Skip to main content
Vraag

Probleem met spamfilter skynet

• Apprentice
  • 4 reacties

Sinds een maand komer er veel mails terecht in de Spamfolder terwijl dit niet zou mogen (vooral de mails van Het Nieuwblad). Ik heb een regel ingesteld maar dit helpt niet. Hoe kan ik dit verhelpen en werken de regels misschien alleen op de Inbox?

2 reacties

Mutlie
  • 1991 reacties
  • 7 maart 2025

Je kan een als spam aangemerkte mail na openen dan bovenaan bij ‘meer’   ‘Markeren als geen spam’. 
Ik meen wel deze week gelezen te hebben op dit forum dat deze methode niet of onvoldoende werkt en dat Proximus dit onderzoekt.

Regels instellen tegen spam of voor de correcte afhandeling (van de inbox naar een map) in webmail doe je via instellingen - email - regels. Je kan wel geen regel instellen om mails van de ene map (spam) automatisch naar een andere map (inbox) te verzetten. 
De spamfilter op de server kan je evenwel niet wijzigen of deactiveren, wat die aanmerkt als spam, is eigenlijk wat jij aanklaagt.
Mails die bij mij in webmail al in de spam map geraken, komen niet meer aan in mijn mailcliënt (Thunderbird). dus het is daar dat je spam moet aanpakken.
Allez, denk. Ik ben al een hele tijd (10 maanden?) spamvrij na het verwijderen van de alias die altijd maar spam ontving.

• Auteur
  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 8 maart 2025

Ik heb al tientallen keren de mails aangeduid als ‘Markeren als geen spam’ maar het helpt niet.

Ideaal zou zijn dat je de spamfilter van Proximus zou kunnen uitschakelen maar dat gaat blijkbaar niet.

Mijn mailclient (Thunderbird) heeft een veel betere spamfilter en kun je veel makkelijker regels opstellen.