Vraag

Mails veranderen steeds naar "ongelezen"

  • 17 December 2021
  • 38 reacties
  • 1135 Bekeken

Ik heb een skynet email adres en gebruik Thunderbird als mail applicatie op mijn PC.

Sinds enkele dagen veranderen “gelezen” mails steeds terug naar “Ongelezen”.

Ik gebruik IMAP en de instellingen zijn correct.

Het gebeurt enkel met mijn skynet account en niet met accounts van andere providers. ik heb zelfs Thunderbird gedeïnstalleerd en terug gedownload. Het probleem is er nog steeds en de oorzaak ligt duidelijk bij Skynet.

Hoe kan ik dit verhelpen?


This topic has been closed for comments

38 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Jamo 

We hebben een ticket opgemaakt en doorgestuurd naar IT

 

Geert

Beste,

Volgend Proximus formulier ingevuld: https://www.proximus.be/nl/id_f_cr_email_PERT/particulieren/r-orphans/forms/email-pert.html  met de probleemmelding “gelezen/ongelezen”.

Sinds 2 dagen heb ik geen probleem meer met het fenomeen: van een gelezen naar ongelezen email toestand.

Ik neem aan dat Proximus dit heeft opgelost, waarvoor dank.

Ik heb onlangs ook het formulier ingevuld en ook bij mij is het probleem opgelost, waarvoor dank.

FYI: Morgen kunnen de Proximus forummedewerkers een IT-ticket aanmaken om het probleem te laten escaleren/op te lossen, want ik zie dat er vandaag al zijn die daardoor  geholpen geweest zijn. 

Identiek probleem maar enkel sinds enkele dagen.

Zelfde probleem + 20-30 emails “no sender no content” die blijven komen. Bovendien verdwijnen reeds geopende emails enige tijd om daarna terug te verschijnen. Je kan op dit ogenblik email correspondentie via skynet niet vertrouwen. Wanneer gaat Proximus dit oplossen en publiekelijk erkennen dat er een ernstig probleem is.

Ter info: Hebben ze hier al verscheidene keren gemeld dat er een algemeen gekend probleem is met (Web)MAIL en engineering er alles aan doet om dit op te lossen.

Reputatie 3
Badge

@skynet.be werkt op webmail, voorlopig dan toch (als ge vroeg zijt), op thunderbird komt géén enkele mail binnen en vraagt die steeds naar een paswoord, invullen en niks. Kontakt met support gisteren heeft niks opgebracht, echt frustrerend. 

 

Reputatie 4

Hier zelfde probleem. Plus dat ik lege mails ontvang met 1970!!! als datum. Back to the future.:relaxed:

 

Hier ook hetzelfde probleem: sinds een aantal dagen worden de mails in de inbox telkens weer als ‘ongelezen’ aangegeven.

ik zie nog niet veel verandering. mijn berichten worden voortdurend als ongelezen aangeduid bij de minste beweging in de box. 

mogelijk een virus ???  heet toch niet RTT ????  wanneer komt de booster ?  graag iets sneller dan de regering. 

pol.lowette@pollowette.be

Reputatie 7
Badge +3

@Jamo 

vanaf wanneer ervaar je dit?

 

Geert

Reputatie 7
Badge +3

@pol lowette 

wordt deze mail gehost door Proximus?

 

Geert

Reputatie 4

@Jamo

vanaf wanneer ervaar je dit?

 

Geert

Sinds een week ofzo.

Reputatie 7
Badge +3

@Eric 18977 

We hebben hier een it ticket voor opgemaakt.

 

Geert

Ik heb ook gelijkaardige problemen. Zowel in de Proximus Mail app als in Thunderbird verschijnen in de inbox de berichten als ongelezen (zelfs als ze gelezen zijn). Dit probleem doet zich al enkele weken voor.

Ter info: ik heb een Skynet adres.

FYI: Dit zelfde probleem werd hier een dag geleden ook gesteld door iemand anders in een ander topic maar Proximus heeft er nog geen oplossing voor.

dit was het antwoord: 

er lijkt iets fout te gaan met de synchronisatie tussen de webmail (server) van proximus en de mailprogramma’s.

zoals @Martin al aangaf zijn er de laatste periode meerdere problemen met de mail.

Er wordt momenteel aan een oplossing gewerkt.

 

PS: tijdens het weekend komen ze van Proximus hier niet langs.

Mails veranderen steeds naar "ongelezen"

 

Ik heb een skynet email adres en heb Thunderbird als mail app op mijn PC.

Sinds enkele dagen veranderen “gelezen” mails steeds terug naar “Ongelezen”.

Het gebeurt enkel met mijn skynet account

Het gebeurt ook bij outlook

Wat moet ik doen?

 

Is een gekend algemeen probleem met (web)Mail dat door Proximus moet opgelost worden

  

Momenteel zijn er algemene problemen met de webmail, ik vermoed dat dit er ook wel mee te maken heeft.

Hieraan wordt door Engineering gewerkt aan een oplossing.

Ik stuur het in ieder geval door.

Geert

 

Bedankt Martin voor je antwoord.

Is hier intussen al nieuws over een eventuele oplossing van het probleem? Want de synchronisatie loopt nog steeds verkeerd.

Zelfde probleem op mijn iMac, mails blijven ongelezen weergeven, nu echter ook komen ze weer terug in de inbox na deleten, heel storend

 

Frank

 

Mss als een Prox forummedewerker hier langskomt al meer specifieke inlichtingen heeft van de stand van zaken hier omtrent.

Reputatie 4

@GeertC 

Het probleem van de lege mails lijkt opgelost. Maar de gelezen mails worden na een tijdje terug als ongelezen weergegeven. Bedankt voor de opvolging.

ik heb zo de indruk dat ze het probleem per klant en per probleem moeten oplossen en er nog geen algemene oplossing is voor al de verscheidene problemen die optreden?

Vandaag een nieuw fenomeen waar anderen ook last van hebben, mails uit 1970 zonder afzender, je kunt de mail server niet vertrouwen, het gaat er bij mij niet in dat proximus dit niet kan oplossen. Het is als met veel grote bedrijven de kennis is weg en zijn dan afhankelijk van derden