Beantwoord

kan geen email ontvangen met Thunderbird

  • 26 November 2023
  • 5 reacties
  • 120 Bekeken

probleem is begonnen na een bericht van proximus ( i.v.m. authenticatiewijzigingen op 12 okt 2023 ). conform hun instructies heb ik de account settings in mijn thunderbird emailpakket aangepast voor de uitgaande SMPT.  Die werkt nu OK .  Maar de email ontvangst werkt nu echter niet meer !! (ingesteld op imap.proximus.be,  poort 995, SSL en normaal paswoord.) . Ik heb met proximus technische dienst gebeld , maar die weigert verder ondersteuning te geven . Mijn proximus webmail werkt wel in beide richtingen, dus het probleem ligt bij Thunderbird beweren ze, en dat wordt niet door proximus ondersteund (nochtans de proximus website belooft dat dit wel moet kunnen voor “andere” email programma’s) . Heeft er mischien iemand ervaring met Thunderbird en eventueel een oplossing hiervoor kan suggereren ?  

icon

Beste antwoord door dirk moens 7 December 2023, 10:13

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Zelf heb ik op dit ogenblik geen dergelijk probleem thunderbird gedetecteerd maar Proximus geeft voor IMAP wel poort 993 op

 

 

& eventueel oplossen met handmatige configuratie (met uiteraard de Proximus parameters)?

Handmatige accountconfiguratie | Hulp voor Thunderbird (mozilla.org)

mijn server “naam” stond nog op POP.skynet.be,  en die naam kan je niet zomaar wijzigen. Dus heb ik een nieuwe account aangemaakt , met de correcte imap settings (zoals in uw screen shot) . De nieuwe account verstuurd en ontvangt prima.  Alleen moet ik nog alle (of gedeeltelijk) mails en folders van de oude account overzetten . Hier bots ik op een ander probleempje. Thunderbird laat slecht 74 folders onder die account toe (ik krijg een limiet error) , wat VEEL te weinig is (ik heb er een paar honderd denk ik). Heb je hier toevallig ook een oplossing voor ?  dbv, Dirk 

Reputatie 7
Badge +4

Ik vrees dat ik u daaromtrent niet direct verder kan helpen, er is niet direct hierover iets concreet over terug te vinden

Mozilla Thunderbird - Wikipedia

As with any software, there may be limitations to the number and sizes of files and objects represented

Limits - Thunderbird - MozillaZine Knowledge Base

The number of messages in a folder is limited to 4 billion (2^32 in a 32bit counter)[8].

The maximum size of a single message is currently also limited to 4GB.

Folder space/size limits depend on whether you are using mbox or maildir storage format. Messages are stored by default as mbox where messages of a folder are stored in one file. A folder needs to be periodically compacted to remove deleted messages and reduce the size of the folder file.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@dirk moens 

lukt het intussen om mails te ontvangen via Mozilla Thunderbird?

 

Geert

Ja , met de nieuwe account kan alles terug zoals ervoor , alleen VEEL beperkter in aantal folders dat ik kan aanmaken …   vraagt dus een beetje reorganisatie . bedankt vooralsnog voor de tips en commentaar . dirk .