Beantwoord

onwerkbaar traag vast internet in ons tweede verblijf in de Ardennen...smeekbede aan proximus voor een oplossing.


Reputatie 2
Badge

Beste, omdat m’n gestarte topic onterecht bij opgeloste problemen is terecht gekomen, even een herhaling.

kort samengevat : openen van een gewone website kost enkele minuten. foto uploaden kost een aantal uren.

bovenstaande feiten zijn niet via wifi die nog trager is maar laptop verbonden via UTP. (bbox3-modem)

Enkele buren kregen de oplossing aangeboden van een modem die werkt via 4G...dit gaf een adequate oplossing.

helpdesk zegt echter dat dit bij mij niet nodig is...volgens hen is alles normaal (daarom m’n vraag via deze weg)

hier een link naar m’n topic:

→ https://nl.forum.proximus.be/internet-10/enorm-traag-internet-in-ons-tweede-verblijf-proximus-zegt-dat-het-ok-is-50876

Aub Proximus Help mij.

 

 

icon

Beste antwoord door AntonellaD 29 July 2020, 13:13

Bekijk origineel

105 reacties

wat krijg je eigenlijk op dit adres / als klant,  als resultaat hier → http://proximus.be/internetsnelheid 

en ook wat geeft dit hier
→ https://www.proximus.be/nl/id_cr_tvcheck/particulieren/proximus-tv-opties/be-tv/beschikbaarheid-van-proximus-tv.html

Als je TV wilt kijken via een Proximus decoder, zal dat met zo’n 4G modem in combinatie met de bbox niet mogelijk zijn. 

Reputatie 2
Badge

@ Martin, allereerst bedankt voor uw antwoord en hulp.

Even schetsen : de buren (over mij en naast me) wonen er inmiddels vast. Zij ervaarden net dezelfde problemen. Proximus is daar geweest en vertelden hen dat het problem gekend is en dat ze een 4G-modem (XDSL) bijplaatsen...dit werd inmiddels gedaan. De 4G ontvangst is er optimal. Mast erg kortbij.

Ze halen nu normale snelheden zodat ze tevreden zijn.

Tv kijken ze nog gewoon met hun bbox3 die gewoon naast de XDSL-modem is blijven hangen.

Ik heb reeds mails gestuurd en gebeld met de klantendienst en krijg steeds hetzelfde te horen dat ik er moet mee leren leven. M’n vrouw moet voor haar werk tijdens de vakantie bereikbaar blijven en via VPN-connectie kunnen inloggen op haar werk voor dringende zaken...dit lukte een jaar terug met veel problemen maar nu totaal niet meer. Muziek streamen via een google chromecast  en spotify lukt soms...een filmpje op youtube bekijken via een laptop die rechstreeks verbonden is via UTP (niet vie wifi) lukt op laagste resolutie niet...elke vijf seconden stopt het streamen en moet je twintig seconden wachten om weer bij te laden. De modem herstarten werd talloze keren uitgevoerd.

Het enige wat ik momenteel kan om te internetten is met m’n GSM (abonnement mee in het proximuspack) een  wifihotspot opzetten en via 4G en m’n laptop zo linken...dan gaat surfen perfect...maar door m’n datalimiet natuurlijk snel terug afgelopen.

 

 

 

Reputatie 2
Badge

wat krijg je eigenlijk op dit adres / als klant,  als resultaat hier → http://proximus.be/internetsnelheid 

en ook wat geeft dit hier
→ https://www.proximus.be/nl/id_cr_tvcheck/particulieren/proximus-tv-opties/be-tv/beschikbaarheid-van-proximus-tv.html

Als je TV wilt kijken via een Proximus decoder, zal dat met zo’n 4G modem in combinatie met de bbox niet mogelijk zijn. 

Even de test gedaan : internetsnelheid mogelijk volgens uw link als nieuwe klant : max downloadsnelheid : 4,1 Mbps en upload maximun : 0,5Mbps

Qua beschikbaarheid TV : 1 geen HD mogelijk.

ik heb vorig weekend nog een test gedaan met hun snelheidsrtest : download : 0,9Mbps en upload : 0Mbps...dit via vaste UTP verbinding van de bbox3

Dat ik geen HDTV had wist ik al van vorige interventies toen m’n TV-modem het begaf.

Je zit inderdaad nog op een trage ADSL lijn 

heb je de snelheidstest gedaan via wifi mss , want het is altijd beter van het te doen als je verbonden bent met je laptop aan de bbox via een utp netwerkkabel omdat wifi natuurlijk niet zo betrouwbaar is.

Ik hoop dat de proximus medewerkers het straks verder doorgeven aan de betrokken specialisten zodat kan nagetrokken worden wat er mogelijk is voor u om dit te verbeteren bv de tessares (https://www.tessares.net/) oplossing dus via bijkomende 4G modem of dat en nog andere uitbreidingen in de nabije toekomst voorzien zijn ….

