Skip to main content

Al enige tijd verschillende problemen met PROXIMUS

1. Downloadsnelheid van 98 mbps naar 18 mbps. Na herstart 45 mbps. Via chat wordt toegegeven dat dit veel te laag is. Fabrieksreset uitgevoerd (geen idee, heb er niets van gemerkt, noch enige verdere communicatie hiervan ontvangen)...is dit uitgevoerd?

Alles blijkt normaal, doch downloadsnelheid is veel te laag, ook volgens Proximus

Er wordt mij gisteren voorgesteld een telefonische afspraak te maken met het expertenteam van              Proximus. Lijkt mij nuttig, dus afspraak vastgelegd vandaan tussen 11u00 en 13u00. Ik was                      klaar...echter buiten PROXIMUS gerekend….weeral geen kat gehoord.

1. Ander probleem, waarvoor nog steeds geen antwoord/oplossing is bij het wijzigen van kanaal (naar gisteren bijv.) het scherm blijft hangen...Oeps er is een fout opgetreden.

Al een paar keer gemeld….helaas WEERAL in de kou.

PS : ik zit op 2 meter van de modem

Zo kan het toch niet meer verder met de klantendienst bij PROXIMUS?

Waarom worden klanten die al meer dan 30 jaar klant zijn UITGELACHEN?

Ik wacht nu op een deftige reactie en een tegemoetkoming in mijn facturen

Want, dit moet ik wel toegeven...de facturatiedienst werkt perfect...steeds op tijd en steeds duurder en duurder.

@C Ocker De snelheid van je lijn tot aan je modem staat al heel de tijd op 100Mbps. Hoe meet je de snelheid van je lijn ? 

Is je PC verbonden via Wifi of LAN ? Je doet de test best via LAN (kabel)

Zijn er nog andere toestellen actief op dat ogenblik (je decoder, Playstation, toestellen via wifi verbonden,...). Daar moet je de snelheid mee verdelen wat zorgt voor een lager testresultaat. 

Hallo Martin,

Bedankt voor de uitleg

M.a.w. het is dus zuivere oplichting.. Als je 100 mbps als “geadverteerde” snelheid verkoopt, moet je dit ook geven, al de rest is larie en apekool

Ik koop een BMW, maar krijg helaas een Dacia. 

Als ze de 100 niet halen, moet de prijs van de abo’s naar beneden, een prijs ter waarde van de snelheid.

Snelle berekening: Elke maand heb ik dus recht op een kredietnota van 50% op de mij aangerekende prijs

Daarmee zullen er velen het met u eens zijn denk ik 😊 
Ik zal mijn rekening ook al in de gaten houden om te zien of PX het nu ook eens is!

@HadewychT 

Als antwoord op uw vragen:

• Ookla, het programma dat Proximus zelf gebruikt.
  • Wifi, ik zit op 2m van de modem. Waarom met de kabel hier?  Is niet de bedoeling, heb een portable en geen vaste.
  • Laatste geregistreerde “18 - 40 - 45” rond 10u00 ‘s morgen op zaterdag. Niets actief

Ik heb ook nog steeds geen antwoord op mijn vraag waarom er telkens van 22u00 een probleem is 

met het opvragen van programma’s van de dag voordien of vroeger op de avond? Keert elke dag opnieuw weer. 

@C Ocker 
Voor de duidelijkheid: je hebt toch een Internetbox (wifi6) en geen Bbox3(v+)?
Over de wifi snelheid is dit dan ook belangrijk: welke wifi standaard heeft je laptop?
Bijvoorbeeld de g-standaard is beperkt tot 54Mbps terwijl ax (wifi6)  snelheden rond 1200 Mbs aankan.
Een LAN aansluiting (bekabeld) haalt altijd 100Mbs (en  meer )
Als er 100Mbps binnenkomt op je modem - zoals de moderatoren hier al enkele keren hebben gezegd - kan je op een laptop met wifi g dus nooit 100Mbps ontvangen (maar krijg je van Proximus wel de internetsnelheid waarvoor je betaalt).
Welke snelheden mogelijk zijn met een ax netwerkkaart op de laptop kan ik niet zeggen. Ik heb een ax laptop en een internetbox met wifi6, dus ik zou snel internet moeten hebben. Helaas, er komt hier maar 50Mbps binnen op de modem. Ik heb dus aan de laptop 43-47 Mbps.
40-45 via wifi (g wel te verstaan) is niet slecht, als die wifi terugvalt naar 18 is er wel iets anders aan de hand. Dit probleem kan aan de modem liggen of aan de laptop (wifi kaart kan ook defect zijn, nietwaar?)
Met een oudere modem (BBox3) had ik zelf last van wisselende snelheden en die heeft Proximus dan vervangen.

een overzicht voor geïnteresseerden:

Wi-Fi-standaard Maximale snelheid (theoretisch) Opmerking
Wi-Fi 3 (802.11g) Tot 54 Mbps Werkt op de 2,4 GHz-band, nu verouderd.
Wi-Fi 4 (802.11n) Tot 600 Mbps Afhankelijk van het aantal MIMO-antennes (max. 4x4).
Wi-Fi 5 (802.11ac) Tot 3,5 Gbps Voor MU-MIMO 4x4 op 160 MHz kanalen.
Wi-Fi 6 (802.11ax) Tot 9,6 Gbps Vereist 160 MHz kanaalbreedte en 8x8 MU-MIMO.
Wi-Fi 6E (802.11ax) Tot 9,6 Gbps Zelfde als Wi-Fi 6, maar met extra 6 GHz-band.
Wi-Fi 7 (802.11be) Tot 46 Gbps Met 320 MHz kanalen, meer antennes en MLO.

Reageer