Skip to main content
Beantwoord

klantendienst onbereikbaar bij storing


Vandaag vrijdag 14-7-20 is de klantendienst vanaf vroeg in de middag geheel niet bereikbaar.

 

Niet via chat (1 uur gewacht), niet telefonisch (3 keer gebeld) en niet via FB Messenger ((2 uur gewacht). Hoe kan dit?

 

Belangrijker: Hoe lossen jullie mijn storing op?

Mvg, DJ

Beste antwoord door HadewychT

@DirkJan Dat is inderdaad geen fijne ervaring. Ik heb je lijn nagekeken en je signaal is inderdaad onderbroken. Andere lijnen in de buurt zijn wel in orde. Kan je voor de zekerheid even nakijken of de kabel die van je modem (blauwe aansluiting achteraan) naar je telefoonstopcontact gaat zeker aan beide kanten goed insteekt ? Als dat het geval is zullen we toch iemand ter plaatse moeten sturen om dit verder na te kijken.

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

29 reacties

  • Auteur
  • Rising star
  • 19 reacties
  • 14 augustus 2020

Het is nu dus 17.44 en nog steeds niet gelukt

 


Martin
  • 33076 reacties
  • 14 augustus 2020

@DirkJan Er zijn nog proximus medewerkers actief hier op het forum, maar mss best dat je het probleem beter beschrijft

bbox al eens 5sec zonder stroom gezet ?

of bbox al eens gereset door 20 sec reset knopje ingedrukt te houden tot leds vooraan doven uitgenomen de powerled, dan loslaten.

Blijft DSL lampje daarna continue oplichten (duurt wel enkele minuten vooraleer deze continue oplicht)


  • Auteur
  • Rising star
  • 19 reacties
  • 14 augustus 2020

Na een stroomstoring geen internetbinternet, brandt het DSL- en WAN-lampje niet, helpt reset niet.

 

Ik wil weten of er storing op de lijn is of dat een reset op afstand helpt


  • Auteur
  • Rising star
  • 19 reacties
  • 14 augustus 2020

Het ergerlijke is dus dat de klantendienst gewoon niet reageert op de chat en ook niet via Messenger


Martin
  • 33076 reacties
  • 14 augustus 2020

Wan lampje brandt normaal niet , wel als je op een fiberlijn zou zitten 


Martin
  • 33076 reacties
  • 14 augustus 2020

Als je 0800 22 800 belt wat krijg je dan te horen na invoeren van je nummer


  • Auteur
  • Rising star
  • 19 reacties
  • 14 augustus 2020

Na 57 minuten in de chat wachten, daarna 2.47 uur op Messenger ben ik boos op Proximus.


Martin
  • 33076 reacties
  • 14 augustus 2020
Martin schreef:

Als je 0800 22 800 belt wat krijg je dan te horen na invoeren van je nummer

 


  • Auteur
  • Rising star
  • 19 reacties
  • 14 augustus 2020

Telefonisch zijn jullie ook niet bereikbaar


Martin
  • 33076 reacties
  • 14 augustus 2020

Als het een algemene fout is in je regio zouden ze dit melden nadat je uw nummer ingevoerd hebt.


  • Auteur
  • Rising star
  • 19 reacties
  • 14 augustus 2020

Ik heb drie keer gebeld, iedere keer de mededeling "door uitzonderlijke omstandigheden duurt het langer dan normaal" waarbij geen wachttijd wordt aangegeven.


  • Auteur
  • Rising star
  • 19 reacties
  • 14 augustus 2020

Ik heb mijn nummer ingevoerd dus


Martin
  • 33076 reacties
  • 14 augustus 2020

Als je DSL niet continue blijft oplichten dan is het ofwel de bbox ofwel iets met de lijnkaart waar je modem op aangesloten is bij proximus

Ook eens je verbinding controleren (slecht contact mss) tussen je NTP/TF-2007 VDSL filter en bbox.


