Vraag

Relay.Proximus.be + Brother Printer werkt niet meer


Ik heb inderdaad andere berichten op het forum ook gezien. maar deze verhelpen mijn probleem niet.

Maar sinds een paar dagen kunnen mijn ouders niet meer mailen via hun Brother Printer.

Waar dit voorheen wel gewoon perfect werkt.

Dit zijn de instellingen die altijd hebben gewerkt

 

Wanneer ik deze wil opslaan en dan direct testen.

Komt dit als foutmelding

 

Iemand die raad heeft?


14 reacties

Er werden de laatste dagen nog problemen gemeld ivm met @skynet.be mail om mails te versturen.

Maar of die problemen nu volledig achter de rug zijn zou iemand van het proximus forumteam je kunnen verduidelijken, die pas maandag hier terug zullen langskomen. 

Reputatie 4
Badge +2

Heb onlangs ook problemen gehad met het versturen van e-mails, maar deze zijn nu gelukkig weer opgelost. 
Ik zie dat je net als mij ook een Skynet email adres gebruikt, maar gebruik wel andere instellingen voor uitgaande mail : 

serveradres : SMTP.SKYNET.BE

verificatie : STARTTLS

Maar of dat het probleem zal oplossen is nog zeer de vraag...

TBI: met de zelfde instellingen als Sven Vandenbrande werkt het in ieder geval bij mij.

Ik lees hierboven

Maar sinds een paar dagen kunnen mijn ouders niet meer mailen via hun Brother Printer.

Waar dit voorheen wel gewoon perfect werkt.

Ik maak mogelijk een domme opmerking nu, dus als dat zo is, negeer hem maar. ;)

Begin deze week (dus een paar dagen geleden) is er een Windows 10 update verschenen die bij het “aanspreken” van bepaalde printers een BSOD (crash scherm) produceerde. Welke printers (printermerken) is niet bekend gemaakt, en specifiek afdruktaken doen W10 crashen.
Mogelijk is dit de reden, temeer daar het voordien wel werkte en de instellingen niet zijn gewijzigd?

Volgens mij is dit inderdaad nog een ander probleem.

Ik lees hierboven

Maar sinds een paar dagen kunnen mijn ouders niet meer mailen via hun Brother Printer.

Waar dit voorheen wel gewoon perfect werkt.

Ik maak mogelijk een domme opmerking nu, dus als dat zo is, negeer hem maar. ;)

Begin deze week (dus een paar dagen geleden) is er een Windows 10 update verschenen die bij het “aanspreken” van bepaalde printers een BSOD (crash scherm) produceerde. Welke printers (printermerken) is niet bekend gemaakt, en specifiek afdruktaken doen W10 crashen.
Mogelijk is dit de reden, temeer daar het voordien wel werkte en de instellingen niet zijn gewijzigd?

 

Het is de functie om te mailen vanuit de printer.

Niet vanaf een pc naar een printer. Of versta ik het verkeerd?

 

Dus mij lijkt dat niet de oorzaak te zijn.

Alsook printer firmware ofzo is ook niet geupdate. Dus..

Nee je verstaat het goed, dat dit een ander losstaand probleem is van uw mail  probleem, is eerder wat anderen ook ondervonden met hun @skynet mail, maandag komen de prox medewerkers terug langs en weten zij mss wel wat het probleem is bij sommigen met @skynet mail.

Reputatie 7
Badge +5

@SvenVandenbrande Vorige week was er inderdaad een algemener probleem met het versturen van mails via een skynet email adres. 

Deze problemen zijn ondertussen al verholpen. 

Is het enkel via de printer dat het niet meer werkt of ook niet via bv: outlook of dergelijke? 

Kan je eens een mail versturen via de webmail? 

webmail →  Via Webmail mail versturen | Proximus

@SvenVandenbrande Vorige week was er inderdaad een algemener probleem met het versturen van mails via een skynet email adres. 

Deze problemen zijn ondertussen al verholpen. 

Is het enkel via de printer dat het niet meer werkt of ook niet via bv: outlook of dergelijke? 

Kan je eens een mail versturen via de webmail? 

 

Enkel via de printer lukt het niet.

Net nog eens getest.

 

Via outlook of via webmail lukt dit wel…

Reputatie 6
Badge +3

Als het via de webmail werkt, weten we dat het mailadres zelf nog werkt.

Als het via outlook ook werkt, lijken de instellingen ook wel juist te zijn.

We hebben zelf weinig inzicht op printers, enige raad dat we kunnen geven is het opnieuw proberen instellen met de gegevens die met outlook werken.

Als het via de webmail werkt, weten we dat het mailadres zelf nog werkt.

Als het via outlook ook werkt, lijken de instellingen ook wel juist te zijn.

We hebben zelf weinig inzicht op printers, enige raad dat we kunnen geven is het opnieuw proberen instellen met de gegevens die met outlook werken.

 

Dat heb ik al gedaan

Ik heb zelfs reeds de printer al eens voor 5min uitgetrokken.

 

Opnieuw de instelling gedaan. Maar dit werkt nog altijd niet.

Voor de rest is er niets aangepast geweest op de printer zelf. 

Ook geen firmware update ofzo…

 

Dus er lijkt mij op het niveau van de relay iets aangepast te zijn.

Reputatie 7
Badge +4

Er is bij ons niets gewijzigd. Als dat zo zou zijn ziu je ook problemen ondervinden via webmail en outlook. Met diezelfde instellingen zou het dan ook op de printer moeten kunnen werken. 

Er is bij ons niets gewijzigd. Als dat zo zou zijn ziu je ook problemen ondervinden via webmail en outlook. Met diezelfde instellingen zou het dan ook op de printer moeten kunnen werken. 

De webmail en outlook zijn ook nooit gebruikt geweest.

Deze heb ik nu gewoon getest.

 

Maar de printer werkt zo al 4 jaar op deze manier.

En nu plots niet meer na de issues van vorige week.

 

Is er op vlak van SSL/TLS of de poort iets aangepast.

Of kan ik dat nog anders testen?

 

Natuurlijk op een printer kan je niet alles hetzelfde instellen of automatisch laten binnenhalen van de server.

Reageer