Reputatie 2
Badge

Je zit inderdaad nog op een trage ADSL lijn 

heb je de snelheidstest gedaan via wifi mss , want het is altijd beter van het te doen als je verbonden bent met je laptop aan de bbox via een utp netwerkkabel omdat wifi natuurlijk niet zo betrouwbaar is.

Ik hoop dat de proximus medewerkers het straks verder doorgeven aan de betrokken specialisten zodat kan nagetrokken worden wat er mogelijk is voor u om dit te verbeteren bv de tessares (https://www.tessares.net/) oplossing dus via bijkomende 4G modem of dat en nog andere uitbreidingen in de nabije toekomst voorzien zijn ….


test was via UTP...op wifi lukt hij niet.

 

heb je de bbox al eens gereset want 0,9 Mbps is wek erg traag 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html

Ben wel heel benieuwd wat Prox zal kunnen voorstellen voor u !

Reputatie 7
Badge +4

Wim,

 

Ik laat iemand van de administratieve dienst even contact met je opnemen om nazicht te doen of het bij jullie mogelijk is.

Reputatie 2
Badge

ja, die is laatst nog gerest door Proximus op afstand. Ik ben echt benieuwd.

Als het via deze weg lukt om ze te bereiken , ben ik het forum en jullie enorm dankbaar.

Het lijkt m’n laatste strohalm. Ik blijf liever bij Proximus omdat ik qua GSM-dekking erg tevrden ben. Dat ik geen HD-tv heb daar, daar kan ik mee leven.

 

Reputatie 2
Badge

Wim,

 

Ik laat iemand van de administratieve dienst even contact met je opnemen om nazicht te doen of het bij jullie mogelijk is.


Dankuwel Charlotte!

Dat zou ik enorm appreciëren.

 

Reputatie 4
Badge +1
  1. Staat er naast de KVD waarop u aangesloten bent reeds een ROP?
  2. Zo ja graag de codificatie die op het naamplaatje (willekeurig vb. 91EEK0/215) staat en hoe groot is +/- de afstand tot de ROP. 
  3. Ik stel de vraag om te kunnen nakijken of uw LEX vermeld is in de jaarlijkse publieke Proximus publikatie tbv BIPT (en geïnteresseerde techneuten)  mbt “Building Outphasing, Mantra project, VDSL Long Reach etc.).
    Zo ja: kans op upgrade naar VDSL in  20?? 

Het zijn vooral die twee vraagtekentjes, die een klant op een trage lijn, ingevuld ziet :wink::relaxed:

Reputatie 2
Badge
  1. Staat er naast de KVD waarop u aangesloten bent reeds een ROP?
  2. Zo ja graag de codificatie die op het naamplaatje (willekeurig vb. 91EEK0/215) staat en hoe groot is +/- de afstand tot de ROP. 
  3. Ik stel de vraag om te kunnen nakijken of uw LEX vermeld is in de jaarlijkse publieke Proximus publikatie tbv BIPT (en geïnteresseerde techneuten)  mbt “Building Outphasing, Mantra project, VDSL Long Reach etc.).
    Zo ja: kans op upgrade naar VDSL in  20?? 


Geen idee, waar de ondergrondse kabel op aangesloten is en wat voor kast er in het dorp staat...het is ook Chinees voor mij. Ik weet wel dat er buiten onder het wegdek reeds glasvezel klaarligt. Misschien helpt het je om te weten dat het bij de buren naast en over mij in de straat werd opgelost door XDSL-modem...dus ik vermoed dat VDSL nog niet kon.

 

 

 

 

ter info:

links:KVD = kabel verdeelkast / rechts:ROP = glasvezelstraatkast

zie ook: → klik hier

Reputatie 2
Badge

ter info:

links:KVD = kabel verdeelkast / rechts:ROP = glasvezelstraatkast

zie ook: → klik hier

 

Da’s al duidelijker.

Zodra ik ginder ben zal ik in het dorp op zoek gaan naar zo’n kasten.  Natuurlijk weet ik niet waarop ik aangesloten ben...in de straat zelf weet ik dat er zo goed als zeker geen enkele staat. Maar aangezien het bij de omliggende buren niet opglost kon worden buiten die 4G-modem denk ik al dat ik kan voorspellen wat het antwoord kan zijn. U mag gerust weten dat het dorpje 6983 Nisramont is… het is een piepklein gehucht ;er zijn maar een paar straten (veel van die kasten kunnen er zeker niet staan)

Maar nog liever zou ik hebben dat ik een afspraak zou kunnen krijgen dat er iemand van Proximus komt kijken...we zijn de eerste week van augustus daar aanwezig...ik offer daar graag wat vakantie aan op om een oplossing te verkrijgen. We moeten nu al de vakantie inkorten omdat m’n vrouw onmogelijk kan aanloggen voor haar werk.