  • Auteur
  • Rising star
  • 19 reacties
  • 14 augustus 2020

Zoals ik schreef, reset gedaan, zonder stroom, etc allemaal gedaan


Martin
  • 33076 reacties
  • 14 augustus 2020

Als nog iemand antwoord hier van proximus dan kunnen zij je verder helpen als ze niet meer antwoorden dan zal je best proberen via 0800 22 800 (ook in het weekend) want in het weekend komen ze hier niet meer langs

 


  • Auteur
  • Rising star
  • 19 reacties
  • 14 augustus 2020

Vroeger werd de lijn getest, dat kon ik zelfs zelf online. Bestaat niet meer nu


Martin
  • 33076 reacties
  • 14 augustus 2020

weinig kans dat dit  zal helpen maar je zou het kunnen proberen

Automatische lijntest via het nummer 0800 22 424:

Als volgt:

  • - Bel 080022424 (met om het even welke telefoon/gsm), en voer je lijnnummer in.
    - houd ook je klantnummer bij de hand die bestaat uit 9 cijfers
    - Wacht tot gans op hete einde van het bericht, en sluit dan pas af.

  • Auteur
  • Rising star
  • 19 reacties
  • 14 augustus 2020

Ja, echt jammer dat er chat wordt aangeboden, terwijl er blijkbaar niemand antwoordt.


Martin
  • 33076 reacties
  • 14 augustus 2020
Martin schreef:

weinig kans dat dit  zal helpen maar je zou het kunnen proberen

Automatische lijntest via het nummer 0800 22 424:

Als volgt:

  • - Bel 080022424 (met om het even welke telefoon/gsm), en voer je lijnnummer in.
    - houd ook je klantnummer bij de hand die bestaat uit 9 cijfers
    - Wacht tot gans op hete einde van het bericht, en sluit dan pas af.

 


  • Auteur
  • Rising star
  • 19 reacties
  • 14 augustus 2020

Ondertussen gewoon geen internet, geen tv en alles wat erop aangesloten is werkt ook niet


  • Auteur
  • Rising star
  • 19 reacties
  • 14 augustus 2020

Ik wil het proberen.

 

Martin, dank voor de tip


Martin
  • 33076 reacties
  • 14 augustus 2020

Je kan inderdaad niks bij verliezen :wink:


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3382 reacties
  • Antwoord
  • 14 augustus 2020

@DirkJan Dat is inderdaad geen fijne ervaring. Ik heb je lijn nagekeken en je signaal is inderdaad onderbroken. Andere lijnen in de buurt zijn wel in orde. Kan je voor de zekerheid even nakijken of de kabel die van je modem (blauwe aansluiting achteraan) naar je telefoonstopcontact gaat zeker aan beide kanten goed insteekt ? Als dat het geval is zullen we toch iemand ter plaatse moeten sturen om dit verder na te kijken.


Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4365 reacties
  • 14 augustus 2020

 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_led/particulieren/support/internet/internet-thuis/installatie-en-kabels/controlelampjes-op-je-modem.html

 

knipperend lampje: de DSL-synchronisatie is bezig.

  • Is het de eerste keer dat er een Proximus-lijn bij je wordt aangesloten? Of heb je nieuwe diensten besteld (internet, tv of een vaste lijn )? Het lampje van de DSL-synchronisatie blijft knipperen totdat de dienst geactiveerd is op de lijn.
  • Is het ook de eerste keer dat je je b-box 3 aansluit? Het lampje van de DSL-synchronisatie  blijft gedurende max. 30 minuten branden tijdens de configuratie en de update van de modem.
  • Zo niet, controleer de kabel tussen de wandcontactdoos en de blauwe DSL-poort achteraan de modem en wacht 30 minuten.

Martin
  • 33076 reacties
  • 14 augustus 2020

die controle zal al gebeurd zijn volgens mij aangezien ik dit ook al eerder aangegeven heb en  ook door @HadewychT