Beantwoord

Proximus mail Geen inkomende mail

  • 21 February 2022
  • 44 reacties
  • 2856 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

21-2-2022   12.26

hallo,

Sedert enkele dagen komen geen mails meer binnen in de INBOX , noch op PC  noch op Smartphone

Ik kan wel versturen en ze worden ontvangen maar krijg zelf niets binnen

Ik verwacht dringende mail.

icon

Beste antwoord door Martin 8 March 2022, 11:06

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

44 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@jpdr 

lukt het om mails te versturen en ontvangen via de proximus webmail?

Webmail | Proximus

 

Groeten

Geert

Reputatie 7
Badge +3

@jpdr 

Het it ticket is nog in behandeling zie ik, ik het het ticketnummer toegevoegd op je profiel. 

 

Geert

welk mail programma gebruik je dan op je windows laptop?

welke windows OS versie heb je want de ingebouwde mail app voor windows 10 en windows 11 is niet langer “WLM” maar is nu de “MAIL” app 
___________________________________________________________________________________

Windows Live Mail maakt deel uit van een suite genaamd Windows Live Essentials.

Windows Live Mail verwijderen (Windows Live Essentials)

  1. Open het menu Start, zoek naar (of typ) Windows Live Mail.

  2. Klik met de rechtermuisknop op Windows Live Mail en selecteer Verwijderen.
  3. Klik in de lijst Programma's verwijderen of wijzigen op Windows Live Essentials en klik vervolgens op Verwijderen/wijzigen.

  4. Klik op Een of meer Windows Live-programma's verwijderen.

  5. Selecteer Mail en de andere apps die u wilt verwijderen en klik vervolgens op Verwijderen. Als u Windows Live Essentials volledig wilt verwijderen, selecteert u alle Windows Live-apps.

  6. Volg de instructies op het scherm om Windows Live Mail van uw computer te verwijderen.

___________________________________________________________________________________

Dit zijn de mail instellingen:

Stel je e-mailaccount in of kijk de instellingen na:

  • Inkomende mailserver
    • Type: IMAP
    • Adres: imap.proximus.be
    • Beveiliging: SSL
    • Poort: 993
  • Uitgaande mailserver
    • Type: SMTP
    • Adres: relay.proximus.be
    • Beveiliging: STARTTLS of TLS
    • Poort: 587
    • Authentificatie: Ja

Vul je volledige e-mailadres en het wachtwoord van je mailbox in.

best al het webformulier invullen zie →  UPDATE 09/02 : Belangrijke mededeling over het e-mail probleem en de oplossing ervan! | Proximus Forum

Ik denk dat je best deze raad eens volgt die net gepost geweest is door Proximus :

UPDATE 01/03 : Belangrijke mededeling over het e-mail probleem en de oplossing ervan!

  • David W 

  • Community Manager
  • 5 reacties

De situatie van afgelopen weken heeft dankzij doorgedreven technische ingrepen heel wat verbeteringen opgebracht. Hierdoor is het merendeel van de klachten opgelost. We zijn ons echter bewust dat er nog zeer specifieke gevallen zijn die zich kunnen blijven voordoen. Om ook hier een oplossing voor te bieden, vragen we je onderstaande instructies te volgen.

Indien je vandaag nog problemen zou ervaren met je mailbox, vragen we contact met ons op te nemen via 0800/22800 (Residentiële klanten)
– Optie 4 – Storingen
- Optie 2 E-mail
 waar onze medewerkers een gedetailleerde registratie zullen maken met de omschrijving van het exacte probleem zodat onze IT teams dit individueel kunnen onderzoeken.

Cfr. UPDATE 01/03 over het e-mail probleem en de oplossing ervan

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb dat gelezen en wanneer je de richtlijnen volgt dan kom je steeds in dezelfde rompslomp terecht.

je blijft maar ronddraaien en alle knoppen die voorzien zijn om iets aan te duiden zijn vooraf ingesteld zodat jet niets kan bijvoegen.

In de tekst van hierboven om de klantendienst te contacteren dien je meerder keren te herbeginnen want de juiste ingang klopte niet.

Bij de derde poging via ander cijfers kreeg ik iemand aan de lijn die alles ging doen maaar tenslotte ging hij zelf nog eens  het formulier invulen met de klacht.

Hij begon wel met een dienst aan te bieden, in opdracht van Proximus, om PicxMix  te nemen.

Wat moet ik daarmee?    Ik had ook via MYProximus contactformulier gevraagd mij te bellen. Ze vragen wanneer het past en ik heb gevraagd om zovlug mogelijk. Nog niets gehoord !

