Beantwoord

storing internet gedurende augustus 2023 (4 kabelbreuken)

  • 8 January 2024
  • 37 reacties
  • 599 Bekeken


Toon eerste bericht

37 reacties

Reputatie 2
Badge +1

nieuwe technieker langsgeweeest: onnodige vervanging bbox, en splitter, fout op kabel op 354 m.

Gevolg vervanging naar nieuwe modem: wifi bridge niet meer compatibel met modem.

Oplossing ; nieuwe gaan kopen, maar geen oplossing, wel om modem te kunnen gebruiken

Om  internet minder te laten uitvallen, snelheid verminderd naar 20 mbps , upload 4mbps. Werkt nu 2 uur zonder uitval , ook hd kwaliteid uitgezet op tv(om lage snelheid)/ Gevolg : x aantal tv posten weg bij pickx, opnames niet afspeelbaar.  

Intussen klacht ingedeiend via assistant ( na 12 dagen)

Verwacht morgen mijn nieuwe geactiveerde lte modem (omwisseling van niet geactiveerde sim)

4 dagen extra geklommel

Reputatie 2
Badge +1

vandaag eindelijk schot in de zaak

Kabel op eerste plaats gelast (nog x aantal breuken/fouten te gaan)

 

tv werkte nog niet , dus wifi bridge vervangen omdat de modem vorige week onnodig vervangen was, dus booster in de plaats, helaas werkt dit niet .Dus decoder vervangen (ddeze werkte na 1uur, eerst geen klank, dan stilstaand  beeld, dus booster weg en ethernet kabel van modem tor nieuwe decoder.

Blijkbaar toch een probleem met modem, deze zal morgen vervangen worden, en als dit niet werkt, tja ????

Kan alleen maar de gedrevenheid van de man van de herstelploeg bewonderen. De eerste die een inspanning doet. De anderen hebben het allemaal verbrod, door nieuwe modem ed zonder na te denken.

Dus kijken nu tv via een kabel die door3 plaatsen op de grond ligt (van modem naar nieuwe decoder rechtstreeks). Morgen nieuwe poging.

Oplossing was heel simpel, geef mijn oude bbox3 terug en alles is opgelost, met wifi bridge enz,NEEN: gaat niet moet blijven staan, ja dan werken ze nog maar eeen week of 2 tot het zal gaan.

Reputatie 7
Badge +3

@reynkust

In het antwoord dat ik van de dispatch ontvangen heb, vermeld men nogmaals dat het met onze verontschuldigingen enorm druk is.

Wanneer men opnieuw ruimte heeft in de kalender zal uw storing als eerste ingeboekt worden.

Je zal hiervoor dan gecontacteerd worden door de dispatich zelf.

 

1TB toekennen op je GSMnummer is inderdaad helaas niet mogelijk vermits je GSMnr. niet gelinkt is aan je FLEX pack. 

Een LTE modem met simkaart zoals @Martin kan ik ook niet aanbieden vermits deze enkel bij installaties met tussenkomst van Lasser aangeboden worden. 

Ik heb alsnog een aanvraag ingediend voor Mobile Data Free (voor gratis mobiele data), je zal hierover nog gecontacteerd worden.

 

Geert

Reputatie 2
Badge +1

Ik begrijp er niks meer van

Een LTE modem met simkaart zoals @Martin kan ik ook niet aanbieden vermits deze enkel bij installaties met tussenkomst van Lasser aangeboden worden.   Mijn vraag is nu wel wat er allemaal genoteerd staat in mijn dossier. OP 06/01 heeft men een storingsploeg en lasploeg geboekt. Nu moet er geen lasser komen??? Gisteren heeft men nog thans uitdrukkelijk vertelld aan de telefoon dat de fout op de straatkant te zien was bij de lijntest. Als dit niet zo is en men weet het niet goed stuur dan aub een onderzoeksploeg om de fout vast ste stellen, gokken hoort er nu niet meer bij. En nu wweer iets anders beslissen geen lasser, op wat baseert men zich dan vraag ik mij af. 5op mijn vermoeden dat de filter of modem kapot zou kunnen zijn, ik weet dat ook niet, was maar een voorstel om het versnellen). Maar als men dat afwimpelt of uitsluit, tja dan zal het de vrieskou zijn. 

