Vraag

Public Wi-Fi

  • 7 October 2023
  • 52 reacties
  • 1009 Bekeken

Hallo, ik geraak sinds een tijdje niet meer op Proximus Public Wi-Fi... ik heb zowat alle tips van dit forum geprobeerd naar niets lukt. Reeds verschillende keren langsgegaan in Proximus shop en gebeld met klantendienst maar werkt niet. 

 

Het is sinds een update van mijn gsm dat ik plots niet meer kon verbinden met Public Wi-Fi... kan iemand aub helpen?

 

Op tablet en op gsm dochter werkt het wel nog normaal met inlog en paswoord van ons vast internetabonnement.

 


52 reacties

heb je dan de zelfde login en paswoord voor je public wifi ingesteld als deze van je internet login want die is daarom niet de zelfde.

Wachtwoord van Public Wi-Fi hotspots | Proximus

PS: PX forum moderatoren komen pas maandag terug om eventueel te zien of alles bij hen correct staat.

Toegangsgegevens Proximus Public Wi-Fi

Let op: voor een verbinding op je pc of Mac, heb je een Public Wi-Fi login of wachtwoord nodig. Voor je gsm raden we aan om Public Wi-Fi te installeren via MyProximus.

Enkel als beheerder van MyProximus kun je je login en wachtwoord opvragen of opnieuw instellen. Heb je betalende Public Wi-Fi optie? Dan kun je deze enkel instellen op je gsm of tablet, niet op pc of Mac.

  1. Log in op MyProximus om je Public Wi-Fi account te beheren. Let op: je kunt het Public Wi-Fi wachtwoord enkel wijzigen voor je vast internetabonnement, niet voor je gsm!
     Beheer je Public Wi-Fi account
  2. Klik op Proximus Public Wi-Fi.
  3. Je ziet nu je huidige login. Klik op de link Wijzigen, die je terugvindt naast je huidige login en wachtwoord, om deze aan te passen.
  4. Kies een nieuwe login of een nieuw wachtwoord:
    • Je wachtwoord moet bestaan uit exact 8 karakters, met minstens 1 letter en 1 cijfer.
    • Je login moet eindigen op @proximuswifi.be. Voor het deel vóór het @-teken kies je een reeks van 1 tot 30 karakters.
  5. Klik op Bevestigen om de wijzigingen op te slaan.

=================================================

Wachtwoord van je internetverbinding : Wachtwoord van je b-box en van je internetverbinding | Proximus 

Wachtwoord van je internetverbinding

Je b-box manueel verbinden met internet? Houd je gebruikersnaam en het wachtwoord van je internetaansluiting bij de hand. Je vindt beide terug:

In de welkomstbrief

Je gebruikersnaam en wachtwoord staan in de welkomstbrief die je kreeg toen je klant werd bij ons. Je vindt ze terug onder de kader Configuratie-informatie.

Via MyProximus

  1. Log in op MyProximus om je producten te bekijken.

     Bekijk je producten
  2. Kies je internet product.
  3. Tik op Instellingen of scroll naar beneden.
  4. Voer het nieuwe wachtwoord twee keer in het veld Instellingen in.
  5. Kies Opslaan.
  6. Verbind je met internet via je b-box en surf naar het adres 192.168.1.1
  7. Log in op de b-box met het User password (te vinden op de achterkant van de modem).
  8. Ga naar Netwerkconnectiviteit Internet. Klik op de pijl.
  9. Voer je nieuwe wachtwoord in en bevestig.

Je nieuwe wachtwoord is actief binnen de 2 uur.

@PROXIMUS forummedewerkers

gans mijn uitleg die ik hier net geplaatst heb is weer verdwenen ?????

