Skip to main content
Vraag

Proximus Mail - zomer/winter uur


Forum|alt.badge.img+2

Proximus webmail  

Ik stel vast dat bij het beantwoorden van een ontvangen e-mail het tijdstip fout staat.

Mail verzonden om 10u10

Mail  ontvangen en onmiddellijk beantwoord;

 

28 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Guru
  • 198 reacties
  • 17 april 2023

Ik vermoed dat dit met het winter- zomeruur te maken heeft.

Kan iemand van de Proximus medewerkers dit probleem aan de bevoegde diensten doorgeven?

Ik gebruik “Proximus Webmail” via Edge in Windows11.

Ik heb dit bij vrienden eveneens gecheckt op een Windows 10 laptop via de Mail app en men heeft hetzelfde probleem. 


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3380 reacties
  • 18 april 2023

@Argenteus Dankjewel voor je feedback. Ik heb dit doorgegeven naar de betrokken dienst. 


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3380 reacties
  • 18 april 2023

@Argenteus We hebben dit nagekeken en dit zou toch in orde moeten zijn. Kan je volgende instellingen eens nakijken in je webmail :

 


Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Guru
  • 198 reacties
  • 19 april 2023

@HadewychT  bij mij staat tijdnotatie 12u.

Ik heb het gewijzigd in 24u, maar dit maakt geen verschil.

Als ik de ontvangen e-mail doorstuur of beantwoord  staat het tijdstip ontvangen één vroeger

 

 


Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Guru
  • 198 reacties
  • 19 april 2023

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Guru
  • 198 reacties
  • 19 april 2023

Martin
  • 33062 reacties
  • 19 april 2023

TBI: Bij mij is dit inderdaad ook zo.


Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Guru
  • 198 reacties
  • 19 april 2023

@Martin  Dank je Martin om dit eveneens te hebben gecheckt. 

 


Martin
  • 33062 reacties
  • 19 april 2023

Als bijkomende test heb ik eens het volgende aangeklikt in de instellingen van webmail

en dan is het wel in orde


Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Guru
  • 198 reacties
  • 19 april 2023

@Martin  ik had dit ook geprobeerd maar de mailbox blokkeerde. Nu opnieuw geprobeerd maar het tijdstip blijft fout. 


Martin
  • 33062 reacties
  • 19 april 2023

@Argenteus ‘k zal het voor alle zekerheid nog een proberen bij mij en laat het hier dan direct weten in dit zelfde bericht.

Edit: ik moet het niet opnieuw proberen ik heb mij daarnet schromelijk vergist het helpt inderdaad niet door “de tijdzone van mijn apparaat” te gebruiken de uitkomst was :

Verzonden: woensdag 19 april 2023 12:42
Onderwerp: 13:42


  • 283 reacties
  • 19 april 2023

@Argenteus @Martin @HadewychT 

 

Hier hetzelfde probleem, kleine bug in het ophalen van de tijdsgegevens.

 

Mvg Artie


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3380 reacties
  • 24 april 2023

@Argenteus @Artie @Martin Ik geef het opnieuw door naar de betrokken dienst. 


Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Guru
  • 198 reacties
  • 5 mei 2023

@HadewychT  na melding 20 dagen geleden is deze zogenaamde ‘kleine bug’ nog steeds niet gedebugd? Ik heb een sterk vermoeden dat de bug er al enkele maanden in zit.

 


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3380 reacties
  • 5 mei 2023

@Argenteus Ik heb nog eens aangedrongen op een oplossing. Ik heb op dit ogenblik nog niet meer info. 


Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Guru
  • 198 reacties
  • 23 mei 2023

@HadewychT  Nog steeds niet opgelost???? 


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3380 reacties
  • 23 mei 2023

@Argenteus Het lukte niet om het probleem te reproduceren hier. Het wordt verder bekeken aan de hand van jullie mailadres. Ik heb nog eens gevraagd voor een update. 


  • 283 reacties
  • 23 mei 2023

Een bericht aan mezelf verzonden bevat de info(bron) :Tue, 23 May 2023 15:29:06 +0200.

