Vraag

Mails veranderen steeds naar "ongelezen"

  • 17 December 2021
  • 38 reacties
  • 1308 Bekeken

Ik heb een skynet email adres en gebruik Thunderbird als mail applicatie op mijn PC.

Sinds enkele dagen veranderen “gelezen” mails steeds terug naar “Ongelezen”.

Ik gebruik IMAP en de instellingen zijn correct.

Het gebeurt enkel met mijn skynet account en niet met accounts van andere providers. ik heb zelfs Thunderbird gedeïnstalleerd en terug gedownload. Het probleem is er nog steeds en de oorzaak ligt duidelijk bij Skynet.

Hoe kan ik dit verhelpen?


This topic has been closed for comments

38 reacties

FYI: Dit zelfde probleem werd hier een dag geleden ook gesteld door iemand anders in een ander topic maar Proximus heeft er nog geen oplossing voor.

dit was het antwoord: 

er lijkt iets fout te gaan met de synchronisatie tussen de webmail (server) van proximus en de mailprogramma’s.

zoals @Martin al aangaf zijn er de laatste periode meerdere problemen met de mail.

Er wordt momenteel aan een oplossing gewerkt.

 

PS: tijdens het weekend komen ze van Proximus hier niet langs.

Bedankt Martin voor je antwoord.

Is hier intussen al nieuws over een eventuele oplossing van het probleem? Want de synchronisatie loopt nog steeds verkeerd.

Mss als een Prox forummedewerker hier langskomt al meer specifieke inlichtingen heeft van de stand van zaken hier omtrent.

Identiek probleem maar enkel sinds enkele dagen.

Zelfde probleem + 20-30 emails “no sender no content” die blijven komen. Bovendien verdwijnen reeds geopende emails enige tijd om daarna terug te verschijnen. Je kan op dit ogenblik email correspondentie via skynet niet vertrouwen. Wanneer gaat Proximus dit oplossen en publiekelijk erkennen dat er een ernstig probleem is.

Ter info: Hebben ze hier al verscheidene keren gemeld dat er een algemeen gekend probleem is met (Web)MAIL en engineering er alles aan doet om dit op te lossen.

Mails veranderen steeds naar "ongelezen"

 

Ik heb een skynet email adres en heb Thunderbird als mail app op mijn PC.

Sinds enkele dagen veranderen “gelezen” mails steeds terug naar “Ongelezen”.

Het gebeurt enkel met mijn skynet account

Het gebeurt ook bij outlook

Wat moet ik doen?

 

Is een gekend algemeen probleem met (web)Mail dat door Proximus moet opgelost worden

  

Momenteel zijn er algemene problemen met de webmail, ik vermoed dat dit er ook wel mee te maken heeft.

Hieraan wordt door Engineering gewerkt aan een oplossing.

Ik stuur het in ieder geval door.

Geert

 

Zelfde probleem op mijn iMac, mails blijven ongelezen weergeven, nu echter ook komen ze weer terug in de inbox na deleten, heel storend

 

Frank

 

onbegrijpelijk

een bedrijf als Proximus dat communicatie verkoopt, slaagt er niet in de fout met de herhaalde aanmeldingen van “ongelezen berichten” op te lossen ….. 

er kan niet over gecommuniceerd worden ? blijkbaar komt het toch meer voor ? en zelfs al bijna één maand ??? 

toch wel een beetje beschamend. 

 

Pol Lowette 

Reputatie 7
Badge +5

@herman_042, @RoDo@FrankL22, @pol lowette, @proximan 

Sinds enkele maanden ervaren een aantal klanten mailproblemen die zeer uiteenlopend zijn. De oorzaak is een leverancier en met hem blijven we dit escaleren.

Jullie mogen in de opmerkingen van je profiel toevoegen sinds wanneer deze problemen zich voor doen zodat we deze cases nog eens apart kunnen doorgeven aan onze engineers. 

Alvast onze excuses voor het ongemak!

Zal eerder aangegeven doet het probleem met gelezen mails, die weer naar ongelezen gezet worden zich voor op mijn iMac sinds 2½ wk, het deleten van mails welke weer in de inbox gezet worden sinds maandag

Hopelijk komt er snel een oplossing

 

Details:

Thunderbird, 3 imap accounts. Sinds 2.5 weken. Enkel problemen met skynet account, geen problemen met gmail of outlook accounts op Thunderbird. Thunderbird Repair functie herstelt eventjes inbox maar terug alles ongelezen bij eerstvolgende get message.

Reputatie 7
Badge +5

@FrankL22 , @RoDo Kunnen jullie dit toevoegen aan je forumprofiel? En het desbetreffende email adres? 

Reputatie 5

Hier zelfde probleem. Plus dat ik lege mails ontvang met 1970!!! als datum. Back to the future.:relaxed:

 

Hier ook hetzelfde probleem: sinds een aantal dagen worden de mails in de inbox telkens weer als ‘ongelezen’ aangegeven.

ik zie nog niet veel verandering. mijn berichten worden voortdurend als ongelezen aangeduid bij de minste beweging in de box. 

mogelijk een virus ???  heet toch niet RTT ????  wanneer komt de booster ?  graag iets sneller dan de regering. 

pol.lowette@pollowette.be

Reputatie 7
Badge +3

@Jamo 

vanaf wanneer ervaar je dit?

 

Geert

Reputatie 7
Badge +3

@pol lowette 

wordt deze mail gehost door Proximus?

 

Geert

Reputatie 5

@Jamo

vanaf wanneer ervaar je dit?

 

Geert

Sinds een week ofzo.

Reputatie 7
Badge +3

@Eric 18977 

We hebben hier een it ticket voor opgemaakt.

 

Geert

Reputatie 7
Badge +3

@Jamo 

We hebben een ticket opgemaakt en doorgestuurd naar IT

 

Geert

Reputatie 5

@GeertC 

Het probleem van de lege mails lijkt opgelost. Maar de gelezen mails worden na een tijdje terug als ongelezen weergegeven. Bedankt voor de opvolging.

ik heb zo de indruk dat ze het probleem per klant en per probleem moeten oplossen en er nog geen algemene oplossing is voor al de verscheidene problemen die optreden?

Het begint nu echt vervelend te worden met deze klachten. Ik kan niets weggooien en sinds vandaag komen de mails die ik verplaats naar mijn postbus, opnieuw terug in de inbox, maar worden ook getoond in de postbus.

De tijdsduur voor deze klachten is absoluut niet meer van deze tijd, denk dat ik maar een percentage € in ga houden