==============================================================

@LiesbetD je internet logins en public wifi logins zijn normaal niet de zelfde

 

Dag Martin, klopt dat het idd verschillende inlog en paswoorden zijn maar ik bedoel dat de jaren oude inlog en paswoord van Public Wi-Fi (toen nog gestart als Proximus fon) gelinkt is aan ons vast internet abonnement en daarvan data gebruikt, dus niet via de sim van mijn gsm die 4G gebruikt. Maar plots kan mijn smartphone niet meer verbinden met Proximus Public Wi-Fi, zomaar ineens. En bij de dochter haar smartphone en op de tablet werkt het wel nog... er moet dus iets gebeurd zijn buiten mijn weten want 'automatisch verbinden' stond aangevinkt en op een dag in december lukte dit ineens niet meer (kort na update gsm) Na 10 maanden vanalles proberen (ook via Proximus chat en in winkel) geen oplossing...

@LiesbetD als je in je lijst van binnenkomende wifi SSID signalen kiest voor “Proximus Public Wi-Fi” krijg je dan een melding of zoiets? 

Anders kun je ook eens kiezen voor “Proximus Public Wi-Fi”, dit netwerk vergeten en dan dit terug kiezen waarbij je opnieuw moet inloggen.

@LiesbetD 

Nog ter bijkomende info: hier heeft ook iemand een probleem gemeld na een upgrade:

NB: op het Fr PX forum wordt ook over gesproken hier >

→ Impossible de me connecter sur le ProximusWifi avec mon Android 11 | Proximus FR-Forum

opgelost door door bij Domein: isp.belgacom.be in te voeren (bron: Public Wifi met Pay and Go Plus | Proximus Forum)

@LiesbetD

Best dat je ook wat meer gegevens post over welk gsm het gaat:

is het iphone of android toestel 

welke OS versie staat er nu op na de update.

Zodat mss iemand die de zelfde problemen heeft en mss dan ook de oplossing al kent, het hier kan posten dan.

 

Gsm is Xiaomi Redmi note 10s - Android versie 13.

 

Heel raar,via tablet werkt het wel na netwerk vergeten en dan terug inlog en paswoord maar op gsm niet...

 

Reputatie 7
Badge +3

Je login moet eindigen op @proximuswifi.be

www.proximus.be/myproximus/nl/Personal/services/My-Products__/public-wifi

 

Als je een proximus simkaart in je mobiel toestel hebt probeer dan via onderstaande uitleg

  1. Open de MyProximus-app. 
  2. Tik op Producten en kies je gsm of internetverbinding. 
  3. Scrol naar beneden en tik op Proximus Public Wi-Fi. Zie je deze optie niet? Dan is Public Wi-Fi niet beschikbaar voor je abonnement of heeft de beheerder van je MyProximus-account (doorgaans de persoon die de factuur betaalt) de betalende optie niet geactiveerd. Vraag aan je beheerder om zich aan te melden met zijn account om de optie te activeren.
  4. Tik op Configureer je toestel. De wifi-instellingen van je toestel worden nu weergegeven.
  5. In de lijst van beschikbare wifi-netwerken, kies een netwerk met de naam Proximus Public Wi-Fi
  6. Er opent een nieuw venster. In het veld EAP-opties, kies SIM. Je hoeft verder niets aan te passen.
  7. Tik op Gereed. Je toestel is nu verbonden met Proximus Public Wi-Fi.

Je hoeft dit slechts éénmalig te doen. Wanneer je in de buurt bent van een Public Wi-Fi hotspot dan zal je toestel automatisch verbinding maken met dit netwerk met de juiste instellingen.

@LiesbetD

Het is dan blijkbaar volgens de uitleg van Pat52 verandert dat het met proximusfon niet meer werkt.

Je login moet eindigen op @proximuswifi.be

Dan zal het toeval zijn dat het juist met je update gebeurd is.

@LiesbetD

Ik heb het getest op mijn iPhone en het werkt ook met @proximusfon.be

Dus dit zal niet de reden van je probleem zijn.

Is het ondertussen al gelukt?

Alvast bedankt voor de hulp iedereen.