Dit werd verstuurd aan mezelf vandaag om 15u29..waarom die +0200?

Tijdzone mijn PC is +01:00 Brussel.

Een raadsel...

 


Pat52
Forum|alt.badge.img+3
  • Legend
  • 1408 reacties
  • 23 mei 2023
Artie schreef:

Een bericht aan mezelf verzonden bevat de info(bron) :Tue, 23 May 2023 15:29:06 +0200.

Dit werd verstuurd aan mezelf vandaag om 15u29..waarom die +0200?

Tijdzone mijn PC is +01:00 Brussel.

Een raadsel...

 

@Artie

+0200  heeft te maken met het zomeruur , mailservers geven nu het uur aan met +0200 omdat het UCT uur  later is nu met zomertijd , in wintertijd zal het terug +0100 zijn .

Heeft niets te maken met de tijdinstellingen op je PC

Op Laptop, PC  staat het bij mij ook zo :

Hoe laat is het nu in Brussel, België? 🕒 (24timezones.com)

Tijdsverschil met GMT/UTC

Standaard tijdzone: UTC/GMT +1 uur
Zomertijd: +1 uur
Huidige tijdzone verschuiving: UTC/GMT +2 uur

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3380 reacties
  • 24 mei 2023

@Argenteus Vanavond wordt er een update van de webmail gedaan. Kan je bekijken of je het probleem dan nog hebt ? 


Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Guru
  • 198 reacties
  • 25 mei 2023

@HadewychT  Deze morgen kan ik gewoon niet meer inloggen bij Proximus webmail.

https://webmail.ux.proximus.be/mail/index-rui.jsp?v=1.16.4

Na het ingeven van login en paswoord blijft het zoeken draaien! 

 


Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Guru
  • 198 reacties
  • 25 mei 2023

@HadewychT  ik heb nu net geprobeerd in te loggen via een “Private venster “. Hier krijg ik wel mijn Mailbox te zien maar het probleem tijdstip is ongewijzigd.

Via de gewone webpagina krijg ik nog steeds de inhoud van de mailbox niet te zien.


Pat52
Forum|alt.badge.img+3
  • Legend
  • 1408 reacties
  • 25 mei 2023

@HadewychT

 Idem hier sinds de update ,opent de webmail zich enkel in Private browser /venster.

Dit is het web adres dat ik te zien krijg  https://webmail.ux.proximus.be/mail/index-rui.jsp?v=PRXUX_2.0.6#/mail   

 


Martin
  • 33062 reacties
  • 25 mei 2023

Werkt het niet terug normaal nadat je eerst in je browser de specifieke cookies voor pX webmail gewist hebt 

bv voor Chrome:

Cookies van een site verwijderen

  1. Open Chrome Chrome op je computer.
  2. Klik rechtsboven op Meer Meer en dan Instellingen Instellingen.
  3. Klik op Privacy en beveiliging en dan Cookies en andere sitegegevens.
  4. Klik op Alle sitegegevens en -rechten bekijken.
  5. Zoek rechtsboven de naam van de website.
  6. Klik rechts van de site op Verwijderen Verwijderen.
  7. Klik op Wissen om te bevestigen.

Pat52
Forum|alt.badge.img+3
  • Legend
  • 1408 reacties
  • 25 mei 2023

@Martin

Bedankt , het werkt na het wissen van alle cookies voor webmail.ux.proximus.be

 

Martin schreef:

Werkt het niet terug normaal nadat je eerst in je browser de specifieke cookies voor pX webmail gewist hebt 

bv voor Chrome:

Cookies van een site verwijderen

  1. Open Chrome Chrome op je computer.
  2. Klik rechtsboven op Meer Meer en dan Instellingen Instellingen.
  3. Klik op Privacy en beveiliging en dan Cookies en andere sitegegevens.
  4. Klik op Alle sitegegevens en -rechten bekijken.
  5. Zoek rechtsboven de naam van de website.
  6. Klik rechts van de site op Verwijderen Verwijderen.
  7. Klik op Wissen om te bevestigen.