SSD aansluiten op USB van BBox 3

  • 15 October 2020
  • 6 reacties
  • 513 Bekeken

Op de USB-ingang van mijn Bbox 3 heb ik een -SSD schijf (1TB) aangesloten. Via 192.168.1.1 zie ik de schijf en heb ik ze een naam ‘Onsmoe’ gegeven.
Ik kan nu dit zien:


Vraag: hoe kan ik nu verder de schiijf als opslag gebruiken (mappen aanmaken, bestanden up- of downloaden, enz.)?

Dank bij voorbaat!


6 reacties

@Wille als je in je Explorer het volgende adres invoert
→ \\192.168.1.1\

of 

\\mymodem (zou ook moeten werken)

zou je deze schijf moeten kunnen bereiken en zoals bij ieder schijf kun je dan mappen en bestanden aanmaken en ernaar kopieren enz...

Bedankt voot je antwoord, Martin, maar die adressen heb ik al geprobeerd: ze geven een foutmelding of ‘onvindbaar’ als resultaat.

Ook \\mymodem\Disque_partage en andere adressen leveren geen resultaat.

Ik zoek wel verder maar als je nog een suggestie zou hebben: graag!

 

Wille

 

 

 

@Wille ik heb een bbox3V+ en op die manier werkt het bij mij in ieder geval , nu moet ik er ook wel bij vertellen dat het bij mij een FAT32 geformatteerde schijf is die aan de USB poort hangt.

Tja, ik heb een bbox 3 maar zou dat het verschil kunnen maken.

Ondertussen gemerkt dat ik op mijn router altijd als ‘gast’ inlog, ik denk dat zoiets over het algemeen  veiliger is. Ik ga het eens proberen met ‘admin’, je weet maar nooit. Ik hou je op  de hoogte!

je zegt : router altijd als ‘gast’ inlog

Op je bbox3 kun je enkel als User inloggen via zijn Grafische User Web Interface (GUI),
door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)

Sorry, je hebt gelijk: ik log in als User, niet als gast.

Reageer