Vraag

Problemen met verzenden e-mail

  • 19 October 2023
  • 59 reacties
  • 4922 Bekeken

Reputatie 1

Sinds enkele dagen ondervind ik problemen met het verzenden van e-mail vanaf mijn skynet account.

Krijg regelmatig bericht:

Verzenden van het bericht is mislukt.
Het bericht kon niet worden verzonden, omdat de wachttijd voor de verbinding met uitgaande (SMTP-)server relay.proximus.be is verlopen. Probeer het opnieuw.

 

Na enkele pogingen lukt het dan toch. Wat hebben ze weer verknoeid bij Proximus?

 


59 reacties

Hier ook met Thunderbird nog steeds zelfde probleem.

 

Reputatie 1

Er is juist niks verholpen. Hallo Proximus?

Reputatie 3

Idem hier is al bijna een week nu. En dan betaal je voor hun service die niet werkt. Gelukkig kan ik ook via een andere server emails versturen want mijn klanten kan ik anders niet meer bereiken. DUS IS NOG STEEDS NIET OPGELOST

Klopt vandaag nog steeds niet opgelost , juist test gemaakt met Thunderbird , probleem is er nog steeds.

Hier ook zelfde probleem. Mail versturen is tergend traag. Soms een uur moeten wachten vooraleer het verstuurd is. Alle instelling nog nagezien, geen resultaat !

Als je het voorlopig bvb via http://webmail.proximus.be verstuurt zou het in orde moeten zijn.

Heb net opgemerkt dat het bij mij nu opgelost is ! 
Ik gebruik Thunderbird als mail programma.

Heb zopas nog een test uitgevoerd probleem blijft !

Ik gebruik Windows Live mail, was altijd tevreden ermee. Verleden week ook Thunderbird ingesteld, ...zelfde probleeem !

Hier zojuist geprobeerd met Thunderbird :"Verzenden van het bericht is mislukt"

Hier zojuist geprobeerd met Thunderbird :"Verzenden van het bericht is mislukt"

Heb de indruk dat het toch iets beter gaat , maar zie minder inkomende mail van vrienden die ook skynet gebruiken , dus het is nog niet TIP TOP.

 

Hier zojuist geprobeerd met Thunderbird :"Verzenden van het bericht is mislukt"

Ja het zal verschillen van plaats waar u woont , bij mij is het wel al iets beter , zowel op Thunderbird of met Office 365.

Heb zopas nog een test uitgevoerd probleem blijft !

Ik gebruik Windows Live mail, was altijd tevreden ermee. Verleden week ook Thunderbird ingesteld, ...zelfde probleeem !

Live mail is al een ouder programma die niet meer te downloaden is , Office  2021 of 365 zou beter zijn maar werkt ook nog niet perfect met de huidige problemen bij Proximus.

Heb net opgemerkt dat het bij mij nu opgelost is ! 
Ik gebruik Thunderbird als mail programma.

Bij mij is het ook al één keer goed geweest , maar nu is het weer traag versturen en snel ontvangen , dus nog niet OK.

 

 

Idem hier is al bijna een week nu. En dan betaal je voor hun service die niet werkt. Gelukkig kan ik ook via een andere server emails versturen want mijn klanten kan ik anders niet meer bereiken. DUS IS NOG STEEDS NIET OPGELOST

Als zelfstandige is dat een groot probleem met Proximus e-mail , ik ben maar een hobby computer mens , maar het is ook niet leuk als het zo traag gaat .

 

Hier ook zelfde probleem. Mail versturen is tergend traag. Soms een uur moeten wachten vooraleer het verstuurd is. Alle instelling nog nagezien, geen resultaat !

Dat is nu juist het probleem , de fout ligt bij PROXIMUS , en dan probeert u met andere instellingen , en dan zit u compleet in de soep , het goede aan Thunderbird is dat het altijd zelf de juiste instellingen maakt , bij Office 365 moet ik ze manueel ingeven , en dat is niet eenvoudig , het is even zoeken om het oude scherm terug te krijgen , maar het kan .

Heb zopas nog een test uitgevoerd probleem blijft !

Ik gebruik Windows Live mail, was altijd tevreden ermee. Verleden week ook Thunderbird ingesteld, ...zelfde probleeem !

Live mail is al een ouder programma die niet meer te downloaden is , Office  2021 of 365 zou beter zijn maar werkt ook nog niet perfect met de huidige problemen bij Proximus.

Heb net opgemerkt dat het bij mij nu opgelost is ! 
Ik gebruik Thunderbird als mail programma.

