Beantwoord

Problemen met wifi-bridge van Proximus.

  • 31 mei 2020
  • 3 reacties
  • 102 Bekeken

Sinds een tijdje heb ik een groot ontvangstprobleem met mijn wifi-bridges die ik een viertal jaar geleden in een Proximuswinkel heb aangekocht (39 Euro het stuk).

Ze zorgen voortdurend voor een onderbroken ontvangst (beeld en klank) op de smart-tv.

Op diezelfde plaatsen als waar de wifi-bridges staan (in mijn veranda en slaapkamer) heb ik bv, geen enkel ontvangstprobleem met internet op de smart phones.

Het wifi-netwerk in mijn woning is dus ruim voldoende sterk, maar sinds een tijdje doen die wifi-bridges het plots niet meer zo goed, zeg maar slecht.

Ik heb alles ondertussen uitgeprobeerd : modem van het stopcontact los gemaakt, decoders een reset gegeven en ook de omschakeling van de bridges van 5.0 naar 2.4  succesvol gedaan.

Belangrijk : ik heb vandaag een wifi-bridge even vervangen door een develo-internetversterker en die oplossing doet het wel goed.

Daaruit besluiten dat het internet in huis onvoldoende sterk is klopt niet, want die bridges hebben het altijd op diezelfde plaats wel goed gedaan (sporadisch een keer een korte onderbreking, maar dat was absoluut niet storend).

Iemand dezelfde ervaring als ik met een of meerdere wifi-bridges ? 

Zouden deze (ze zijn 4 jaar oud) aan vervanging toe zijn ? 

Zijn er al recentere wifi-bridges op de markt ? 

O ja, al een paar weken kan ik zowel met mijn recente als oudere smart phones en ipads de app Proximus Sports niet meer openen.

Ik vlieg er onmiddellijk uit.

De app Proximus Pikcx doet het wel goed.

Dank voor jullie reactie/info.

Mvg,

Patrick Van Wesemael.

 


 

icon

Beste antwoord door Martin 31 mei 2020, 17:20

probeer eens van One SSID uit te zetten indien deze actief staat op je bbox om vast te stellen of het eventueel de reden van je probleem kan zijn.
dat kun je gewoon via de bbox3 zijn web GUI, door te surfen naar http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is One SSID uitgeschakeld,
en kan je altijd terug activeren nadien net op de zelfde manier.

zie ook :
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_smart_wifi/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/de-nieuwe-slimme-wifi-van-proximus.html

Als One ssid actief is kan je best ook eens de wifibridge resetten

info ivm wifi bridge resetten:
WIFI BRIDGE resetten:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfb_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-wi-fi-bridge-resetten.html  

WIFI BRIDGE controlelampjes:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfb_led/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/controlelampjes-van-proximus-toestellen/controlelampjes-op-uw-wi-fi-bridge.html

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

probeer eens van One SSID uit te zetten indien deze actief staat op je bbox om vast te stellen of het eventueel de reden van je probleem kan zijn.
dat kun je gewoon via de bbox3 zijn web GUI, door te surfen naar http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is One SSID uitgeschakeld,
en kan je altijd terug activeren nadien net op de zelfde manier.

zie ook :
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_smart_wifi/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/de-nieuwe-slimme-wifi-van-proximus.html

Als One ssid actief is kan je best ook eens de wifibridge resetten

info ivm wifi bridge resetten:
WIFI BRIDGE resetten:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfb_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-wi-fi-bridge-resetten.html  

WIFI BRIDGE controlelampjes:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfb_led/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/controlelampjes-van-proximus-toestellen/controlelampjes-op-uw-wi-fi-bridge.html

Beste Martin,

Vooreerst hartelijk dank voor je snelle reactie en zoals het er nu naar uitziet, gouden tip !

Deze morgen heb ik de voorgestelde bewerking uitgevoerd en met succes.

Ik heb wel de beide wifi-bridges één voor één opnieuw moeten instellen via de wps-toets van de modem en ze doen het beiden perfect.

Nogmaals super bedankt voor deze fantastische tip.

Mvg,

Patrick Van Wesemael.

Graag gedaan en blij te horen dat het voor u zo terug in orde gekomen is.