Vraag

Problemen met verzenden e-mail

  • 19 October 2023
  • 59 reacties
  • 4911 Bekeken

Reputatie 1

Sinds enkele dagen ondervind ik problemen met het verzenden van e-mail vanaf mijn skynet account.

Krijg regelmatig bericht:

Verzenden van het bericht is mislukt.
Het bericht kon niet worden verzonden, omdat de wachttijd voor de verbinding met uitgaande (SMTP-)server relay.proximus.be is verlopen. Probeer het opnieuw.

 

Na enkele pogingen lukt het dan toch. Wat hebben ze weer verknoeid bij Proximus?

 


59 reacties

ik weet niet of alle problemen al opgelost zijn bij PX want er waren sinds gisteren netwerkproblemen en mss heeft het daar iets mee te maken.

Ik denk dat je hiermee reeds rekening gehouden hebt:

Beveiligde verificatie voor de uitgaande mailserver is nodig o.w.v. veiligheidsredenen en moeten login en paswoord ook voor die uitgaande server gebruikt worden.

In deze link vind je alle uitleg terug om je mailbox juist in te stellen.

Wie liever Skynet POP3 gebruikt voor het ontvangen van e-mails, gebruikt het volgende adres:
pop.proximus.be. Poort: 995

NB: als de bovenstaande link niet moest werken dan is dit te wijten aan deze netwerkproblemen die ik juist vernoemd heb.

voor de  derde dag op rij heb ik het zelfde problemen als aangehaald door Gilbert_050 : versturen van e-mail vanop PC (prog Thunderbird v115.3.3) lukt niet meer met volgende melding : 

Het bericht kon niet worden verzonden, omdat de wachttijd voor de verbinding met uitgaande (SMTP-)server relay.proximus.be is verlopen.

Mijn  SMTP  instellingen zijn ongewijzigd :  Adres: relay.proximus.be / Beveiliging: STARTTLS / Poort: 587 / Authentificatie: Normaal Paswoord

(niet iedereen rapporteert dit probleem, maar in mijn kennissenkring zijn er nog met het zelfde probleem ) 

 

Ter info: ik gebruik de zelfde thunderbird versie als u en het verzetten lukt nog bij mij maar duurt heel lang voor deze verzonden wordt, dit probleem is bij mij pas begonnen een paar dagen geleden van wanneer PX met netwerkproblemen af te rekenen had.

 

Sinds 3 dagen zo goed als onmogelijk om mails te versturen,gebruik makend van Thunderbird (na 3 of 4 keer proberen lukt het soms wel) Helpdesk van Proximus raadde me aan (voorlopig) Thunderbird niet meer te gebruiken maar het Proximus-programma,daarmee lukt het inderdaad probleemloos.

Ik kan er nog altijd versturen met Thunderbird maar het verzenden gebeurt inderdaad niet ogenblikkelijk. Duurt wel al minder lang als deze morgen?

Ongelooflijk , na 25 jaar internet zulke fouten bij PROXIMUS, en ja het is nog steeds niet opgelost .

Ik heb de indruk dat de nieuwe generatie dommer is dan de oudere generatie , .

laten wij samen bidden dat het snel goed komt .

Gelukkig heb ik een 2e e-mail adres bij gmail dat werkt altijd goed .

Met Thunderbird lukt het soms om een mail te versturen , maar met outlook is het helemaal gedaan mail te sturen , en dat is dan een betalend programma , en Thunderbird is GRATIS .

Ik gebruik ook voor 80 procent Linux , dit is een zeer goed GRATIS besturingssysteem , waar office ook GRATIS bij is, dus ook Thunderbird. 

Ik kan er nog altijd versturen met Thunderbird maar het verzenden gebeurt inderdaad niet ogenblikkelijk. Duurt wel al minder lang als deze morgen?

Ja bij mij ook , schandalig dat dit gebeurt .

voor de  derde dag op rij heb ik het zelfde problemen als aangehaald door Gilbert_050 : versturen van e-mail vanop PC (prog Thunderbird v115.3.3) lukt niet meer met volgende melding : 

Het bericht kon niet worden verzonden, omdat de wachttijd voor de verbinding met uitgaande (SMTP-)server relay.proximus.be is verlopen.

Mijn  SMTP  instellingen zijn ongewijzigd :  Adres: relay.proximus.be / Beveiliging: STARTTLS / Poort: 587 / Authentificatie: Normaal Paswoord

(niet iedereen rapporteert dit probleem, maar in mijn kennissenkring zijn er nog met het zelfde probleem ) 

 

Met POP ook zelfde probleem .

