Vraag

Modem herstart continue

  • 19 March 2021
  • 9 reacties
  • 240 Bekeken

Zoals vele andere heb ik sinds enige tijd, in mijn geval sinds de verhuis 4 weken geleden, last van continue herstartende modem met als gevolg wegvallend internet.

Ik heb hiervoor al meermaals gebeld naar de technische dienst van Proximus met verschillende antwoorden maar zonder een echte oplossing, want het blijft gebeuren.

Het wegvallen gebeurt meestal op maandag avond van 18 u 30 tot ongeveer 21 u 00. Maar het gebeurt ook vrijdagavond vanaf 21 u 00 tot middernacht.

De gegevens van mijn modem:

  • Serial Number

    LK19161DP450292

  • Software Version

    8c.412B

  • GUI Version

    7.3.8

  • Hardware Version

    1.0

  • WAN MAC Address

    2C:79:D7:70:48:F3

  • Datapump Version

    A2pv6F039f3.d24n

Ik kan helaas zelf geen logs zien op de modem, maar het begint mij serieus tegen te steken zeker gezien de 59 eur verhuiskosten.

De technische dienst kan zien dat het wegvalt en ik heb al meermaals realtime resets gemeld, maar het blijft gebeuren.
Volgens de logs aan Proximus-kant is alles goed, waardoor het aan de modem moet liggen, maar ik heb hier twee models en allebij hebben ze het probleem.

Nu gebruik ik de model van ons vorig adres maar ik heb het dus ook met de nieuwe die we kregen an de verhuis. 

Kan er a.u.b. voor eens en voor altijd iets aan gedaan worden? Desnoods een auto restart afzetten, want anders ga ik alternatieve oplossingen moeten zoeken.

P.S.: Gelieve geen oplossingen te geven zoals een herstart doen, dat is juist het probleem. Het herstart steeds. Ik heb ook al:

  • Andere stekker gebruikt
  • fysiek ontkoppelt en terug aangesloten
  • Andere kabel gebruikt
  • Andere modem genomen
  • Gebeld en reset van op afstand laten uitvoeren

 


9 reacties

Volgens mij is er dan nog maar één goed oplossing die overblijft en dat is dat de Prox forummedewerkers een technieker langs stuurt om dit eens grondig uit te zoeken aangezien je al met twee modems geprobeerd hebt en  ook al deze gereset hebt en niet alleen herstart hebt.
Het kunnen natuurlijk ook nog slechte contacten/oxidatie zijn tussen de verbinding van de modem met de VDSL filter en de verbinding van de VDSL filter met de introlijn of de VDSL filter zelf die moet vervangen worden. 
Maar maandag als de Prox forumtechniekers hier terug langskomen kunnen zij ook nog zeker eens een lijnmeting uitvoeren en verder beslissing nemen wat er verder best gebeurd.

eens vergeleken met mijn modem en zie wel de software ouder is bij u, maar of dit de reden is van je probleem is nog een andere vraag  natuurlijk, aangezien je het met twee verschillende modems geprobeerd hebt!

mijn modem

uw modem

Software Version

8c.514A

Software Version

8c.412B

GUI Version

7.4.2.0

GUI Version

7.3.8

Datapump Version

A2pv6F039y3.d26u

Datapump Version

A2pv6F039f3.d24n

Ik heb nogmaals de nieuwste modem geplaatst (die het probleem ook heeft) en dit zijn zijn specs, dus nog hetzelfde oude:

  • Serial Number

    DM2032632000330

  • Software Version

    8c.412A

  • GUI Version

    7.3.8

  • Hardware Version

    3.1

  • WAN MAC Address

    30:93:BC:FF:FF:30

  • Datapump Version

    A2pv6F039f3.d24n

We zullen moeten afwachten tot de prox forummedewerkers maandag langskomen wat zij verder voorstellen.

Reputatie 7
Badge +4

@ProxyTheProximusClient  het lijkt me best om hiervoor iemand bij je ter plaatse te sturen
kan je me een aantal voorkeursdatums doorgeven waarop iemand thuis is ?
dan maak ik de afspraak
 

  

@ProxyTheProximusClient  het lijkt me best om hiervoor iemand bij je ter plaatse te sturen
kan je me een aantal voorkeursdatums doorgeven waarop iemand thuis is ?
dan maak ik de afspraak
 

Ik blijf het probleem ervaren en het word alleen maar erger, nu heb ik het het gehele weekend last gehad en wederom vanaf ong. 18 u tot 21 u. Zowel op Zaterdag als Zondagavond.

Dan nog maar eens gebeld met de “technische dienst”. Zaterdag kreeg ik zelfs de “belofte” dat het in orde was omdat hij op een vraagtekentje had geklikt… Gisterenavond heeft de 5e contactpersoon een nieuwe modem gestuurd. ik ben benieuwd.

Eerlijk gezegd zou ik graag daar niet op willen wachten en gewoon alsnog een technieker laten langkomen, want het duurt nu toch al lang genoeg. Een voorkeursdatum is eenvoudig: gisteren. Ik werk van thuis dus ik ben de gehele dag thuis.

Is het mogelijk om een alternatief te krijgen vandaag heb ik een nieuw laagtepunt bereikt. Mijn internet valt continue weg sinds 16 u. Ik wordt nu dus ook gehinderd tijdens het werken. Gelieve IETS te doen. 

De technieker kon niets vinden behalve verscheidene foutmeldingen. Het lijkt me dat er iets mis is met de kabelverbinding van mijn huis naar de cabine.

Reputatie 7
Badge +5

@ProxyTheProximusClient De technieker ter plaatse heeft aanpassingen gedaan in de KVD. Heb je bij de het verwisselen van de modem ook elke keer de adapter vervangen? 

Ik kan nogmaals een technieker ter plaatse sturen als je dit wenst.

Ja. Het ligt echt niet aan de adapter.

De techieker had wel iets van errors gezien en dan idd een aanpassing gedaan, maar het blijft.

Het zal hoogstwaarschijnlijk aan de kabel liggen die zo’n 60 jaar oud is. Het is nog de allereerste telefoonkabel die er ligt die lood bevat. De vraag is hoeveel kabel zou er moeten vervangen worden...
Ik word er een beetje moedeloos van eerlijk gezegd. Is het mogelijk om tijdelijk een mobiele oplossing te voorzien?

Reputatie 7
Badge +5

@ProxyTheProximusClient Helaas kan een mobiele oplossing enkel voorzien worden als de techniekers ter plaatse beslissen dat dit een voorlopige oplossing is. 

Dit wordt geplaatst indien er lassers of dergelijke moeten langskomen. Als je wenst kan ik opnieuw een technieker ter plaatse sturen.

Reageer