Vraag

Portforwarding bbox 3V+


Ik ben aan het proberen om mijn gameserver terug bereikbaar te maken voor men vrienden, maar krijg de poorten niet open wat me wel lukte voor ik fiber had. Iemand een idee wat ik hier verkeerd doe?


This topic has been closed for comments

29 reacties

@Martin : Bedankt voor uw hulp en sorry voor de duivel invloed ;)
@ThomasP : wat u hebt geschreven lijkt inderdaad zo:
Er zijn momenteel geen gekende problemen met portforwarding. Let wel op dat er geen NAT loopback is op de Sagemcom devices! Dit is geen bug maar een security reden. NAT loopback is namelijk een security risk. (Met NAT loopback ga je vanop een LAN device verbinden naar een ander LAN device, dmv het extern IP adres) Wil je dus testen of je portforwarding werkt en je je LAN device kan bereiken via je extern (WAN) IP, doe dit dan niet vanop je eigen LAN netwerk. 😉

Met de gewone Bbox3 kon het wel.
Mag ik u vragen hoe zou u volgende probleem aanpakken:
Ik heb op mijn laptop een klant die zich synchroniseert met mijn server.
Om dit te kunnen doen moet ik hem de server adress geven.
Toen gaf ik hem de externe IP adress+port en het werkte toen binnen en buiten mijn netwerk.
Nu werkt het slechts buiten.
Ik zou die graag de synchronisatie continu willen zien uitvoeren (binnen zoals buiten mijn netwerk).
Ik kan natuurlijk 2 verschillende synchronisatie laten uitvoeren. 1 met de lokale ip, de andere met de externe ip. 1 die werkt thuis, de andere buiten. Maar ik vind die oplossing niet optimaal omdat er zal altijd een van de 2 fouten melden.

Bedankt voor uw mening.
Af en toe gebeurt er wel eens iets vreemd met de bbox3V+ en is het nooit een slecht idee van als je zoiets ondervindt van de bbox3 even te resetten, gelukkig valt dit niet al te vaak voor!Bv ik moet zo ongeveer om de 2 of 3 maand de bbox3v+ even resetten omdat mijn usb stick geheugenstick niet meer kan aanspreken anders.Natuurlijk moet je dan wel iedere keer na een reset de zelf ingevoerde instellingen weer opnieuw invoeren.
Daarom zou het een goed optie geweest zijn moest de mogelijk ingebouwd geweest zijn om deze configuraties te kunnen opslaan en terug uploaden na een reset.


Als je van de duivel spreekt dan zie je zijn staart...…..

Ik wil juist een bestandje copieren naar de usb op mijn bbox3v+ en krijg een foutmelding dat die niet bereikbaar is !!!!!
Ik heb inderdaad de 310A al een poos op mijn bbox3v+
Reputatie 7
Badge +6
FW van wiV was de 235A. Dit is momenteel de standaard FW voor dit type toestel. Ik heb nu de laatste nieuwe 310A gepushed naar de b-box. Deze wordt nu uitgerold. (Er waren echter ook geen portforwarding bugs op de 235A)
Goede morgen Martin,
Ik heb die reset gedaan en het werkte niet gisteren maar deze ochtend werkt het!
Dus weet ik niet wat gebeurd is maar in alle geval het werkt nu.
Bedankt voor uw goede vibes

Heb je eens gecheckt welke versie er nu van firmware opstaat na de reset?
Af en toe gebeurt er wel eens iets vreemd met de bbox3V+ en is het nooit een slecht idee van als je zoiets ondervindt van de bbox3 even te resetten, gelukkig valt dit niet al te vaak voor!
Bv ik moet zo ongeveer om de 2 of 3 maand de bbox3v+ even resetten omdat mijn usb stick geheugenstick niet meer kan aanspreken anders.
Natuurlijk moet je dan wel iedere keer na een reset de zelf ingevoerde instellingen weer opnieuw invoeren.
Daarom zou het een goed optie geweest zijn moest de mogelijk ingebouwd geweest zijn om deze configuraties te kunnen opslaan en terug uploaden na een reset.
Reputatie 7
Badge +6
@wiV De problemen vermeld in deze topic dateren nog van een oudere firmware op de b-box type Sagemcom. De huidige FW is al enkele versies nieuwer. 🙂

Er zijn momenteel geen gekende problemen met portforwarding. Let wel op dat er geen NAT loopback is op de Sagemcom devices! Dit is geen bug maar een security reden. NAT loopback is namelijk een security risk. (Met NAT loopback ga je vanop een LAN device verbinden naar een ander LAN device, dmv het extern IP adres) Wil je dus testen of je portforwarding werkt en je je LAN device kan bereiken via je extern (WAN) IP, doe dit dan niet vanop je eigen LAN netwerk. 😉
Goede morgen Martin,
Ik heb die reset gedaan en het werkte niet gisteren maar deze ochtend werkt het!
Dus weet ik niet wat gebeurd is maar in alle geval het werkt nu.
Bedankt voor uw goede vibes
heb je de bbox al een reset gegeven want je hebt nog niet de recente softeware versie
resetten > klik hier ~
Dan ga je wel de portforwarding opnieuw moeten invoeren.
Goede avond,

Vroeger had ik een Bbox3 en kon ik zonder problemen mijn server van buiten bereiken.
Sinds vorige week heb ik een nieuwe bbox3 v+ en het werkt niet meer.
De DynDNS werkt (na factory reset...) maar voor de port forwarding heb ik hetzelfde probleem als pre10c.



