Skip to main content

Ik heb een skynet email adres en gebruik Thunderbird als mail applicatie op mijn PC.

Sinds enkele dagen veranderen “gelezen” mails steeds terug naar “Ongelezen”.

Ik gebruik IMAP en de instellingen zijn correct.

Het gebeurt enkel met mijn skynet account en niet met accounts van andere providers. ik heb zelfs Thunderbird gedeïnstalleerd en terug gedownload. Het probleem is er nog steeds en de oorzaak ligt duidelijk bij Skynet.

Hoe kan ik dit verhelpen?

Ik heb ook gelijkaardige problemen. Zowel in de Proximus Mail app als in Thunderbird verschijnen in de inbox de berichten als ongelezen (zelfs als ze gelezen zijn). Dit probleem doet zich al enkele weken voor.

Ter info: ik heb een Skynet adres.


Vandaag een nieuw fenomeen waar anderen ook last van hebben, mails uit 1970 zonder afzender, je kunt de mail server niet vertrouwen, het gaat er bij mij niet in dat proximus dit niet kan oplossen. Het is als met veel grote bedrijven de kennis is weg en zijn dan afhankelijk van derden

 


FYI: Morgen kunnen de Proximus forummedewerkers een IT-ticket aanmaken om het probleem te laten escaleren/op te lossen, want ik zie dat er vandaag al zijn die daardoor  geholpen geweest zijn. 


Geachte

Na exact 1 uur met wachtmuziek aan de telefoon gewacht te hebben heb ik het opgegeven en zet ik het op mail

Ik heb 2 skynet email adressen en 2 bij andere providers

Sinds enkele dagen veranderen “gelezen” mails steeds terug naar “Ongelezen”.

Ik gebruik IMAP en de instellingen zijn correct.

Het gebeurt enkel met mijn skynet accounts en niet met accounts van andere providers. Het probleem De oorzaak ligt duidelijk bij Skynet.

Hoe kan dit verholpen worden ?

Graag reactie

Met veilige groet

Dis Horemans

Bestuurder MD GROUP BV


Hier ook al e-mail (geen onderwerp)en mails die veranderen naar ongelezen ?

Alleen probleem met skynet.be

 

 


ik wil nog gaan kijken op hun website voor eventuele meldingen ivm mail problemen en die is ook down blijkbaar

Is proximus.be down right now?

 

It's not just you! proximus.be is down.


Hier zelfde probleem met mail sinds 2 dagen. Geen of slechte ontvangst. Versturen is geen garantie van ontvangst. Test gedaan met mail verzonden naar mezelf, na 1 uur nog niet ontvangen!!! Om maar te zwijgen over de synchronisatie. Ontvang wel geregeld bericht om wachtwoord in te voeren in Outlook. Heel vervelend. Consulteren van webmail op proximus dan maar, dit is ook een hele expeditie. Eerst tropenhelm op zetten, dan wachten op het verschijnen van het goede scherm, berichten van het genre gebruikersnaam of wachtwoord zijn niet correct, of Time out, verschijnen of bij geluk : zicht op ontvangen mail van … bijv eergisteren??? Heb ook eens een bericht gekregen dat mail naar een andere server werd overgezet - Welke??

Zijn als sinds de BGC tijd klant. We ontvangen hun factuur en andere facturen per mail. Quid als deze niet ontvangen en dus niet tijdig betaald worden? 

Wanneer eens een duidelijke uitleg van Proximus, wat ze zinnens zijn om te doen en wanneer er een oplossing komt of voorzien wordt?


“Gelezen” inbox e-mails worden bij IMAP synchronisatie opnieuw in een “ongelezen” toestand geplaatst. Dit gebeurt enkel met het @skynet.be emailaccount. 

Via de chrome webrowser, gebruik makende van het  myProximus web emailprogramma staan de inbox  e-mails in een “gelezen” toestand , dus ok.  Als ik echter gebruik maak van Outlook 2016 (met IMAP communicatie) of ik gebruik Android GMAIL (met IMAP communicatie) dan staan alle e-mails in een toestand “ongelezen”.

Terug de e-mails lezen/openen heeft geen zin. Na synchronisatie staan de e-mails terug “ongelezen”

Geen nieuwe emailprogramma’s in gebruik genomen. Ook geen e-mail setup gewijzigd.

 

Iedere tip is welkom.


Zolang de mailproblemen niet opgelost zijn bij proximus kun je zelf al moest er een tip zijn nog niet zeker zijn dat deze tip al niet na een paar dagen niet meer lukt.
Bij mij is het net omgekeerd geen enkel probleem met @skynet mail maar wel met mijn @proximus mail, dus zoals je ziet kan het alle kanten uit met die problemen.


Ik ben dit topic een maand geleden op dit forum begonnen en nog nooit een reactie van de IT dienst van Proximus gekregen.

Wat voor een service is dit? Echt een bedrijf als Proximus onwaardig!

Misschien moet ik er eerst mee naar social media of ‘De inspecteur’ gaan om een reactie te krijgen laat staan een oplossing.


@skynet.be werkt op webmail, voorlopig dan toch (als ge vroeg zijt), op thunderbird komt géén enkele mail binnen en vraagt die steeds naar een paswoord, invullen en niks. Kontakt met support gisteren heeft niks opgebracht, echt frustrerend. 

 


Beste,

Volgend Proximus formulier ingevuld: https://www.proximus.be/nl/id_f_cr_email_PERT/particulieren/r-orphans/forms/email-pert.html  met de probleemmelding “gelezen/ongelezen”.

Sinds 2 dagen heb ik geen probleem meer met het fenomeen: van een gelezen naar ongelezen email toestand.

Ik neem aan dat Proximus dit heeft opgelost, waarvoor dank.


Ik heb onlangs ook het formulier ingevuld en ook bij mij is het probleem opgelost, waarvoor dank.