Skip to main content
Vraag

Modem valt weg

• December 31, 2025
  • 5 reacties
  • 63 Bekeken

Beste,

Sinds donderdag 26 december heb ik het probleem dat mijn modem telkens wegvalt, hij verliest verbinding met het internet, heb al 2 keer naar technische dienst gebeld, maar dan komen ze af met telkens het zelfde tafereel herstart je modem, we bekijken het verder, na een herstart werkt het weer en zeggen ze, het werkt weer, bel nog eens terug naar als het niet werkt.

dit heeft effect voor maximaal 1 dag, heb hen dat ook al uitgelegd maar ze doen niets met deze info, ik heb mijn modem sinds 26 december dagelijks 1 a 2 keer moeten herstarten, kan er aub een deftige oplossing komen.

de aansluiting is pas gemaakt 17 november aangezien het een nieuwbouw betreft, mijn buur heeft soms ook last de laatste dagen van tragere verbinding en tv die lang moet laden met Proximus, geen wegval bij hem, misschien moet er eens gekeken worden naar de bekabeling aan de straatkant.

ik probeer ook via myproximus te herstarten, maar wanneer het probleem zich voordoet krijg ik volgende melding 

Je Internet Box is bezig

De actie kan niet worden uitgevoerd omdat de Internet Box bezet is. Probeer het later opnieuw.

dit bij een normale zowel als bij geavanceerde herstart.

gelieve graag een deftige oplossing, dit is totaal niet waarvoor betaald wordt en is totaal niet werkbaar. Ik heb al maar 50mbit, maar met een stabiele verbinding zou ik hier nog mee kunnen leven.

klantennummer: *****

Moderator heeft deze post aangepast. Privé gegevens verwijderd wegens het om een publiek forum gaat.

5 reacties

Michael V
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • December 31, 2025

@Thomas_0101 Werk je met een privé router achter de internetbox? Ik heb even je lijn bekeken en ik zie dat al je wifi verbruik niet via de wifi van proximus gaat.

• Auteur
  • Apprentice
  • December 31, 2025

@Michael V 

Ja ik heb een 3 eigen access points, maar deze staan enkel in access point modus, niet in router modus, die doen dus niets meer dan wifi uitzenden.

Echter valt de proximus decoder ook uit op dat moment en deze is rechtstreeks verbonden met de modem via een UTP kabel. Alle bekabeling is nieuwe CAT 6A en de andere toestellen zitten op een nieuwe 16 poort switch.

Kwa instellingen weet ik redelijk mijn weg wel te vinden, ik werk als IT’er in een ziekenhuis en beheer daar 450 wifi access points en 80 switchen, dus instellen op een correcte manier lukt mij wel.

Michael V
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • December 31, 2025

@Thomas_0101 Omdat je aangeeft dat zowel jij als je buur problemen hebben kan ik het beste aanraden dat jullie allebei naar onze technische dienst bellen voor een afspraak met een technicus. Als het probleem dan niet gevonden wordt in de binnen bekabeling wordt dit doorgegeven naar een dienst die de aansluiting op de straat kan nakijken.

• Auteur
  • Apprentice
  • December 31, 2025

@Michael V Ik snap nu niet direct waarom mijn buur ook moet bellen, ik heb 2 keer gebeld, ze konden vanop afstand de modem gewoon niet bereiken en daarom lieten ze het mij manueel doen, ik vermoed dat dit toch een duidelijke aanwijzing is dat het probleem aan de straatkant ligt.

Tevens weet ik ook dat ik vaak 2 keer moet herstarten omdat de blauwe internet led gewoon niet blijft branden of zelfs niet blauw wordt maar enkel wit blijft flikkeren.

Martin
  • December 31, 2025

@Thomas_0101 

Ter info: PX moderatoren zullen nu niet meer reageren zijn niet meer non-stop aanwezig op het forum ook maar tot  16u30, ( ook niet tijdens het weekend en tijdens feestdagen)

Het je al eens de test gedaan om te zien wat dit aangeeft → Een probleem met internet? | Proximus.

Wat de diagnose  geeft :