer

 

Reputatie 2
Badge +1

Vandaag sms gekregen dat alles opgelost was, helaas NIKS opgelost. Toen maar weer gebeld naar klantendienst (blijkbaar is storing op 0800 22 800 opgelost). Heb toen gevraagd wanneer er iemand zou kunnen langskomen. Niemand beschikbaar , ook niet een datum beschikbaar om zelfs maar even te komen kijken naar de toestand binnen . NEEN, ging niet. Heb toen het probleem met die filter besproken, het enige wat men kon doen was enkel mails sturen naar allerlei diensten. Maar een bezoek inplannen GAAT NIET, men zou enkele mails naar mij versturen om het leed te verzachten

Bij het lezen daarvan stel ik vast dat ik blijkbaar verplicht ben om een gsm abonnement te open bij proximus, om dan gedurende 48 uur wwiade mast op mijn smartphone tv te kunnen kijken.

De tweede mail was nog straffer, hier werden tips verstuurd om de wifi te verbeteren,  nu als er geen internet is , dan is da wel blijkbaar of ge uitgelachen wordt.

 

Mijn vraag over het onderzoek van de vdsl splitter werd geweigerd, ,iemand is beschikbaar, tot nadder order. Kan ook volgend jaar zijn dan.

Een dossier is wel aangelegd, en dat is het

Een korting van 3 euro (=opslag) toegekend

En voor de rest u niet opwinden zegt men dan.

verstuurde oplossingen

https://mail.google.com/mail/u/0/#inbox/WhctKKZPJWrxdXltQNxBSqbVdNqjcxScGhqLCgdjpFNBHmwxpZLHjqCnLBnhKtVFVxPGQQG

https://mail.google.com/mail/u/0/#inbox/WhctKKZPJWrxdXltQNxBSqbVdNqjcxScGhqLCgdjpFNBHmwxpZLHjqCnLBnhKtVFVxPGQQG

https://mail.google.com/mail/u/0/#inbox/WhctKKZPJWrxdXltQNxBSqbVdNqjcxScGhqLCgdjpFNBHmwxpZLHjnhGtfXQBLQnmzxpkxq

 

Dus nu moet ik toch blijkbaar gaan uitkijken naar een andere provider, als men simpel zegt na 5 dagen dat men nog geen datum ingepland heeft om een simpel bezoek te plannen. Tja dan moet ik de service als ONDERMAATS beschrijven, en verder stappen gaan nemen, bij andere instanties.

 

Dit kan anno 2024 niet in een digitale wereld, waar men bijna  90 euro per maand voor betaald

Reputatie 7
Badge +3

@reynkust 

Dit is inderdaad enorm vervelend en namens Proximus m’n oprechte verontschuldigingen voor dit  ongemak.

Ik stel vast dat er opnieuw een interventie opgmaakt is voor een LAS ploeg om de invoerbekabeling te herstellen.

Vermits deze ploegen het op dit moment enorm druk hebben door de voorbije regenval, heb ik nog geen datum kunnen bekomen wanneer deze interventie kan plaatsvinden. 

Ik heb een mail gestuurd naar de dispatich en uw situatie uitgelegd, ik wacht momenteel nog op antwoord.

 

Ik hou je op de hoogte.

 

Geert

Reputatie 2
Badge +1

technieker terug wat aanpassingen gedaan, beeld bevriest enz enz 

dit was het dan wat de techniek betreft  (vervangen modemn splitter, en telefoon overzetten op voip). Nu als internet uitvalt is het ook nog gedaan met bellen.

Vandaag 2 maal naar shop geweest op een tijdelijk LTP toestel te laten controleren, nu blijkt dat de sim niet geactiveerd was. Winkel heeft prox 2 x gecontacteerd. Ben opgebeld door 3 man, en de laatste vertelde me dat ik het toestel moet terugsturen (heb het pas sinds disterenmorgen) en dat men een nieuw toestel met geactiveerd sim gaat opsturen. Een dat wel zou werken. Onbegrijpelijk, kan men niet gewoon een ander sim kaartje opsturen ipv een ganse doos om een nano sim te vervangen?

Het zij zo , dus nu wachten op lassers . Ben al bezig van 06/01

Mobiel data altijd geweigerd (in winkel geen probleem als klant geen internet heeft), bij klantendienst wel.

Men heeft mij verteld dat er geen mobiele toestelletjes waren om klantne met problemen te helpen. LEUGEN : heb er gistere een via bpost ontvangen. En nu weer een volgend binnen 2 dagen. Is dit om te lachen of zo??? Zie reactie Geert

1TB toekennen op je GSMnummer is inderdaad helaas niet mogelijk vermits je GSMnr. niet gelinkt is aan je FLEX pack. 

Een LTE modem met simkaart zoals @Martin kan ik ook niet aanbieden vermits deze enkel bij installaties met tussenkomst van Lasser aangeboden worden. 

Reputatie 2
Badge +1

Vermits ik geen gsm abo heb in mijn flex pack kan ik dus geen gebruik maken van de flex emergency methode.https://mail.google.com/mail/u/0/#inbox/WhctKKZPJWrxdXltQNxBSqbVdNqjcxScGhqLCgdjpFNBHmwxpZLHjnhGtfXQBLQnmzxpkxq Nu zegt men op sociale fora dat er dongels bestaan die dezelfde functie hebben en in de proximus winkels worden gegeven als tijdelijke oplossing. Kom ik hiervoor ook niet voor in aanmerking, zodat ik via mijn laptop naar tv kan streamen. 

T’is maar een vraag.

Zal weer neeen zijn , tja dan maar tadaam van telenet bellen zekers

@reynkust 

Ter info:

Er zijn ook klanten die via Bpost een MiFi-modem opgestuurd krijgen, waar een  Pay & Surf simkaart insteekt met reeds DATA-volume van 1TB (3 maanden geldig) en een installatiegids.

 

Reputatie 2
Badge +1

Waarom krijg ik dat niet aangeboden, ben 44 jaar klant, misschien niet voldoende.

Toch allemaal straf als ik dat allemaal lees en hoor wat men mensen soms aanbied

Ik na 6 dagen niks (gewoon opslag als korting gegeven voor al de miserie) en een paar mails hoe ik mijn wif kan verbeteren , als er geen is. Straf

 

 

We zullen moete afwachten tot morgen wat de PX moderatoren je eventueel kunnen aanbieden.

Reageer