Heeft iemand een oplossing kunnen vinden?
Ik had liever geen extra router achter de bbox3 willen zetten...

Alvast bedankt aan jullie
De nieuwe versie is geïnstalleerd op mijn bbox, maar helaas lost dit het probleem niet op.
Heb terug de PPOE, aangezien de bbox PPOE passthrough ondersteund, op mijn router ingesteld zoals voordien. Maar zou toch graag hebben dat de bbox port forwarding zou kunnen. Kan dit soms met sagemcom bekeken worden of daar een oplossing voor bestaat.
als je bedoelt of je kunt zien of het één van technicolor is of één van sagemcom dan kun je dit zien aan de achterkant als de vier gele ethernet poorten mooi aaneensluitend naast elkaar staan dan is het een technocolorPS: aan de softwareversie te zien heb je ene van sagemcom, dus gele ethernetpoorten staan twee per twee naast elkaar.
Reputatie 7
Badge +6
pgos, ik heb de update verstuurd naar je B-box, deze zal weldra actief komen te staan. In sommige gevallen brengt dit verbetering. Houd ons op de hoogte!
als je bedoelt of je kunt zien of het één van technicolor is of één van sagemcom dan kun je dit zien aan de achterkant als de vier gele ethernet poorten mooi aaneensluitend naast elkaar staan dan is het een technocolor
Ik heb hetzelfde probleem met de port forwarding. Wanneer ik de port forwarding (3389) instel dan is die wel open via check port op mijn bbox3, maar er gaat niet door naar het ingesteld IP-adres. De software versie is 8c.82A. Het MAC addr is 00:37:B7:74:45:1E
Er bevind zich ook een router na de bbox en als ik daar PPOE gebruik dan lukt het wel. Heb ook al een test gedaan om een client te connecteren rechtstreeks op de bbox, maar zonder success.
Vraag: Waar kan ik zien welk type bbox3 ik heb en is het mogelijk dat de huidige software versie het probleem is?

Alvast bedankt voor de reactie.
Reputatie 7
Badge +4
Je kan eventueel een factory reset overwegen en dan de regels opnieuw instellen - dit helpt soms ook.
Ik weet niet of je toevallig geen router liggen hebt dan zou je eens deze als test achter de bbox3 kunnen hangen (zonder iets aan zijn instellingen te veranderen) en een ppoe sessie opstarten op deze router om en daar je game server op te hangen nadat je in deze router de nodige poorten geforwarded hebt moest het dan lukken dan ben ook zeker dat het aan de bbox3v+ ligt, enfin maar een suggestie van mij!
Volgens yougetsignal zijn de poorten nog steeds gesloten. Enige andere mogelijkheden die de oorzaak kunnen zijn?
Bedankt Thomas, voor de bijkomende uitleg, Ik was dus al up to date ☺️
Reputatie 7
Badge +6
Huidige: 8c.82A
Nieuwe: 8c.108A
Deze nieuwe versie wordt nu trouwens ook uitgerold op alle Sagemcom B-box'en. Dus na verloop van tijd zal iedereen met dit type B-box deze update krijgen.
Hey Thomas, alvast bedankt! Ga dit vanavond proberen
Hallo ThomasP,
Ik dacht het dat ik dit al ergens gelezen had ☺️
welke software versie is dit dan om deze bug op te lossen, ik ga ondertussen eens nakijken wat er bij mi voor het ogenblik op staat.
PS: net gecheckt 8c.108A
Reputatie 7
Badge +6
pre10c, ik heb even een nieuwe software naar je B-box gepushed die een probleem met remote access oplost op jouw versie van B-box. Kan je nog eens proberen?
Nee vroeger had ik een gewone bbox3, en ja heb al eens opnieuw opgestart, en zelfs al eens opnieuw begonnen ook.
Ik ben totaal niet meer zeker, maar dacht al ergens zo'n gelijkaardig probleem gelezen te hebben ook met een overschakeling naar fiber, in afwachting van een antwoord die je kan verder helpen mss ook een je licht opsteken bij het bevriend forum userbase.be/forum

Had je vroeger ook een bbox3v+ toen het nog werkte.
Heb je de bbox ook al eens heropgestart (5 sec stroomloos zetten)