Beantwoord

Proximus mail Geen inkomende mail

  • 21 February 2022
  • 44 reacties
  • 2880 Bekeken


Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

44 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Ik denk dat de installatie ervan moet gebeurd zijn in een proximus winkel .

proximus spreekt hier in ieder geval niet van een Proximus MAIL-programma voor de PC (windows 10 of windows 11) → E-mail instellen op je gsm, tablet of computer | Proximus

wel hoe je het windows 10 MAIL-programma moet instellen.

Je Proximus mailbox via Windows mail op Windows 10 - YouTube

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb nu in You tube gekeken en de uitleg gevolgd.

Maar wanneer ik op START klik dan vind ik de tegel MAIL niet terug in de reeks.

Eveneens voor het verwijderen van WLM en ik klik okderaan WLM in dan kom ik terecht op Hetzij Google links en/of berichten in het Forum van vroeger.

Kan dat niet verwijderd worden via Lokale schijf (C)  Program Files en program FIles (x86)   ???

 

 

Maar wanneer ik op START klik dan vind ik de tegel MAIL niet terug in de reeks.

als je op de WINDOWS toets klikt op je toetsenbord en dan mail intypt 

krijg je dan het mail app niet te zien.

Reputatie 3
Badge +1

zie eens in Google onder Proximus Mail problemen

dat er bij proximus al een ruime tijd mailproblemenzijn, is geweten, zie ook rode banner bovenaan het forum.

Maar als je op de WINDOWS toets klikt op je toetsenbord en dan
mail 
intypt 

krijg je dan het mail app te zien. (omdat je zegt dat je de tegel MAIL niet vindt)

Eigenlijk is het moeilijk om van op afstand zo’n problemen op te lossen, ken je niemand die bij je kennissen die wat over computers weet

Reputatie 3
Badge +1

Via de Windowstoets en getyp van Mail krijg ik het inlogscherm van de laptop.

vind je die niet terug in je applicatie folder 

windows toets + R toets indrukken 

dan typ je 
shell:AppsFolder

en druk op enter.

Reputatie 3
Badge +1

De tegel met het omslag vind ik niet terug maar wel die van mij ,  zie bijlage

 

Reputatie 3
Badge +1

Ma 8-3-2022   10.15

Goede morgen,

Hier ben ik weer maar ditmaal met goed nieuws.

Gisteren ben ik naar de winkel geweest waar ik de laptop heb gekocht en na nazicht bleek niet aan de hand te zijn.

Dan naar de Proximus winkel .

Daar heeft men nogmaals de klacht genoteerd  met de bijkomende raad deze zaken steeds in een winkel te doen.

Mijn echtgenote heeft een nieuwe GSM gekocht en na 1 uur mochten we hem afhalen omdat ze alle inhoud  van de oude naar de nieuwe gingen overzetten.

Bij de terugkeer  in de winkel heeft de bediende nog de nodige stappen ondernomen om het probleem op te lossen

 Dat heeft deze met succes gedaan en bij onze thuiskomst begonnen al terug mails binnen te komen.

Zelfs de mails van mij naar mezelf.  Zopas Tf gekregen van Proximus  met navraag.

Dus, momenteel zijn de problemen, toegegeven door Proximus  bij talrijke uitbreidingen en wijzigingen ,  bij mij opgelost..

Hopelijk blijft het nu zo.

 

Bij deze wens ik uw dienst , en hierbij zeker Martin, voor zijn hulp en geduld.

Kan deze Topic dan worden afgesloten.

Met vriendelijke en collegiale groeten,

Jean Paul

en als je daar op klikt dan gaat windows “Mail” toch open of niet?

Reputatie 3
Badge +1

Nee, gaat niet open maar krijg volgende beeld dat niets opbrengt.  Ik heb dan die controle gedaan die er op staat maar zonder resultaat.

Han die MAIL niet via Google gedownload worden ?   Of is de beste oplossing toch voor een ander mailprogramma te installeren wat hopelijk met hetzelfde mailadres kan ?

 

E-mails bekijken uit andere accounts - Computer - Gmail Help (google.com)

of 

hier wordt het ook uitgelegd

hoe-kan-ik-een-e-mailadres-toevoegen-in-gmail.html

Heel blij te horen dat het voor u uiteindelijk allemaal in orde gekomen is 

 

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb hier wat zitten zoeken en kon een mailtegel vinden waarbij bij het openen de uitleg venster krijg zoals in You tube.

Ik heb getracht ander account gebruiken zoals de mevrouw aangeeft maar dan loopt het een beetje mank.  Zoals vragen accountnaam en bij het zoeken naar gegevens worden niet gevonden om te configuren met de voorgestelde knop.

Dan kreeg ik hetzelfde om nieuwe account aan te maken maar dat is Internet account.

