Vraag

problemen met android toestellen op wifi 6

• 28 December 2022
  • 6 reacties
  • 149 Bekeken

Sinds vorige week de nieuwe modem in gebruik. Deze werkt met wifi 6 wat me een uitstekend wifi netwerk geeft. Echter merk ik veel problemen met mijn Android toestellen. Apps die niet laden of blijven laden. Na wat opzoek werk zou het simpel te verhelpen zijn enkele aanpassingen van de modem instellingen. Maar tot op heden nog geen enkel antwoord gekregen  van proximus. 

Nog iemand dit probleem ? 

6 reacties

Waarschijnlijk bedoelen ze dat je smart wifi (One SSID) kunt uitzetten op de bbox4 (nieuwe Internet box)

Bij een bbox4 = "Internet Box"  moet je One SSID uitschakelen via MyProximus App
in de Wifi instelling.

Dit kun je altijd eens uitzetten om vast te kunnen stellen of je probleem daarmee opgelost is.

PS: gewoon ter bijkomede info   

• "One SSID" wil zeggen dat één en de zelfde wifi netwerknaam (SSID) uitgezonden wordt voor de beide wifi frequentiebanden 2.4 & 5.0 GHz,
    namelijk: "Wifi-2.4-xxxx" of "Wifi-home-xxxx" of ook Proximus-Home-xxx i.p.v. de twee wifi netwerknamen wifi-2.4-xxxx en Wifi-5.0-xxxx bij One SSID niet actief.
  • Deze geïntegreerde functie (ook "Smart Wifi" of "Slimme Wifi" genoemd) zou er voor moeten zorgen dat alle WiFi-clients (smartphone, laptop enz...) automatisch overschakelen naar de meest optimale frequentieband (2,4- of 5 GHz-frequentieband) om altijd de beste WiFi-verbinding te maken.
    Maar hierbij kunnen er zich soms met bepaalde apparaten nog problemen voordoen!.

In Nederland bij zigo spreken ze over de instellingen  van de modem te veranderen naar "stateful autoconfig" omdat android problemen zou hebben met stateless autoconfiguratie. Zou dit ook kunnen? 

Hopelijk kunnen de prox forummedewerkers als ze hier terug langskomen wat meer info verstrekken hieromtrent.

Maar je zou als test al eens kunnen proberen door smart wifi eens uit te zetten wat dit als resultaat geeft en je kunt het altijd weer terug inschakelen als het niks oplost.

Ga ik zeker eens proberen morgen na mijn nachtdienst thuis. Hoop inderdaad ook op een reactie van een forummedewerker. Telkens ik naar de klantendienst bel horen ze het in Keulen donderen. Alvast bedankt en laat de oplossing hier zeker weten 

Reputatie 7
Badge +3

@Jefkeeuu 

Als het na een herstart van de internet box nog niet goed werkt, zou ik inderdaad eens zoals @Martin voorsteld de One SSID uitzetten.

Geert

Heb ondertussen  de one SSID eens afgezet maar biedt geen enkele verandering van het probleem. Ook al eens gekeken bij de instellingen vanxde modem om de stateless functie uit te schakelen maar vindt dit nergens terug.

Reageer