Vraag

Internetverbinding vant regelmatig weg

  • 28 December 2022
  • 35 reacties
  • 319 Bekeken

Op onregelmatige tijden valt ons internet hier regelmatig weg en dit voor ongeveer een 5 tal minuten.

Alle opstartprocedures al doorlopen zoals resetten, technieker langs geweest, lijn laten uitmeten ed.

Niets helpt. Volgens technieker ziet hij geen onderbrekingen. Raar, het is juist of we liegen of niet weten waar we mee bezig zijn. 

Weet iemand hiervoor een oplossing?


35 reacties

ok heb net de reset van de bbox uitgevoerd, ik hou nu in het oog of mijn verbinding nog wegvalt of niet

 

heb een BBOX 3V+

en had idd de wireless key gebruikt ipv user password

ik zie idd een voor wifi 2.4 en een voor wifi 5.0 staan met dezelfde wireless key

Reputatie 7
Badge +4

Heb dit geprobeerd en krijg Authentication failure

Als u probeert in te loggen op de Bbox? Indien ja, hebt u het user password gebruikt (niet de WiFi key hiervoor)?

 

 

@HeidiL wat heb je nu juist geprobeerd ? de bbox eerst gerest of geprobeerd om one ssid uit te zetten.

Verbonden met wifi 2.4.  heb eerder nooit problemen gehad enkel dit jaar wordt het alleen maar erger en erger.

wat zag je staan als binnenkomend wifi signaal, zie als SSID naam op alle toestellen wifi-2.5-xxxx staan dan is one ssid actief

maar zie je ook wifi-5.0-xxxx staan dan is one ssid niet actief 

Doet best eerst een reset en als het dan nog niet goed is kunnen we dan proberen om ssid uit te zetten om te zien of dit dan soelaas brengt.

welke bbox heb je eigenlijk:

voor een bbox3 

en voor een bbox4= internet box moeten alle instellingen via Myproximus geraadpleegd worden.

Bedankt voor de tip maar :

Heb dit geprobeerd en krijg Authentication failure

Reputatie 7
Badge +4

Eventueel OneSSID uitschakelen op de Bbox3(v+) via LAN IP adres in uw browser

192.168.1.1 als user met het user password voorhanden op de Bbox 

op de OneSSID banner klikken om OneSSID uit te schakelen (of in te schakelen) (en bevestigen)

OneSSID actief = 1 SSID voor én WiFi 2.4 én WiFi 5.0

OneSSID uit = 1 SSID voor WiFi 2.4 en 1 andere voor WiFi 5.0 (type -xxx-5.0) met hetzelfde WiFi password (WiFi key)

 

Mogelijks is de 2.4 band gestoord door andere apparaten of andere WiFi 2.4 netwerken in de buurt 

Eventueel indien uw laptop geen WiFi 5.0 ondersteunt een WIfI usb stick aanschaffen

bv.

NETGEAR Wi-Fi-adapter USB 2.0 Dual Band AC1200 (A6150-100PES) (mediamarkt.be)

 

 

Dan zal het eerder op je laptop zelf te zoeken zijn als de andere toestellen niet wegvallen op wifi-2.4.

Je zou ook kunnen de bbox eens resetten om te zien of het dan verbetert.

Reset je b-box/Internet box | Proximus

Verbonden met wifi 2.4.  heb eerder nooit problemen gehad enkel dit jaar wordt het alleen maar erger en erger.

@HeidiL Het hangt er ook vanaf of je met je laptop op wifi-5.0 verbonden bent met de bbox of met wifi-2.4 . Het signaal 2.4 draagt verder dan 5.0 omdat 5.0 veel vlugger verzwakt in functie van de afstand en het materiaal (muren bv ) moet doorkruisen.
Er is ook een verschil met  internet verbinding die wegvalt (over wifi) of echt het wifi signaal dat niet meer binnenkomt.

Op onregelmatige tijden valt ons internet hier regelmatig weg en dit voor ongeveer een 5 tal minuten.

Alle opstartprocedures al doorlopen zoals resetten, technieker langs geweest, lijn laten uitmeten ed.

Niets helpt. Volgens technieker ziet hij geen onderbrekingen. Raar, het is juist of we liegen of niet weten waar we mee bezig zijn. 

Weet iemand hiervoor een oplossing?

Ook ik heb de laatste tijd problemen dat de wifi wegvalt op de laptop op alle andere toestellen blijft het goed gaan.

 

Hey Michael,

Heb inderdaad zojuist een mail gekregen dat Bpost morgen gaat langs komen.

Alvast bedankt.

Groetjes Geert

Reputatie 5
Badge +2

@VbGeert Normaal van morgen maar dit is afhankelijk van Bpost. Daar zou je normaal tenlaatste morgen een mail moeten hebben over gehad.

Hey Michael,

Alvast bedankt.

Wanneer kan ik de modem dan verwachten?

Groetjes Geert. 

Reputatie 5
Badge +2

@VbGeert Ik zie momenteel geen order staan. Ga een order inleiden voor u.

daar kan alleen maar een @Proximus_Forummedewerker op antwoorden 

Tot nu, nog geen mail van Bpost ontvangen. Is er van Proximus al een bevestiging gegeven om een modem op te sturen?

Groetjes Geert 

Maar het belangrijkste is als je de eerste mail van Bpost krijgt, want dan weet je dat het pakje voor verder verzending in handen is van Bpost en de rest zijn dan in feite maar meer details.

Reputatie 7
Badge +4

In principe ontvangt u van Bpost een e-mail met tracking code in de avond van dag x-1 indien Bpost u dag x een pakje van Proximus levert

Dag x krijgt u normaal ook een e-mail dat u pakje onderweg is en in deze e-mail wordt in principe ook een tijdsperiode vermeld (tweetal uur, halve dag of eventueel zelfs een ganse dag)

 

Normaal moet je een mail ontvangen van Bpost zelf, als het pakje voor hen klaar ligt.

Hey GeertC

om hoe laat gaat Bpost langs komen om de nieuwe modem te leveren?

Groetjes Geert 

Dan mag Bpost maandag een nieuwe modem leveren. Er zal iemand thuis zijn. 
mvg Geert. 

Reputatie 7
Badge +3

@VbGeert 

dat is inderdaad niet meer mogelijk, 

Ik kan enkel de modem laten bezorgen door Bpost of een Bpost afhaalpunt zoals @M_016  zegt.

 

Geert

@GeertC 

zoals boven beschreven, zitten wij al sinds deze zomer met hetzelfde probleem. Ik denk dat bij ons ook enkel een nieuwe modem voor een oplossing zal zorgen. Hoe kan ik deze aanvragen?

mvg, Loes

Reputatie 7
Badge +4

Neen ik vrees dat dit reeds enige jaren niet meer mogelijk is

U kunt wel een gratis levering van een nieuwe Bbox via Bpost bv. in een Bpost afhaalpunt/contactpunt vragen 

Kan ik die zelf ophalen in een Proximus winkel? Moet er vandaag nog zijn. 
mvg Geert 

Reageer