Vraag

Portforwarding bbox 3V+


Ik ben aan het proberen om mijn gameserver terug bereikbaar te maken voor men vrienden, maar krijg de poorten niet open wat me wel lukte voor ik fiber had. Iemand een idee wat ik hier verkeerd doe?


This topic has been closed for comments

29 reacties

Had je dan mss vroeger een ander type bbox3 ipv de bbox3v+ nu, want als je identiek de zelfde instelling invoert als vroeger in je portforwarding map, dan zou bijna alleen maar iets kunnen te maken hebben met het type van bbox3 (bug)!
Maar mss hebben ze bij Proximus daar al ervaring mee en kennen ze de reden/oplossing.
al geprobeerd of het iets uitmaakt als je de firewall minder streng instelt op je bbox3v+
Nee firewall heb ik nog niet geprobeerd omdat ik wel wil dat de rest van het netwerk veilig blijft. Enkel die server zou online bereikbaar moeten zijn
Ik bedoelde maar om even te proberen of het daar iets zou kunnen mee te maken hebben en dan terug te zetten hoe hij default staat.
Oh dat Kan ik vanavond wel eens proberen natuurlijk. Had ook al in gedachte om de server in dmz te plaatsen maar heb schrik dat de software firewall van Windows server niet genoeg bescherming gaat bieden
Ik ben totaal niet meer zeker, maar dacht al ergens zo'n gelijkaardig probleem gelezen te hebben ook met een overschakeling naar fiber, in afwachting van een antwoord die je kan verder helpen mss ook een je licht opsteken bij het bevriend forum userbase.be/forum

Had je vroeger ook een bbox3v+ toen het nog werkte.
Heb je de bbox ook al eens heropgestart (5 sec stroomloos zetten)
Nee vroeger had ik een gewone bbox3, en ja heb al eens opnieuw opgestart, en zelfs al eens opnieuw begonnen ook.
Reputatie 7
Badge +6
pre10c, ik heb even een nieuwe software naar je B-box gepushed die een probleem met remote access oplost op jouw versie van B-box. Kan je nog eens proberen?
Hallo ThomasP,
Ik dacht het dat ik dit al ergens gelezen had â˜ș
welke software versie is dit dan om deze bug op te lossen, ik ga ondertussen eens nakijken wat er bij mi voor het ogenblik op staat.
PS: net gecheckt 8c.108A
Hey Thomas, alvast bedankt! Ga dit vanavond proberen
Reputatie 7
Badge +6
Huidige: 8c.82A
Nieuwe: 8c.108A
Deze nieuwe versie wordt nu trouwens ook uitgerold op alle Sagemcom B-box'en. Dus na verloop van tijd zal iedereen met dit type B-box deze update krijgen.
Bedankt Thomas, voor de bijkomende uitleg, Ik was dus al up to date â˜ș
Volgens yougetsignal zijn de poorten nog steeds gesloten. Enige andere mogelijkheden die de oorzaak kunnen zijn?
Ik weet niet of je toevallig geen router liggen hebt dan zou je eens deze als test achter de bbox3 kunnen hangen (zonder iets aan zijn instellingen te veranderen) en een ppoe sessie opstarten op deze router om en daar je game server op te hangen nadat je in deze router de nodige poorten geforwarded hebt moest het dan lukken dan ben ook zeker dat het aan de bbox3v+ ligt, enfin maar een suggestie van mij!
Reputatie 7
Badge +4
Je kan eventueel een factory reset overwegen en dan de regels opnieuw instellen - dit helpt soms ook.
Ik heb hetzelfde probleem met de port forwarding. Wanneer ik de port forwarding (3389) instel dan is die wel open via check port op mijn bbox3, maar er gaat niet door naar het ingesteld IP-adres. De software versie is 8c.82A. Het MAC addr is 00:37:B7:74:45:1E
Er bevind zich ook een router na de bbox en als ik daar PPOE gebruik dan lukt het wel. Heb ook al een test gedaan om een client te connecteren rechtstreeks op de bbox, maar zonder success.
Vraag: Waar kan ik zien welk type bbox3 ik heb en is het mogelijk dat de huidige software versie het probleem is?

