Skip to main content
Vraag

Nieuwe modem met wifi 6 aanvragen

• July 18, 2026
  • 1 reactie
  • 17 Bekeken

Beste, 

Vanaf het moment dat Proximus fiber aanbiedt (april 2021), zijn we overgeschakeld naar Proximus, dus we zijn al geruimte tijd klant. Ons abonnement zegt 500 Mbps download en upload snelheid te hebben, maar we hebben nog steeds een bbox 3v+ welke enkel wifi5 heeft, en de wifisnelheid is dus beperkt. Ik zou graag gratis een nieuwe modem met wifi6 aanvragen, maar blijkbaar zou ik hier 49 euro voor moeten betalen. Dit lijkt me niet terecht, gezien bij een nieuw abonnement met gelijke subscriptions de modem met wifi6 automatisch inbegrepen is voor zelfs minder maandelijkse lasten over een jaar gezien. We overwegen nu om het abonnement op mijn naam op te zeggen en een nieuwe te starten op die van mijn partner om een nieuwe modem te krijgen. Dit zou toch anders geregeld moeten kunnen worden, zonder al deze administratieve rompslomp? 

1 reactie

Martin
  • July 18, 2026

@LotteOost Ik  weet niet  of de Proximus medewerkers hier maandag al terug zullen langskomen, is afhankelijk of zij al dan niet de brug doen met de 21ste:

Maar omdat Proximus-medewerker dit verder kunnen nakijken voor u, alsook omtrent uw ander topic -  Aansluiting in nieuwe woning op verkeerde plaats | Proximus Forum - zullen zij vrijwel zeker uw klantgegevens nodig hebben.
Vul die daarom vooraf aan in uw → ForumProfiel (indien dit nog niet gebeurd is).
Zo vermijdt u dat de medewerker deze gegevens later nog apart moet opvragen, wat de behandeling van uw vraag kan vertragen.
Indien u het nodig vindt kunt u in het veld "Ticket" bijkomende informatie toevoegen.
Deze gegevens zijn om privacyredenen uitsluitend zichtbaar voor Proximus-medewerkers.
Andere forumgebruikers kunnen ze niet raadplegen.
Klik daarna onderaan op "sla wijzigingen op" en laat hier even weten wanneer dat gebeurd is.