Dan zou een tussentijdse (in afwaching van nog beter :wink: ) 4G modem oplossing  zeker welkom zijn voor u.

Reputatie 2
Badge

Inderdaad, nu is het enkel nog de vraag hoe ik dit verwezenlijkt krijg door Proximus...elk contact met de klantendienst heb ik deze oplossing vermeld omdat dit bij de buren ook was gebeurd. Hopelijk kan ik via deze weg in contact komen met hen om een afspraak te regelen,

Iedereen al bedankt voor de nuttige info.  Charlotte (van het forum hier) ging proberen dat iemand van Proximus contact met me zou nemen. Ik hoop dat dit lukt.

Ik hou jullie zeker op de hoogte indien dit gebeurd.

 

zeker doen en hopelijk komt er goede feedback!

Reputatie 7
Badge +4

@Snor 

LEX = Ortho gepland 03/24

KVD staat in een zijstraatje van N843 iets verder dan nr 6B (nrs naderbij bijgelegen huizen niet direct zichtbaar)

Nisramont zit in een zgn witee/grijze zone en mogelijks is de vraag naar een xdsl&4G in de betrokken regio groter dan het aanbod (er is ook geen aanbod Voo)

 

 

daarom dat ik de opmerking maakte dat die twee ?? het meest belangrijk waren :relaxed:

Reputatie 2
Badge

@Snor

LEX = Ortho gepland 03/24

KVD staat in een zijstraatje van N843 iets verder dan nr 6B (nrs naderbij bijgelegen huizen niet direct zichtbaar)

Nisramont zit in een zgn witee/grijze zone en mogelijks is de vraag naar een xdsl&4G in de betrokken regio groter dan het aanbod (er is ook geen aanbod Voo)

 

 


Als ik het goed begrijp maak ik dus een kans om XDSL&4G als oplossing te krijgen.

Het straatje op de foto ken ik...wij zitten in een zijstraat van de N843 maar langs de andere zijde...200m voorbij de kapel rechts omhoog. Ik schat ongeveer 600m van de KVD.

 

Dat is nuttige informatie, bedankt.

 

ik denk dat je nu een beetje te enthousiast bent!

Maar ik blijf hopen voor u dat Prox toch nog wat goed nieuws kan brengen.

Reputatie 2
Badge

ik denk dat je nu een beetje te enthousiast bent!

Maar ik blijf hopen voor u dat Prox toch nog wat goed nieuws kan brengen.


Ik blijf toch hopen...0,9Mbps downloadsnelheid via vaste UTP en een uploadsnelheid die hij als 0Mbps aangeeft en gewoon de volle pot betalen lijkt me toch niet echt een faire deal. wifi is zelfs niet bruikbaar..bereik is ok maar snelheid nog trager.

 

De buren hebben dus misschien geluk gehad dat ze meer respons kregen en hen een oplossing werd aangeboden.

Inmiddels kunnen we niet normaal surfen, zelfs onze thermostaat op afstand bedienen lukt maar na verwoede pogingen...meestal enkel ‘ s nachts.

Het probleem dat kan meespelen werd hier reeds aangehaald dat de vraag naar 4G modem oplosingen kan te groot zijn en hun 4G capaciteit niet mag overbelast worden .

Maar het enigste  waar je zeker van bent is dat alleen de ware reden en de mogelijkheden weet en de mogelijke toekomstige oplossingen weet en de rest is speculatie, maar wel interessante informatie, dat is een feit. 

Maar waar je ook een antwoord zou moeten op krijgen is waarom je snelheid nu zo laag gezakt is tov vroeger!

@wimcha Als je een Bbox3 van het merk Sagemcom hebt, kunt u ook gebruik maken van het Sagemtool 0.13
om je lijnwaarden (snelheid) uit te lezen om de concrete situatie in te schatten
Sagemtool downloaden > klik hier
waar je dan inlogt als User en met User wachtwoord dat op een sticker van de bbox staat.

Reputatie 4
Badge +1

@wimcha , 

  1. Amper 600m tot KVD /ROP én links én rechts van de ROP langs de N843 géén VDSL (HDTV) geeft aan dat de ROP nog niet actief is of de glasvezel vanuit Orho nog moet doorgetrokken worden tot Nisramont.
    Heel uitzonderlijk is er soms een kort stukje (spoor, rivier, Fluxis gasleiding etc.) die niet vergund geraakt ?
    Glasvezel actief doch “ROP-kast volzet”  in een klein dorp als Nisramont is (quasi)onmogelijk.
     
  2. Bovenstaande  kan enkel door de Proximus studiedienst of door fieldtechnieker  (als hij terplaatse kan komen) bevestigd worden.
     
  3. Indien er geen kortetermijn vooruitzichten zijn voor afwerking puntje 1 is de aangehaalde 4G modem de beste en enige optie.  

Reageer