“Hebt u een email-adres dat eindigt op skynet.be? U behoudt, ook na 1 juli 2019, dit adres. U kunt uw e-mails blijven raadplegen via de webmail op proximuspickx.be.”
Betekent dit dan dat we met geen enkel ander mailprogramma nog onze mails kunnen ontvangen?
maar dat de reeds aangemaakte van vroeger die eindigen op @skynet.be blijven gewoon bestaan en ook gewoon kunnen verder gebruikt worden als vroeger.
Bedankt, Martin, voor de snelle reactie.
Ik stel deze vraag omdat ik op geen enkele wijze meer mijn skynet e-mailadres geïnstalleerd krijg in een ander mailprogramma (Outlook, Thunderbird, ...).
ik gebruik mijn @skynet.be op mijn laptop onder Thunderbird.
Met volgende instellingen:
Gebruik de volgende instellingen om uw mailprogramma te configureren:
- Inkomende mailserver
- Adres: imap.proximus.be
- Beveiliging: SSL/TLS
- Poort: 993
- Uitgaande mailserver
- Adres: relay.proximus.be
- Beveiliging: STARTTLS
- Poort: 587
- Authentificatie: Normal password
Gebruik als gebruikersnaam: maxxxxxx (2 letters gevolgd door 6 cijfers) die gekoppeld is aan jouw skynet mail adres. Dat zou moeten werken. Want ik maak ook nog altijd gebruik van mijn skynet mail adres in mijn e-mail programma.
waarom zou het dan niet werken met een alias volgens u, ik gebruik ook de alias en dat werkt perfect.
NB: ter verduidelijking ma123456 of twee andere letters kan ook natuurlijk xx123456 hangt ervan af hoe lang geleden die mailbox aangemaakt werd mijn pa heeft er nog ene die met “bk” begint.
Heel erg bedankt voor de hint, maar ook dit mag niet baten.
Inkomende mail:
Uitgaande mail:
Dat zou mij ook verwonderd hebben want ik mag inloggen met de 3 aliassen die ik heb en dat lukt met allemaal.
Welke versie heb je van thunderbird heb je want die screenshot van u die is blijkbaar anders dan bij mij.
Al eens geprobeerd met ingebouwde windows “mail “ programma of het daarmee lukt.
Ik ben dankbaar voor elke tip die me vooruit kan helpen.
De nieuwste versie veronderstel ik, want die heb ik nog maar enkele dagen geleden geïnstalleerd:versie 68.7.0.(x86 nl).
Met Windows Mail lukte het ook al niet.
daarvoor dienen de tips hé en ik zou ook zeggen laat ze maar komen …..
Aan de versie zal het dan wel niet liggen, aangezien het ook niet werkt in andere mail programma’s
Heb je soms een ander laptop, tablet….. waar je het ook eens kunt op proberen.
Onder webmail.proximus.be log je in met identiek de zelfde login gegevens en daar lukt het wel als ik het goed begrijp.
Ik ontvang momenteel mijn skynet mails via webmail.proximus.be.
Ik zal het nog eens proberen op een andere laptop, dit kan echter niet onmiddellijk.
Bedankt voor de tips.
Het klinkt mss ook weinig logisch maar moest ik dit voor hebben zou ik zelf proberen van de bbox eens te resetten > klik hier
Bedankt voor elke tip.
Ik heb de modem gereset én geprobeerd op een andere laptop, helaas steeds met hetzelfde resultaat: Thunderbird heeft geen instellingen voor uw e-mailaccount kunnen vinden.
kijk ook eens of deze raadgevingen som helpen
Eigenaardig tenzij u Proximus 18 maanden of langer zou verlaten hebben voor een andere ISP
Eventueel overwegen het programma integraal te verwijderen bv. via Ccleaner) en opnieuw te installeren
Dit proces verloopt normaal volledig automatisch (op voorwaarde dat u verbonden bent met het internet), ook met aliassen
https://support.mozilla.org/nl/kb/automatische-accountconfiguratie
https://support.mozilla.org/nl/kb/handmatige-accountconfiguratie
En ja de instellingen zijn mijns inziens ok/perfect
daarom dat ik ook voorgesteld heb om op ander toestel te proberen maar daarvoor moeten we nog wachten op feedback
je zegt: Eigenaardig tenzij u Proximus 18 maanden of langer zou verlaten hebben voor een andere ISP
Maar het werkt nog op webmail.proximus.be!
Probeer eens bij inkomend: imap.skynet.be en bij uitgaand: relay.skynet.be. Wachttijd verstreken komt enkel maar voor wanneer een bijlage te groot is om te versturen en dat de wachttijd verstreken is. Of wanneer je mail account niet gevonden kan worden.
dat is natuurlijk een altijd de moeite om te testen maar in de meeste gevallen is het probleem net anders om je weet natuurlijk maar nooit hé,
Allemaal bedankt voor de tips.
Ik heb al jullie voorstellen gelezen en uitgeprobeerd, zonder succes evenwel.
Thunderbird kiest automatisch de domeinnaam (skynet.be) als server, maar dit werkt niet, daarom is handmatige instelling noodzakelijk. Ook geprobeerd met andere e-mailprogramma’s en op een andere laptop. Geen enkel programma kan verbinding maken met de servers.
ik denk dat proximus best ook de mail profiel instellingen eens nakijken maandag als ze hier langskomen
Dan ligt het bij Proximus zelf, want wanneer je het op verscheidene mail programma’s geprobeerd hebt en hetzelfde resultaat dan ligt het niet aan een in instelling van een bepaalde mailprogramma.
Inderdaad maandag zullen we dan meer weten, ben benieuwd...
Bedankt voor jullie hulpvaardigheid.
ik heb per toeval recent mail moeten instellen op mijn scanner, en na 10-tallen probeersels de juiste instellingen gevonden.
De instellingen op de helppagina van proximus werkten mijn inziiens niet,
Misschien deed ik eerst nog iets verkeerd maar relay.proximus.be werkte niet.
Mijn instellingen:
mail: sb123456@skynet.be (jawel stokoude Skynet-mail)
smtp server: relay.skynet.be
smtp poort: 587
altijd een veilige verbinding (SSL/TLS) gebruiken.
SMTP-server vereist verificatie voor uitgaande e-mailberichten
Passwoord: passwoord voor mail
Dat zou in principe met beide moeten werken maar het moet ook zeker werken met relay.proximus.be
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.