Ik ben 73 jaar en heb bij RTT, Belgacom en Proximus gewerkt van 1965 tem 2003.

Dan   zie je pas waar een dienstverlening is naartoe gegaan.

Gelukkig zijn er nog mensen, zoals u, die ons willen helpen maar het moet mogelijk zijn.

kan er vanuit het Forum niet worden aangedrongen op dringende ingrepen zodat alles weer wordt genormaliseerd.

Ik probeer de richtlijnen te volgen voor die mail  op te zetten volgens dat filmpje maar stuit alweer op

vragen waar ik niet kan op antwoorden.

 

 

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb hetgeen ik heb proberen te doen verwijderd en zal uw richtlijn hier boven eens opvolgen.

Reputatie 3
Badge +1

Kijk wat ik tegenkom in volgorde van uitvoering.

Wat is fout ?

Wanneer ik het account aanklik staat er reeds een paswoord en accountnaam ingevuld.

Is dit van mijn bestaand account want dat paswoord en accountnaam  ken ik niet of niet meer.

 

 

 

dat wil zeggen dat je account er inderdaad al ingevoerd werd van vroeger al 
Als je mailadres klopt speelt je accountnaam geen rol.

Als je het wachtwoord niet meer kent , kun je er een nieuw aanmaken → als volgt → Wachtwoord van je mailbox | Proximus

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb eerder al een wachtwoordwissel gedaan.

Hierbij een afprint van :  start, mail enz…..

Dropdownmenu links zie ik niet staan. 

In het account staat “accountnaam en daaronder  wachtwoord  en dit ken ik niet , is het dit dat moet gewijzigd worden ?

 

PS ; speelt het een rol dat het paswoord  van mail en MY Proximus verschillend is of moet dit hetzelfde zijn.

Is er al iets gedaan vanuit het Forum naar de techniekers toe  zoals bevestigd in een vorig bericht hierboven ?

(ik ben pas terug van de dokter want zit met hoge bloeddruk. Het word tijd dat dit hier opgelost word door Proximus want er wordt nergens gereageerd. )

 

Reputatie 3
Badge +1

 

het wachtwoord mag een anders zijn speelt geen rol 

maar eigenlijk staan al je windows 10 MAIL settings goed (volgens de printscreen dat je eerder al gepost hebt)

dus in feite is het zoals je zegt dat iemand van het proximus forumteam zelf, het probleem van niet kunnen verzenden van mail,  moet doorgeven aan de juiste dienst.

Reputatie 3
Badge +1

Ik zie dat de berichten die ik gisteren heb verstuurd in de map concepten zijn opgenomen.

Zopas om 16.56 en 13.57 heb ik twee berichten verstuurd en krijg geen opmerking.

 

maar ontvangen is nog steeds nihil.

Ik hoop en reken er wat op dat de mensen vanuit het Forum zo goed zouden willen zijn hier werk van te maken om tot een oplossing te komen.

Het is nu terug 2 dagen geleden dat ik via de aangegeven diensten 0800-22800 en enz……. 4  klachtformulieren , 3 telefonische oproepen aan dat klantennummer en dan via  MY Proximus  kennis heb gegeven van het probleem  maar geen enkel gevolg krijg. Zelfs op het formulier voor contact, zo vlug mogelijk of op voorgestelde uren volgens de dienst , nog gebeurt er niets.

geen gevolg wordt gegeven aan klachten.

Maar als de factuur niet wordt betaald dan springt men.

Ik ben tevreden dat het Forum volhoudt om mij te helpen, Chapeau.

Mocht ik geen oplossing krijgen dan zie ik mij verplicht stappen te ondernemen naar hogerhand  wat ik niet graag doe .Met 38 jaar dienst bij Proximus dit te moeten meemaken als dienstverlening gaat mijn petje te boven.

Groeten

Reputatie 3
Badge +1

VRij 4-3-2022   12.00

Goede middag,

Ik heb zopas nog eens contact genomen met 080022800  en nog eens  het hele circuit afgelopen en de de operator aan het eind heeft   nog eens een ticket aangemaakt.

Zo , probleem nog eens doorgegeven en terug afwachten .

Heeft het Forum al stappen voor  tussenkomst ondernomen ?

 

normaal zal @GeertC (of iemand die het overneemt) dit verder doorgeven aangezien je geantwoord hebt op zijn vraag

Reputatie 3
Badge +1

Bedankt

het is wel voor het eerst dat ik verneem dat er een ticket is opgemaakt.