Optie via sim gaat niet, is een abonnement van werkgever (is blijkbaar extra betalende optie - ik wil dus terug naar vroeger gewoon data gebruiken van mijn eigen vast abonnement)

Heb ook met Proximuswifi.be geprobeerd maar tevergeefs...

mss  het volgende eens proberen als je die instellingen kunt invoeren:

  • Beveiliging: 802.1 x EAP (of WPA2 Enterprise)
  • EAP-Methode: PEAP (of als het niet werkt: TTLS)
  • Phase 2 verificatie: MSCHAPV2
  • CA-certificaat: geen (Op de dropdownlijst van certificaat selecteren, kies je "geen")
  • Identy: jouw @proximuswifi login
  • Wachtwoord: jouw @proximuswifi

Even terzijde: vraag mij sterk af of Proximus in de toekomst nog verder Public Wifi gaat blijven ondersteunen, want bij Telenet stoppen ze er ook mee en op de nieuwe Internet box (bbox4) wordt die ook al niet meer uitgezonden!

Ok bedankt, wat geef ik in bij domeinnaam?

probeer eens 

isp.belgacom.be

 

Alvast bedankt voor de hulp iedereen.

Optie via sim gaat niet, is een abonnement van werkgever (is blijkbaar extra betalende optie - ik wil dus terug naar vroeger gewoon data gebruiken van mijn eigen vast abonnement)

Heb ook met Proximuswifi.be geprobeerd maar tevergeefs...

Aangezien het bij je dochter nog werkt met de zelfde Proximus public wifi login gegevens kan het bijna niet anders dat het iets te maken heeft met de update die op je Xiaomi Redmi_note 10s - Android versie 13, gebeurd is.

Kan je niet zien op de gsm van de dochter hoe de instellingen daar zijn om te vergelijken met deze op uw gsm

@LiesbetD Kan je eigenlijk wel nog surfen met je gsm via het gewone SSID wifi signaal die je bbox uitzendt (wifi 2.4 /wifi 5.0) 

Als dit ook niet het geval kijk dan eens als je APN goed ingevuld staat als 
APN: internet.proximus.be

Open hiervoor “Instellingen” op het beginscherm van uw mobiele telefoon.
Tik op “Netwerk en internet” en vervolgens op “Mobiel netwerk”.
Zoek naar “Toegangspuntnaam”, 'SIM-instellingen' of iets dergelijks.

Gewoon verbinden met mijn gsm met eigen wifi Proximus Home-FFOO werkt normaal.

Reputatie 7
Badge +3

@LiesbetD 

Zie je in de WIFI op je mobiel toestel Proximus Public Wifi staan  en lukt het niet via de simkaart . Dan is manuele configuratie ook mogelijk met de gegevens verbonden aan je vast internet

Eap-Methode :         PEAP     (zie NB:)
Verificatie Fase 2      MSCHAPV2  (of GEEN) 
Certificaat selecteren    Niet valideren
Identiteit        je gebruikersnaam@proximuswifi.be
Anonieme Identiteit    je gebruikersnaam@proximuswifi.be 
 Wachtwoord   zelfde  als van je Proximus Public Wifi in  je vast internet

NB: BIJ SOMMIGEN WERKT HET MET PEAP NIET
     MAAR MOET HET TTLS ZIJN

Bedankt, lukt ook niet 

 

Het duurt wel telkens even vooraleer ik de melding krijg 'Kon niet verbinden' dus de gsm probeert wel maar het lijkt alsof er ergens iets het proces tegenhoudt, ergens ietsje in de beveiliging van mijn smartphone 🙈

Reputatie 7
Badge +3

@LiesbetD

Ik was in de mogelijkheid om het te testen op een Xiaomi Redmi note 10s

Dit zijn de instellingen die je invult bij Proximus public Wi-Fi

  • Eap-Methode :   TTLS
  • Verificatie Fase 2    PAP
  • Certificaat selecteren    Niet valideren
  • Identiteit        je gebruikersnaam @proximuswifi.be
  • Privacy  gebruik gerandomiseerde MAC
  • Anonieme Identiteit    leeglaten
  • Wachtwoord   zelfde  als van je Proximus Public Wifi in  je vast internet.
  • Vervolgens eerst op opslaan klikken  en dan bevestigen rechts bovenaan door op het V teken klikken
  •  

 

@Pat52

 ‘t is eigenlijk raar dat Proximus het nog laat werken via PAP wat een verouderd protocol is en niet zo veilig.

Reageer