Overweeg overstap naar Fiber, wat zijn de ervaringen van zij die reeds de overstap gedaan hebben?

  • 11 April 2021
  • 5 reacties
  • 969 Bekeken

Reputatie 1

Werkt het Fiber netwerk al vlot.

Hoor/lees hier en daar dat er toch wel wat problemen zijn.

Graag feedback van de huidige gebruikers


5 reacties

Reputatie 4
Badge +2

ik heb al een tijdje fiber. nog geen problemen ondervonden . werkt wel veel stabieler en sneller dan koperdraad . wat zou je nog willen weten ?

Werkt het Fiber netwerk al vlot.

Hoor/lees hier en daar dat er toch wel wat problemen zijn.

Graag feedback van de huidige gebruikers

Zoals je over alles en nog wat klachten hoort en leest, wat normaal is want als het goed gaat wordt daar minder over gepubliceerd :relaxed: .

Het wilt natuurlijk niet zeggen omdat het over fiber sneller gaat dat het voor de rest alles beter zal gaan want tenslotte blijft de apparatuur die op de glasvezel aangesloten is de zelfde (uitgenomen de fibermodem die er bij komt).

De snelheid is uiteraard hoger want in het beste geval kun je over koperlijn max 100Mbps halen.

Louter ter bijkomend info: → Veelgestelde vragen over fiber | Proximus

Reputatie 1

@danny195  Had enkele commentaren gelezen dat het nog niet 100% op punt staat. Vooral de televisie zou niet stabiel werken. Zelfs het blokjesvormings fenomeen zou zich voordoen. 

Reputatie 4
Badge +2

ik heb heel weinig problemen met tv . maar is verschillend van persoon naar persoon. die  tv problemen heb je zowel met koper of fiber kabel . ligt meestal aan de v7 decoder en niet aan de internet verbinding . maar dat is na een paar updates al een stuk verbeterd . ik bijvoorbeeld heb bijna geen problemen andere personen iets meer. maar mijn fiber internet werkt perfect

@danny195  Had enkele commentaren gelezen dat het nog niet 100% op punt staat. Vooral de televisie zou niet stabiel werken. Zelfs het blokjesvormings fenomeen zou zich voordoen. 

dit is juist wat ik uitgelegd heb dat de apparatuur waarmee je problemen hebt de zelfde blijft die trekt er zich bij manier van spreken er niks van aan of die het signaal binnenkrijgt via koper of fiber.

Reageer