Gisteren met klantendienst gebeld , die wilde niet toegeven dat er iets mis is met de email server .

Vandaag terug gebeld , onmiddellijk kreeg ik gelijk , met de melding het zou nog wel een tijdje kunnen duren . 

Reputatie 1

Lukgo, de aangeboden oplossing van de helpdesk is zoiets van als,de auto niet meer rijdt (door een fout in ons netwerk) neem dan de fiets.  Los van het e-mail probleem, wij hebben hier slechte mobiele ontvangst en er werd mij zelfs aangeraden door een Proximus medewerker om van provider te veranderen. De klant moet hun problemen oplossen.

Reputatie 1

Zelfde probleem hier… ergerlijk!

Voorlopig gebruik ik het Proximus mailprogramma ofwel http://webmail.Proximus.be om een mail te versturen totdat PX het opgelost heeft.

Lukgo, de aangeboden oplossing van de helpdesk is zoiets van als,de auto niet meer rijdt (door een fout in ons netwerk) neem dan de fiets.  Los van het e-mail probleem, wij hebben hier slechte mobiele ontvangst en er werd mij zelfs aangeraden door een Proximus medewerker om van provider te veranderen. De klant moet hun problemen oplossen.

Het probleem komt van de FIBER integratie , binnen 2 jaar is het allemaal fiber , en daardoor izijn er veel aanpassing bij Proximus , Telenet doet niet mee met de fiber , maar daar zijn ook veel problemen momenteel , een kennis van mij moest betalen omdat de gewone techniekers het niet konden oplossen .

Ook bij proximus is dat zo , maar goedkoper .

 

Lukgo, de aangeboden oplossing van de helpdesk is zoiets van als,de auto niet meer rijdt (door een fout in ons netwerk) neem dan de fiets.  Los van het e-mail probleem, wij hebben hier slechte mobiele ontvangst en er werd mij zelfs aangeraden door een Proximus medewerker om van provider te veranderen. De klant moet hun problemen oplossen.

Ze werven ook mensen aan op de klantendienst die op paar dagen les , zo veel moeten kunnen dat men één jaar nodig heeft om te leren .

Het is nu nog niet opgelost , dat is nu al DRIE dagen , de mails komen goed binnen , maar verzenden gaat soms niet en soms heel traag , een echte schande , ben geschaamd dat ik 42 jaar bij Proximus gewerkt heb ., dat gebeurde vroeger NOOIT .

hier hetzelfde probleem om mails te versturen over poort 587 , ik werk met Thunderbird versie 115.3.3 op mijn Macbook.

mijn vrouw gebuikt een vorige versie : 102.15.1 maar daar werkt het ook traag of soms niet.

 

Reputatie 4
Badge +2

Hier geen enkel probleem met outlook 365.

ik heb ook al geprobeerd om Thunderbird niet rechtstreeks te laten connecten met relay.proximus.be

voor de uitgaande e-mails ,  maar het eerst door te sturen naar een Linux server hier op het netwerk die dan de SMTP afhandelt maar het probleem is hetzelfde.

 

Voorlopig gebruik ik “Proximus Mail” of http://webmail.proximus.be om mails te verzenden in afwachting dat PX het probleem opgelost heeft.

Hier geen enkel probleem met outlook 365.

Hier bij mij ook problemen met outlook 365 , soms gaat het traag , soms niet.

 

Hier geen enkel probleem met outlook 365.

Hier bij mij ook problemen met outlook 365 , soms gaat het traag , soms niet.

 

Als het nog lang blijft duren ga ik mijn outlook e-mail adres gebruiken en het Skynet e-mail adres niet meer gebruiken , .

 

Heb ik inderdaad ook van PX gehoord en daarom stelden ze mij voor om voorlopig  “Proximus Mail” of http://webmail.proximus.be te gebruiken om mails te verzenden in afwachting dat PX dit probleem opgelost heeft.

Heb de indruk dat het probleem opgelost is , juist 3 testen gemaakt en gaat super vlot , als het zo zit hebben ze er aan gewerkt .

 

Als ik probeer via Thunderbird dan duurt het zeker nog een minuut vooraleer die mail verstuurd wordt. Mss is het dan voor outlook opgelost, maar dat gebruik ik niet dus kan het niet testen.

Reageer