Alvast bedankt voor de reactie.
als je bedoelt of je kunt zien of het Ă©Ă©n van technicolor is of Ă©Ă©n van sagemcom dan kun je dit zien aan de achterkant als de vier gele ethernet poorten mooi aaneensluitend naast elkaar staan dan is het een technocolor
Reputatie 7
Badge +6
pgos, ik heb de update verstuurd naar je B-box, deze zal weldra actief komen te staan. In sommige gevallen brengt dit verbetering. Houd ons op de hoogte!
als je bedoelt of je kunt zien of het Ă©Ă©n van technicolor is of Ă©Ă©n van sagemcom dan kun je dit zien aan de achterkant als de vier gele ethernet poorten mooi aaneensluitend naast elkaar staan dan is het een technocolorPS: aan de softwareversie te zien heb je ene van sagemcom, dus gele ethernetpoorten staan twee per twee naast elkaar.
De nieuwe versie is geĂŻnstalleerd op mijn bbox, maar helaas lost dit het probleem niet op.
Heb terug de PPOE, aangezien de bbox PPOE passthrough ondersteund, op mijn router ingesteld zoals voordien. Maar zou toch graag hebben dat de bbox port forwarding zou kunnen. Kan dit soms met sagemcom bekeken worden of daar een oplossing voor bestaat.
Goede avond,

Vroeger had ik een Bbox3 en kon ik zonder problemen mijn server van buiten bereiken.
Sinds vorige week heb ik een nieuwe bbox3 v+ en het werkt niet meer.
De DynDNS werkt (na factory reset...) maar voor de port forwarding heb ik hetzelfde probleem als pre10c.



Heeft iemand een oplossing kunnen vinden?
Ik had liever geen extra router achter de bbox3 willen zetten...

Alvast bedankt aan jullie
heb je de bbox al een reset gegeven want je hebt nog niet de recente softeware versie
resetten > klik hier ~
Dan ga je wel de portforwarding opnieuw moeten invoeren.
Goede morgen Martin,
Ik heb die reset gedaan en het werkte niet gisteren maar deze ochtend werkt het!
Dus weet ik niet wat gebeurd is maar in alle geval het werkt nu.
Bedankt voor uw goede vibes
Reputatie 7
Badge +6
@wiV De problemen vermeld in deze topic dateren nog van een oudere firmware op de b-box type Sagemcom. De huidige FW is al enkele versies nieuwer. 🙂

Er zijn momenteel geen gekende problemen met portforwarding. Let wel op dat er geen NAT loopback is op de Sagemcom devices! Dit is geen bug maar een security reden. NAT loopback is namelijk een security risk. (Met NAT loopback ga je vanop een LAN device verbinden naar een ander LAN device, dmv het extern IP adres) Wil je dus testen of je portforwarding werkt en je je LAN device kan bereiken via je extern (WAN) IP, doe dit dan niet vanop je eigen LAN netwerk. 😉
Af en toe gebeurt er wel eens iets vreemd met de bbox3V+ en is het nooit een slecht idee van als je zoiets ondervindt van de bbox3 even te resetten, gelukkig valt dit niet al te vaak voor!
Bv ik moet zo ongeveer om de 2 of 3 maand de bbox3v+ even resetten omdat mijn usb stick geheugenstick niet meer kan aanspreken anders.
Natuurlijk moet je dan wel iedere keer na een reset de zelf ingevoerde instellingen weer opnieuw invoeren.
Daarom zou het een goed optie geweest zijn moest de mogelijk ingebouwd geweest zijn om deze configuraties te kunnen opslaan en terug uploaden na een reset.
Goede morgen Martin,
Ik heb die reset gedaan en het werkte niet gisteren maar deze ochtend werkt het!
Dus weet ik niet wat gebeurd is maar in alle geval het werkt nu.
Bedankt voor uw goede vibes

Heb je eens gecheckt welke versie er nu van firmware opstaat na de reset?