Bij mij is het ook al één keer goed geweest , maar nu is het weer traag versturen en snel ontvangen , dus nog niet OK.

 

 

je hebt  gelijk het was blijkbaar voor korte duur, nu duurt het weer een minuut vooraleer de verzending doorgaat met Thunderbird.
Voor mij zelf op zich geen groot probleem want ik gebruik in hoofdzaak mijn gmail account het is mijn pa die nog veel Proximus mail gebruikt.

Ik hoor in mijn kennissenkring dat het probleem toch wel heel algemeen is.Sommigen denken dat er iets scheelt aan hun mailprogramma en iemand had al een technieker aan huis laten komen om het probleem op te lossen,tevergeefs natuurlijk.Hallo Proximus,is het dan echt te veel gevraagd om uw klanten via een mailing op de hoogte te brengen van wat er aan de hand is.

Als dit probleem algemeen is, waarom dan maar een handje vol klachten op dit forum ?

Niet iedere PX klant komt op het forum en er zijn nog andere wegen ook zoals bv facebook twitter en helpdesk 080022800.

Zij die het Proximus mail programma gebruiken hebben ook het probleem niet en mss zij er nog andere mail programma’s waar het probleem eventueel niet voor komt….

Hier exact hetzelfde probleem al een week. Als zelfstandige architect vind ik dat wel heel vervelend dat een simpele mail versturen minutenlang duurt en vaak niet lukt.

Ik ben al 28 jaar klant bij Belgacom/proximus, maar de service wordt jaar na jaar slechter. Het kan toch niet zijn dat gratis mailservices zoals gmail uiteindelijk betrouwbaarder zijn dan de mailservice van een betaalde provider…

 

Hier exact hetzelfde probleem al een week. Als zelfstandige architect vind ik dat wel heel vervelend dat een simpele mail versturen minutenlang duurt en vaak niet lukt.

Ik ben al 28 jaar klant bij Belgacom/proximus, maar de service wordt jaar na jaar slechter. Het kan toch niet zijn dat gratis mailservices zoals gmail uiteindelijk betrouwbaarder zijn dan de mailservice van een betaalde provider…

 

Ja en het is nu Woensdag en nog niet opgelost , absoluut is gmail betrouwbaarder , vroeger kon je bij proximus mail afzenders blokkeren , maar dat werkt al lang niet meer .

Heb daarvoor een klacht ingediend maar ze konden het niet meer oplossen .

Als dit probleem algemeen is, waarom dan maar een handje vol klachten op dit forum ?

Ja dat is heel raar , maar het is een feit dat ik helemaal geen mail meer ontvang van mijn vrienden die Proximus gebruiken , veel van mijn vrienden hebben al lang een nieuw gratis e-mail .

Ik hoor in mijn kennissenkring dat het probleem toch wel heel algemeen is.Sommigen denken dat er iets scheelt aan hun mailprogramma en iemand had al een technieker aan huis laten komen om het probleem op te lossen,tevergeefs natuurlijk.Hallo Proximus,is het dan echt te veel gevraagd om uw klanten via een mailing op de hoogte te brengen van wat er aan de hand is.

Ik ben 42 jaar IT technieker  geweest , en toch probeerde de klantendienst mij iets wijs te maken , het zou aan mijn instellingen liggen , maar helaas niet , jammer dat mensen kosten maken voor een fout bij Proximus.

Niet iedere PX klant komt op het forum en er zijn nog andere wegen ook zoals bv facebook twitter en helpdesk 080022800.

Zij die het Proximus mail programma gebruiken hebben ook het probleem niet en mss zij er nog andere mail programma’s waar het probleem eventueel niet voor komt….

Absoluut groot gelijk , dat probleem is groot , ik heb dat nog nooit mee gemaakt , het laatste jaar moet ik regelmatig mijn router in en uitschakelen , omdat het internet stil valt , vroeger nooit , al 10 keer voor gebeld , blijft duren , volgend jaar komt hier fiber , ben eens benieuwd hoe goed of slecht dat gaat werken .

Vandaag nog eens met de helpdesk gebeld.De medewerker vermoedde dat "hun servers nog wat onstabiel zijn"na de technische problemen.van vorige week.

 

Vandaag nog eens met de helpdesk gebeld.De medewerker vermoedde dat "hun servers nog wat onstabiel zijn"na de technische problemen.van vorige week.

 

Nu geven ze toe dat er iets mis is , er is hoop .

Reageer