Vraag

Problemen met Wifi?

  • 22 September 2023
  • 32 reacties
  • 394 Bekeken

@HadewychT @DaisyS 

Vandaag heb ik de tweede keer op korte tijd problemen met wifi waar anders alles vlot verloopt. Bij de meeste websites, apparaten of apps kunnen we (tijdelijk) geen verbinding maken ondanks dat alle lampjes op de b-box 3 normaal zijn.

Kunnen jullie zien of er ergens een probleem of storing is? Klantgegevens staan in het profiel.

Bedankt om na te kijken.


32 reacties

@Martin  @Mutlie 

Ik maak dus gebruik van een b-box 3 van het merk Technicolor. Werkt deze in samenhang met een V7c decoder? Want in een andere post is vermeld dat als m’n modem nog goed werkt er geen vervanging in deze nodig is.

@rsca_rsca

De bbox3 van Technicolor en bbox3 van Sagemcom werken zeker tezamen met de V7 alsook met de V7c het verschil is dat de v7c een ingebouwde  “wifibooster” (eigenlijk een access point) heeft, wat de V7 niet heeft.

Het enigste dat van tel is dat er voldoende wifi signaal binnenkomt van je bbox op de plaats waar je v7c decoder staat, als je hem draadloos wilt gebruiken. Komt daar echter niet genoeg wifi signaal binnen dan heb je toch nog een booster nodig die ergens halverwege tussen de bbox en de v7c decoder moet geplaatst worden.

Maar het is hoe dan ook sowieso altijd de beste manier om je V7c aan te sluiten met utp kabel, als dat natuurlijk praktisch haalbaar is.
Vandaar dat hier altijd aangeraden wordt bij problemen met decoders van ze even met utp kabel aan de bbox rechtstreeks aan te sluiten ipv draadloos over wifi om zo te kunnen vaststellen of het iets met je wifi verbinding te maken heeft.

Bedankt @Mutlie en @Martin voor de duidelijke uitleg.

@rsca_rsca Er is niks aan je profiel aangepast, er komt 100 mbps binnen op je modem.

@DaisyS  @HadewychT  @GeertC 

“Er komt 100 mbps op de modem”. In MyProximus zie ik dit:

 

Vanwaar dit verschil? Voor alle duidelijkheid: ik ben héél tevreden! 😊

Op mijn modem komt ook 100 toe

en op myproximus staat :
 

als ik een http://proximus.be/speedtest  doe 

Dus je ziet dat dit min of meer overeenkomt. (Decoder staat op dus daardoor is de speedtest download iets lager)

@Martin 

Een hele tijd geleden waren de download- en uploadsnelheid in MyProximus hoger. Dus ik weet niet wat er veranderd is.

Mogelijk kunnen @DaisyS, @HadewychT en/of @GeertC hier meer over vertellen.

@Martin

Een hele tijd geleden waren de download- en uploadsnelheid in MyProximus hoger. Dus ik weet niet wat er veranderd is.

Mogelijk kunnen @DaisyS@HadewychT en/of @GeertC hier meer over vertellen.

maar wat geeft je speedtest komt dit ook overeen met wat je afleest op myproximus.

@Martin 

Bekabeld komt het ongeveer overeen met het huidige. Vroeger stond er bij download dacht ik bijna 85 mbps in MyProximus en nu dus bijna 73 mbps. De initiële vraag: vanwaar dit verschil?

Reageer