 

Ik weet het niet meer wat men allemaal aan het bekokstoven is. Sorry, ik geef het op

 

Reputatie 2
Badge +1

@Martin  helaas, de printer krijg ik niet meer op het netwerk. Verschillende methodes hier op forum gebruikt. Dit zou men toch best vooraf vertellen vooraleer over te gaan tot vervanging van de modem. Maar ja, nu werkt alles al 4 dagen stabiel, dus dan maar printen met kabel

Reputatie 2
Badge +1

oplossing met kabel, rechtstreeks van modem naar decoder (splinternieuw allemaal), alle   5 sec storing. Dus terug kijken via laptop en zo via hdmi kabel naar tv. 

Herstellers kabel niet meer gekomen; staat hier wel vol met dozen van nieuwe en oude decoder en booster……… Maar tv werkt niet fatsoenlijk

Wel tof dat de technieker/lasser het ook geprobeerd heeft, bedankt daarvoor, heelaas niet geholpen

zullen zien morgen dag 19 (blijkbaar antwoordd niemand meer)

klacht bij ombudsmman ontvangen???

krant is ook onderweg

Ter info: Eens je een klacht ingediend hebt bij de ombudsman zal volgens de procedures de verdere communicatie ivm met het probleem verder tussen u en de ombudsdienst verlopen en is het normaal dat hier nu door de PX medewerkers hieromtrent niet meer gecommuniceerd wordt. 

Reputatie 2
Badge +1

thx, neen die printe heeft geen bedieningsscherm , dus zal  niks kunnen instellen. Toch bedankt voor de info.

 

Reputatie 2
Badge +1

bedankt martin, wist het wel

alles vandaag aangevuld en doorgestuurd

maarja, vandaag weer niks en kabel is niet gemaakt, en volgens mij staat de snelheid niet op maximum, maar op 20 mbps maar ik meet verkeerd zegt men, laptop via ethernetkabel naar moden en dan speedtest = 20 mbps 

 

@reynkust 

Nog ter bijkomende info: mss kan het via deze weg zonder bedieningsscherm, indien windows hem terugvindt?

Windows 11 Wifi direct:
Settings >> Bluetooth & Devices >> Printers & Scanners >> Add a Printer or scanner "Add Device" >> Show Wi-Fi Direct Printers (Or add manually) ....

@reynkust 

Aangezien er nog problemen zijn op de kabel die nog niet opgelost zijn zit je mogelijks op een traag repair profiel, ik weet niet welke bbox je nu hebt, maar mss kan je de lijnparameters uitlezen met het sagemtool.

Indien u een BBox3 van het type Sagem hebt kunt u met het Sagemtool als User en het User password (vind je terug op een sticker van je bbox) op uw Bbox inloggen om de situatie meer in detail te bekijken .

hier kan je het tool downloaden:
https://www.proximuscloud.be/web/app/share/view/84LSiVO432#/share/773d6e421e234c8d802fa0289a808066

Reputatie 2
Badge +1

vandaag mijn tweede tp ltm getest. Werkt niet. Gebeld met technische dienst (half uur) om te activeren, waar men doodleuk vertelde dat dit tweede toestel was gedeactiveerd en was uitgeboekt, er zou een nieuw toestel (derde opgestuurd worden binnen 2 dagen). Had het pas uit de doos gehaald, en was al waardeloos, Wie dit gedaan had (uitschrijving en terug bestellen) kon niemand zeggen. Had nochtans mijn hoop gesteld op dit toestelletje om de reeds gemaakte opnames (in the cloud) , en zenders in hd terug op tvv te krijgen. Dus NIET.

Na 14 dagen , werk ik nu met een systeem evenwaardig aan dit uit de jaren 2000, sneheid 20 mbps up, 1,9 down , doch betaal wel voor een flex van 89 euro.

Helaas zal de derde doos worden opgestuurd, en zal ik die moeten terugsturen .

Onbegrijpelijk , 14 dagen waarvan bijna 10 zonder internet, en 4 tegen een kruipsnelheid.

Is men nu echt niet beschaamd bij proximus hoe men klanten behandeld.

Reageer