Skip to main content
Vraag

spamfilter doet zijn werk niet

• September 4, 2026
  • 3 reacties
  • 28 Bekeken

Ik heb een skynet.be email adres.

Zeer veel van mijn emails worden door de spamfilter van Proximus geklasseerd als Spam waaronder de nieuwsbrieven van verschillende kranten. Bijna dagelijks duid ik in de webmail van Proximus aan dat deze mails geen spam zijn. En toch blijven ze in de spam terecht komen. Sterker nog, ‘s anderendaags staan de emails die ik aangeduid heb als geen spam terug in de spam.
De adressen van de afzenders  die in de spam terecht komen staan ook in mijn contacten.

Hoe kan ik vermijden dat deze emails in de spam blijven komen?

Michel

PS: Ik heb dit probleem een jaar geleden al aangekaart maar er is niets veranderd.

3 reacties

Martin
  • September 4, 2026

Werk je met POP instelling  om mails te lezen.

PS: Proximus medewerkers komen pas maandag terug langs hier op het forum

Ik heb een skynet.be email adres.

Zeer veel van mijn emails worden door de spamfilter van Proximus geklasseerd als Spam waaronder de nieuwsbrieven van verschillende kranten. Bijna dagelijks duid ik in de webmail van Proximus aan dat deze mails geen spam zijn. En toch blijven ze in de spam terecht komen. Sterker nog, ‘s anderendaags staan de emails die ik aangeduid heb als geen spam terug in de spam.
De adressen van de afzenders  die in de spam terecht komen staan ook in mijn contacten.

Hoe kan ik vermijden dat deze emails in de spam blijven komen?

Michel

PS: Ik heb dit probleem een jaar geleden al aangekaart maar er is niets veranderd.
cfr: Probleem met spamfilter skynet | Proximus Forum

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • September 4, 2026

Spam filters worden meestal afgetoetst aan externe servers zoals bvb, spamassasin … geen idee of Proximus daar wat kan aan doen. 
ik heb al eeuwen een slkynet adres en sinds maanden komt alles terecht waar het moet, controle zowel via webmail als thunderbird. Het was ooit wel anders. Maar dat lost uw probleem niet op.

Valencia
Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • September 4, 2026

ik heb nu al twee dagen naeen een paar mails, van onbekende afzender en geen onderwerp,  het enige dat ik zie is uur , 

dus wat het is weet ik niet , geen afzender en geen onderwerp

enkel een uur staat vermeld, nog nooit zo iets gehad