Hallo, ik geraak sinds een tijdje niet meer op Proximus Public Wi-Fi... ik heb zowat alle tips van dit forum geprobeerd naar niets lukt. Reeds verschillende keren langsgegaan in Proximus shop en gebeld met klantendienst maar werkt niet.
Het is sinds een update van mijn gsm dat ik plots niet meer kon verbinden met Public Wi-Fi... kan iemand aub helpen?
Op tablet en op gsm dochter werkt het wel nog normaal met inlog en paswoord van ons vast internetabonnement.
Bladzijde 1 / 3
heb je dan de zelfde login en paswoord voor je public wifi ingesteld als deze van je internet login want die is daarom niet de zelfde.
PS: PX forum moderatoren komen pas maandag terug om eventueel te zien of alles bij hen correct staat.
Toegangsgegevens Proximus Public Wi-Fi
Let op: voor een verbinding op je pc of Mac, heb je een Public Wi-Fi login of wachtwoord nodig. Voor je gsm raden we aan om Public Wi-Fi te installeren via MyProximus.
Enkel als beheerder van MyProximus kun je je login en wachtwoord opvragen of opnieuw instellen. Heb je betalende Public Wi-Fi optie? Dan kun je deze enkel instellen op je gsm of tablet, niet op pc of Mac.
Log in op MyProximus om je Public Wi-Fi account te beheren. Let op: je kunt het Public Wi-Fi wachtwoord enkel wijzigen voor je vast internetabonnement, niet voor je gsm! Beheer je Public Wi-Fi account
Klik op Proximus Public Wi-Fi.
Je ziet nu je huidige login. Klik op de link Wijzigen, die je terugvindt naast je huidige login en wachtwoord, om deze aan te passen.
Kies een nieuwe login of een nieuw wachtwoord:
Je wachtwoord moet bestaan uit exact 8 karakters, met minstens 1 letter en 1 cijfer.
Je login moet eindigen op @proximuswifi.be. Voor het deel vóór het @-teken kies je een reeks van 1 tot 30 karakters.
Je b-box manueel verbinden met internet? Houd je gebruikersnaam en het wachtwoord van je internetaansluiting bij de hand. Je vindt beide terug:
In de welkomstbrief
Je gebruikersnaam en wachtwoord staan in de welkomstbrief die je kreeg toen je klant werd bij ons. Je vindt ze terug onder de kader Configuratie-informatie.
Dag Martin, klopt dat het idd verschillende inlog en paswoorden zijn maar ik bedoel dat de jaren oude inlog en paswoord van Public Wi-Fi (toen nog gestart als Proximus fon) gelinkt is aan ons vast internet abonnement en daarvan data gebruikt, dus niet via de sim van mijn gsm die 4G gebruikt. Maar plots kan mijn smartphone niet meer verbinden met Proximus Public Wi-Fi, zomaar ineens. En bij de dochter haar smartphone en op de tablet werkt het wel nog... er moet dus iets gebeurd zijn buiten mijn weten want 'automatisch verbinden' stond aangevinkt en op een dag in december lukte dit ineens niet meer (kort na update gsm) Na 10 maanden vanalles proberen (ook via Proximus chat en in winkel) geen oplossing...
@LiesbetD als je in je lijst van binnenkomende wifi SSID signalen kiest voor “Proximus Public Wi-Fi” krijg je dan een melding of zoiets?
Anders kun je ook eens kiezen voor “Proximus Public Wi-Fi”, dit netwerk vergeten en dan dit terug kiezen waarbij je opnieuw moet inloggen.
@LiesbetD
Nog ter bijkomende info: hier heeft ook iemand een probleem gemeld na een upgrade:
Als je een proximus simkaart in je mobiel toestel hebt probeer dan via onderstaande uitleg
Open de MyProximus-app.
Tik op Producten en kies je gsm of internetverbinding.
Scrol naar beneden en tik op Proximus Public Wi-Fi. Zie je deze optie niet? Dan is Public Wi-Fi niet beschikbaar voor je abonnement of heeft de beheerder van je MyProximus-account (doorgaans de persoon die de factuur betaalt) de betalende optie niet geactiveerd. Vraag aan je beheerder om zich aan te melden met zijn account om de optie te activeren.
Tik op Configureer je toestel. De wifi-instellingen van je toestel worden nu weergegeven.
In de lijst van beschikbare wifi-netwerken, kies een netwerk met de naam Proximus Public Wi-Fi.
Er opent een nieuw venster. In het veld EAP-opties, kies SIM. Je hoeft verder niets aan te passen.
Tik op Gereed. Je toestel is nu verbonden met Proximus Public Wi-Fi.
Je hoeft dit slechts éénmalig te doen. Wanneer je in de buurt bent van een Public Wi-Fi hotspot dan zal je toestel automatisch verbinding maken met dit netwerk met de juiste instellingen.