Heb dat gedaan en getracht een bericht te sturen naar mezelf maar hier krijg ik ook opmerkingen zoals

 

Waar doe ik nu iets verkeerd .

Reputatie 3
Badge +1

Ik hoop dat er een oplossing komt maar wat doe ik nu met die ander account die ik hier heb proberen maken ?  Verwijderen zodat dit geen anderen problemen geeft ?

ik kan niet goed meer volgen wat je juist gedaan hebt, dit laatste account dat je aangemaakt hebt is dat  met een ander mail programma dan het eerste account dat  je reeds al had?
Dit laatste zie er naar uit als dat je uw account gemaakt hebt in het Windows MAIL programma.
Je sprak voor het eerste account van een windows 10 Proximus Mail programma, maar een programma Proximus mail in windows 10 bestaat niet, dus veronderstel ik dat je in het Windows 10 Mail programma altijd bezig bent.

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb de klantendienst gecontacteerd via 080022800 en moest 3 pogingen doen op met de juiste cijfers in het gepaste doel te geraken.

Er kwam iemand aan de lijn  die  blijkbaar geen benul had van wat zich voordoet en  probeerde mij, in opdracht van de dienst zelfs een abonnement aan te smeren van PICX MIx (?).

Hij raadde mij aan het formulier in MyProximus  in te vullen , wat ik al 4 keer heb gedaan.

Ik heb zelfs al door gegeven om terug te bellen onder de rubriek “zo vlug mogelijk”, nog niet gebeurd.

wanneer je dat formulier invult moet u registreren en dan kom je terug terecht op die uitleg van David W.

Je heb niet de mogelijkheid iets mee te delen want het zijn allemaal vaste rubrieken  .

In WLM kon je via account, eigenschappen en server zien hoe de configuratie is van het mailprogramma.

Bij Proximus mail kun je dat niet.

Ik heb al verschillende commentaren gezien van andere klanten en die zijn treurig.

Martin, tot nu toe heb je het geduld gehad mij steeds te helpen en hoop dat u dit verder doet, waarvoor mijn dank maar ik hoop toch op een vlugge oplossing.

Is er geen mogelijkheid dat er vanuit het Forum reactie wordt gegeven naar de juiste diensten van tussenkomst ?

Groeten

 

Je zegt “Bij Proximus mail kun je dat niet” ,  maar op je laptop met Windows 10 is dit het windows 10 Mail-programma  (een Proximus Mail programma bestaat niet voor windows 10)

Hieronder kun je we zien dat je de instellingen van je skynet account (met je skynet mailadres) kunt natrekken die staan hieronder bij punt 9. 

vanaf punt 1. staat de uitleg hoe je een skynet mailaccount aanmaken voor je skynet mailadres, maar dat zal al gebeurd zijn veronderstel ik.

__________________________________________________________________________________________

UITLEG: Aanmaak van een Mail account en instellingen voor het MAIL programma van Windows 10

Stel je e-mailaccount in of kijk de instellingen na:

  1. Ga naar het startmenu en klik op Mail. Als je e-mailadres al is ingesteld, ga dan verder vanaf stap 6.
  2. Klik op Accounts in het linkermenu en vervolgens op Account toevoegen.
  3. Selecteer Ander account.
  4. Vul je e-mailadres, je naam en wachtwoord in. Je contactpersonen krijgen de naam die je invult te zien wanneer ze je e-mails ontvangen.
  5. Klik op Aanmelden (dit kan enkele minuten duren) en op Gereed.
  6. Klik op je Proximus-account in het menu rechts. Als deze niet zichtbaar is, klik dan eerst op Accounts in het linkermenu.
  7. Klik op Opties voor het synchroniseren van inhoud.
  8. Scroll naar beneden en klik op Informatie over inkomende en uitgaande mailserver.
  9. Controleer de instellingen:
    • E-mail: Aan
    • Server voor binnenkomende e-mail (IMAP): imap.proximus.be:993:1
    • Server voor uitgaande e-mail (SMTP): relay.proximus.be:587:0
    • Op de server voor uitgaande e-mail is authenticatie vereist: vink deze optie aan.
    • Zelfde accountgegevens gebruiken voor verzenden van e-mail: vink deze optie aan.
    • SSL vereisen voor inkomende e-mail: vink deze optie aan.
    • SSL vereisen voor uitgaande e-mail: vink deze optie aan.
  10. Klik op Gereed en op Opslaan.

 


Maar het probleem van geen inkomende mails zal toch door Proximus medewerkers eens moeten doorgegeven worden aan de juiste dienst.

____________________________________________________________________________________

Is er geen mogelijkheid dat er vanuit het Forum reactie wordt gegeven naar de juiste diensten van tussenkomst ?

@Proximus_Forummedewerkers
Dit is iets waar de Proximus forummedewerkers kunnen voor zorgen.