Vraag

Internetverbinding vant regelmatig weg

  • 28 December 2022
  • 35 reacties
  • 319 Bekeken


Toon eerste bericht

35 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@VbGeert 

Ik kan ervoor zorgen dat er een nieuwe modem wordt opgestuurd naar jou.

Kan er maandag iemand van Bpost hiervoor langskomen?

 

Geert

Bij ons is al meerder keren een technieker langs geweest maar dit leverde niets op. Gisteren nog via online de verbinding laten uitmeten en de modem was al voor 80dagen slecht opgestart. Ze hebben deze dan extern terug gereset en opgestart maar blijkbaar zonder succes want hij is dan nog enkele malen uitgevallen. Waarschijnlijk is er toch een probleem met de modem. Vorige keren er een technieker was langs geweest was het altijd een wifi probleem. Eerst was het via de Sonos luidsprekers. Die een maand niet gebruikt maar er bleven onderbrekingen zijn. Dan elk toestel dat is aangesloten enige tijd niet gebruikt om zo het probleem te zoeken maar tevergeefs. Enige wat nog niet is gebeurd is de modem vervangen. Dus denk dat het een toestel van Proximus is dat faalt. 
mvg Geert

dankjewel voor de tip. van deze dienst was ik niet op de hoogte. 

Tip: (in afwachting van een reactie van een PX forummedewerker)

zoals ik hier onlangs gelezen heb zou je via Myproximus een happy house technieker kunnen aanvragen om eens langs te komen. cfr.:Happy House - Reserveer je gratis analyse met technicus | Proximus

hallo,

Wij hebben net hetzelfde probleem. Onze wifi valt regelmatig voor enkele minuten volledig weg (ik kan niet met zekerheid zeggen of het ook via de kabel zo is want door omstandigheden gebruiken we deze momenteel niet). We hebben dit probleem al een half jaar een hebben al vanalles meermaals geprobeerd: opnieuw opstarten, stekker uittrekken, resetten van de modem. Er is nog geen technieker langs geweest, want als ik naar de helpdesk bel, zeggen ze dat de wifi correct werkt, maar de modem op een slechte plaatst staat. Hij staat daar al 5 jaar en we hebben nooit problemen gehad, tot een half jaar geleden. En ALS er wifi is, is deze perfect.

Tv werkt overigens perfect.

Ik hoop dat hiervoor een oplossing aangeboden kan worden.

 

groeten, Loes

@VbGeert Best afwachten dan wat de PX medewerkers morgen zullen voorstellen, mss gaan ze voorstellen om je bbox eerst te vervangen, enfin we zien wel.

Hey Martin,

Ook op alle toestellen, zowel de toestellen op wifi als de toestellen met netwerkkabel valt de verbinding weg.

Mvg Geert

Ook goed om weten is of het internet wegvalt op alle apparaten zowel als ze internet verbinding hebben via wifi alsook via netwerkkabel met de bbox?

Hey Martin,

Op je vraag of de TV blijft werken is mijn antwoord, ja en het ledje van de DSL blijft dan ook branden.

Voor zover de extra info.

Mvg Geert

@VbGeert Als je zegt internet valt regelmatig weg, blijft je TV dan nog werken op dat moment en indien niet dan zal je DSL ledje op de bbox waarschijnlijk ook niet meer continu blijven oplichten.

Als er al techniekers geweest zijn zal het toch verder door PX specialisten moeten geëscaleerd worden

Maar PX moderatoren komen morgen terug langs op het forum en kunnen we hun mogelijke oplossing afwachten.

Reageer