 

Reputatie 3
Badge +1

25-2-2022  17.00

Goede namiddag,

mag ik vragen of er reeds een oplossing voor het probleem ?

deze situatie duurt  nu reeds 6 dagen ener wordt niet meegedeeld.

Gisteren een contact gehad met iemand van Proximus  (tel  02 235 40 00 ) zouden de zaak bekijken maar niets meer gehoord.

Zit de fout nu bij mij of bij Proximus.?

Ik kan berichten versturen maar er komen geen binnen in de INBOX. 

Blijkbaar ben ik niet bereikbaar. 

 

Gezien er geen berichten kunnen binnen komen loop ik een voorstel mis voor eventueel contract ivm energieprovider.

Moet de hulp elders gaan zoeken of tussenkomst. Reeds 2 maal klachtformulier doorgestuurd zoals u aangeeft in het forum.

Graag info aub.

M.vr.gr.

Jean Paul 

 

25-2-2022  17.00

Goede namiddag,

mag ik vragen of er reeds een oplossing voor het probleem ?

deze situatie duurt  nu reeds 6 dagen ener wordt niet meegedeeld.

Gisteren een contact gehad met iemand van Proximus  (tel  02 235 40 00 ) zouden de zaak bekijken maar niets meer gehoord.

Zit de fout nu bij mij of bij Proximus.?

Ik kan berichten versturen maar er komen geen binnen in de INBOX. 

Blijkbaar ben ik niet bereikbaar. 

 

Gezien er geen berichten kunnen binnen komen loop ik een voorstel mis voor eventueel contract ivm energieprovider.

Moet de hulp elders gaan zoeken of tussenkomst. Reeds 2 maal klachtformulier doorgestuurd zoals u aangeeft in het forum.

Graag info aub.

M.vr.gr.

Jean Paul 

 

je zegt dat ze ook niet binnenkomen op PC maar voor mij niet duidelijk of je via een mail programma bedoelt, anders moet je een gaan kijken op je pc via webmail → www.webmail.proximus.be of ze daar ook niet te vinden zijn, indien niet dan is het zeker een probleem dat door de Proximus specialisten ter zaken moet nagekeken worden.
Maar nu tijdens het weekend komt hier niemand van de Proximus forummedewerkers langs, dus zal het pas maandag zijn dat je van hen een reactie kunt verwachten. 

Reputatie 3
Badge +1

Za 26-2-2022   10.25

Goede morgen,

Naar aanleiding van hoger vermelde :

Ik gebruik mailprogramma PROXIMUS E-MAIL  op mijn laptop en Smartphone.

Ik kan mail versturen en die wordt ontvangen door de correspondenten. Als ik mijzelf in BCC zet

dan komt die mail niet toe bij mij.  Op de INBOX staat steeds  “lege mailinglijst” .

Wanneer ik één regel volg , welke wordt aangegeven  door het Forum zoals van wachtwoord veranderen dan geeft dat geen verschil.  Om eventueel mijn mailadres door te geven voor een of ander te doen dan kan ik dat niet ontvangen want ben niet bereikbaar.

Zelfs , zoals u aangeeft pm via de Webmail te gaan en dan inlog op het mailprogramma krijg ik dezelfde vermelding “ lege mailinglijst”.

Dus waar zit het probleem ?  Bij mij of  bij Proximus ?

Ligt het aan de instelling van mijn inkomende mail , ik weet het niet.

Waarin of waar , in het mailprogramma , kunnen we dat controleren of de  juiste configuratie is 

ingesteld.

Gezien ik per mail niet bereikbaar ben , behalve hier,  dient andere communicatie via SMS te gebeuren.

Gisteren diende ik dat te doen voor eventueel het paswoord te wijzigen maar dan word een code gestuurd en duurt het minuten lang voor die code binnen komt en tegen de tijd dat je dan naar het program gaat om die code in te voeren krijg je zelfs het venster , om de code in te vullen, niet doordat er al weer een ander venster verschijnt om uw mailadres in te geven om een nieuwe code te vragen..

Zo ben je een tijdje bezig . je word steeds rond gestuurd en niet steeds uitleggen wat de problemen zijn.

Ik had dus een contact met Proximus en ze zouden het bekijken maar daar blijft het bij en krijg je geen info meer . 

Ik lees dat bij andere mensen, die hetzelfde voorhadden, dat het vlug in orde is gekomen. Hier duurt het al 6 dagen.

Ik hoop op een degelijke info en oplossing inzake.

Met vriendelijke groeten,

Jean Paul

@jpdr

Zelfs , zoals u aangeeft pm via de Webmail te gaan en dan inlog op het mailprogramma krijg ik dezelfde vermelding “ lege mailinglijst”.