@LiesbetD
Het is dan blijkbaar volgens de uitleg van Pat52 verandert dat het met proximusfon niet meer werkt.
Je login moet eindigen op @proximuswifi.be
Dan zal het toeval zijn dat het juist met je update gebeurd is.
@LiesbetD
Ik heb het getest op mijn iPhone en het werkt ook met @proximusfon.be
Dus dit zal niet de reden van je probleem zijn.
Is het ondertussen al gelukt?
Alvast bedankt voor de hulp iedereen.
Optie via sim gaat niet, is een abonnement van werkgever (is blijkbaar extra betalende optie - ik wil dus terug naar vroeger gewoon data gebruiken van mijn eigen vast abonnement)
Heb ook met Proximuswifi.be geprobeerd maar tevergeefs...
mss het volgende eens proberen als je die instellingen kunt invoeren:
Beveiliging: 802.1 x EAP (of WPA2 Enterprise)
EAP-Methode: PEAP (of als het niet werkt: TTLS)
Phase 2 verificatie: MSCHAPV2
CA-certificaat: geen (Op de dropdownlijst van certificaat selecteren, kies je "geen")
Identy: jouw @proximuswifi login
Wachtwoord: jouw @proximuswifi
Even terzijde: vraag mij sterk af of Proximus in de toekomst nog verder Public Wifi gaat blijven ondersteunen, want bij Telenet stoppen ze er ook mee en op de nieuwe Internet box (bbox4) wordt die ook al niet meer uitgezonden!
Ok bedankt, wat geef ik in bij domeinnaam?
probeer eens
isp.belgacom.be
Alvast bedankt voor de hulp iedereen.
Optie via sim gaat niet, is een abonnement van werkgever (is blijkbaar extra betalende optie - ik wil dus terug naar vroeger gewoon data gebruiken van mijn eigen vast abonnement)
Heb ook met Proximuswifi.be geprobeerd maar tevergeefs...
Aangezien het bij je dochter nog werkt met de zelfde Proximus public wifi login gegevens kan het bijna niet anders dat het iets te maken heeft met de update die op je Xiaomi Redmi_note 10s - Android versie 13, gebeurd is.
Kan je niet zien op de gsm van de dochter hoe de instellingen daar zijn om te vergelijken met deze op uw gsm
@LiesbetD Kan je eigenlijk wel nog surfen met je gsm via het gewone SSID wifi signaal die je bbox uitzendt (wifi 2.4 /wifi 5.0)
Als dit ook niet het geval kijk dan eens als je APN goed ingevuld staat als APN: internet.proximus.be
Open hiervoor “Instellingen” op het beginscherm van uw mobiele telefoon. Tik op “Netwerk en internet” en vervolgens op “Mobiel netwerk”. Zoek naar “Toegangspuntnaam”, 'SIM-instellingen' of iets dergelijks.
Gewoon verbinden met mijn gsm met eigen wifi Proximus Home-FFOO werkt normaal.
@LiesbetD
Zie je in de WIFI op je mobiel toestel Proximus Public Wifi staan en lukt het niet via de simkaart . Dan is manuele configuratie ook mogelijk met de gegevens verbonden aan je vast internet
Eap-Methode : PEAP (zie NB:) Verificatie Fase 2 MSCHAPV2 (of GEEN) Certificaat selecteren Niet valideren Identiteit je gebruikersnaam@proximuswifi.be Anonieme Identiteit je gebruikersnaam@proximuswifi.be Wachtwoord zelfde als van je Proximus Public Wifi in je vast internet
NB: BIJ SOMMIGEN WERKT HET MET PEAP NIET MAAR MOET HET TTLS ZIJN
Bedankt, lukt ook niet
Het duurt wel telkens even vooraleer ik de melding krijg 'Kon niet verbinden' dus de gsm probeert wel maar het lijkt alsof er ergens iets het proces tegenhoudt, ergens ietsje in de beveiliging van mijn smartphone
@LiesbetD
Ik was in de mogelijkheid om het te testen op een Xiaomi Redmi note 10s
Dit zijn de instellingen die je invult bij Proximus public Wi-Fi
Eap-Methode : TTLS
Verificatie Fase 2 PAP
Certificaat selecteren Niet valideren
Identiteit je gebruikersnaam @proximuswifi.be
Privacy gebruik gerandomiseerde MAC
Anonieme Identiteit leeglaten
Wachtwoord zelfde als van je Proximus Public Wifi in je vast internet.
Vervolgens eerst op opslaan klikken en dan bevestigen rechts bovenaan door op het V teken klikken
@Pat52
‘t is eigenlijk raar dat Proximus het nog laat werken via PAP wat een verouderd protocol is en niet zo veilig.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.