Dus waar zit het probleem ?  Bij mij of  bij Proximus ?

Aangezien je inbox op webmail.proximus.be leeg is wil dit zeggen dat zelfs de mails die mensen naar u gestuurd hebben niet in de inbox terecht komen trouwens als je via webmail.proximus.be een mail verstuurt naar je eigen mailadres dan zou die moet in je inbox terecht komen.
Dus aangezien dit niet gebeurd blijkbaar zit het probleem bij Proximus en is het aan deze verantwoordelijke dienst om dit verdere na te trekken.

Ter bijkomende info: Mails kunnen ook uit je inbox verdwijnen indien bv op je laptop een mailprogramma actief staat en POP gebruikt ipv IMAP want met pop wordt door mailprogramma de mail binnen getrokken en ook direct van de prox mailserver verwijderd, tenzij je in dit mailprogramma in de instellingen aangeeft dat er een kopie op de server moet bewaard worden

Reputatie 3
Badge +1

Om te reageren op uw tweede paragraaf :

vroeger werkte ik met Windows Life mail.

Wat ik graag zou willen verwijderen maar weet niet hoe daar aan te beginnen zonder problemen te veroorzaken aan het huidige  proximus e-mail.

Kan dit hier eventueel het probleem zijn ? Dit is een afprint van WLM 

Zit de oorzaak dan hier ?

 

 

Als je WLM niet meer opstart (gebruikt) kan dit niet het probleem zijn.

als je de regels pop.skynet.be  en relay.skynet.be verwijderd kan er ook niets meer gebeuren

Ter bijkomend info Overstappen van Windows Live Mail 

Reputatie 3
Badge +1

Ik ga niet overstappen naar G-Mail of thunderbird maar bij Proximus blijven.

Ik heb die regels in WLM  verwijderd maar had WLM graag van mijn laptop verwijderd.

Hoe doe ik dat ?

Waar kan ik die “regels” van de servergegevens vinden in Proximus E mail om eens te zien wat daar staat.

Ik kan deze niet vinden in het Mailprogram.

M.vr.gr.

 

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb Windows 10 Home   en mailprogram is  Proximus E-mail .

Tot vorige week had ik geen problemen en dan plots niet meer bereikbaar.

Waar vind ik die mailinstellingen  IN   Proximus mail   ( zoals de print van WLM die ik gaf ) om te zien wat er staat ? had ik al gevraagd hierboven.

 

Nog een vraag :: wat  zijn de Windows Essentials  als u spreekt van  VOLLEDIG  te verwijderen ?  

Wat gevolg heeft dit verder.

M.vr.gr.

Ik ben al aan het zoeken geweest achter het mailprogramma “Proximus E-mail” voor windows 10, maar dat vind ik niet direct?? waar heb jij dat programma gedownload en geinstalleerd voor Windows 10?

 

uitleg → Windows Essentials (microsoft.com) bevatte enkel programma’s zoals WLM

procedure om WLM te verwijderen 

  1. Open het menu Start, zoek naar (of typ) Windows Live Mail.

  2. Klik met de rechtermuisknop op Windows Live Mail en selecteer Verwijderen.
  3. Klik in de lijst Programma's verwijderen of wijzigen op Windows Live Essentials en klik vervolgens op Verwijderen/wijzigen.

  4. Klik op Een of meer Windows Live-programma's verwijderen.

  5. Selecteer Mail en de andere apps die u wilt verwijderen en klik vervolgens op Verwijderen. Als u Windows Live Essentials volledig wilt verwijderen, selecteert u alle Windows Live-apps.

  6. Volg de instructies op het scherm om Windows Live Mail van uw computer te verwijderen.

Waar vind ik die mailinstellingen  IN   Proximus mail 

dat zou ik niet direct kunnen zeggen want ik gebruik dit programma niet.

ik heb het vermoeden dat die instellen automatisch gebeuren bij het installeren van dit programma en je waarschijnlijk deze niet kunt zelf invoeren? die zouden in ieder geval moeten overeenkomen met: 

Stel je e-mailaccount in of kijk de instellingen na:

  • Inkomende mailserver
    • Type: IMAP
    • Adres: imap.proximus.be
    • Beveiliging: SSL
    • Poort: 993
  • Uitgaande mailserver
    • Type: SMTP
    • Adres: relay.proximus.be
    • Beveiliging: STARTTLS of TLS
    • Poort: 587
    • Authentificatie: Ja

Vul je volledige e-mailadres en het wachtwoord van je mailbox in.