Vraag

Internetverbinding vant regelmatig weg

  • 28 December 2022
  • 35 reacties
  • 318 Bekeken

Op onregelmatige tijden valt ons internet hier regelmatig weg en dit voor ongeveer een 5 tal minuten.

Alle opstartprocedures al doorlopen zoals resetten, technieker langs geweest, lijn laten uitmeten ed.

Niets helpt. Volgens technieker ziet hij geen onderbrekingen. Raar, het is juist of we liegen of niet weten waar we mee bezig zijn. 

Weet iemand hiervoor een oplossing?


35 reacties

@HeidiL Het hangt er ook vanaf of je met je laptop op wifi-5.0 verbonden bent met de bbox of met wifi-2.4 . Het signaal 2.4 draagt verder dan 5.0 omdat 5.0 veel vlugger verzwakt in functie van de afstand en het materiaal (muren bv ) moet doorkruisen.
Er is ook een verschil met  internet verbinding die wegvalt (over wifi) of echt het wifi signaal dat niet meer binnenkomt.

Dan zal het eerder op je laptop zelf te zoeken zijn als de andere toestellen niet wegvallen op wifi-2.4.

Je zou ook kunnen de bbox eens resetten om te zien of het dan verbetert.

Reset je b-box/Internet box | Proximus

Reputatie 7
Badge +4

Eventueel OneSSID uitschakelen op de Bbox3(v+) via LAN IP adres in uw browser

192.168.1.1 als user met het user password voorhanden op de Bbox 

op de OneSSID banner klikken om OneSSID uit te schakelen (of in te schakelen) (en bevestigen)

OneSSID actief = 1 SSID voor én WiFi 2.4 én WiFi 5.0

OneSSID uit = 1 SSID voor WiFi 2.4 en 1 andere voor WiFi 5.0 (type -xxx-5.0) met hetzelfde WiFi password (WiFi key)

 

Mogelijks is de 2.4 band gestoord door andere apparaten of andere WiFi 2.4 netwerken in de buurt 

Eventueel indien uw laptop geen WiFi 5.0 ondersteunt een WIfI usb stick aanschaffen

bv.

NETGEAR Wi-Fi-adapter USB 2.0 Dual Band AC1200 (A6150-100PES) (mediamarkt.be)

 

 

@HeidiL wat heb je nu juist geprobeerd ? de bbox eerst gerest of geprobeerd om one ssid uit te zetten.

Verbonden met wifi 2.4.  heb eerder nooit problemen gehad enkel dit jaar wordt het alleen maar erger en erger.

wat zag je staan als binnenkomend wifi signaal, zie als SSID naam op alle toestellen wifi-2.5-xxxx staan dan is one ssid actief

maar zie je ook wifi-5.0-xxxx staan dan is one ssid niet actief 

Doet best eerst een reset en als het dan nog niet goed is kunnen we dan proberen om ssid uit te zetten om te zien of dit dan soelaas brengt.

welke bbox heb je eigenlijk:

voor een bbox3 

en voor een bbox4= internet box moeten alle instellingen via Myproximus geraadpleegd worden.

Reputatie 7
Badge +4

Heb dit geprobeerd en krijg Authentication failure

Als u probeert in te loggen op de Bbox? Indien ja, hebt u het user password gebruikt (niet de WiFi key hiervoor)?

 

 

Tip: (in afwachting van een reactie van een PX forummedewerker)

zoals ik hier onlangs gelezen heb zou je via Myproximus een happy house technieker kunnen aanvragen om eens langs te komen. cfr.:Happy House - Reserveer je gratis analyse met technicus | Proximus

dankjewel voor de tip. van deze dienst was ik niet op de hoogte. 

heb een BBOX 3V+

en had idd de wireless key gebruikt ipv user password

ik zie idd een voor wifi 2.4 en een voor wifi 5.0 staan met dezelfde wireless key

Reputatie 5
Badge +2

@VbGeert Ik zie momenteel geen order staan. Ga een order inleiden voor u.

ok heb net de reset van de bbox uitgevoerd, ik hou nu in het oog of mijn verbinding nog wegvalt of niet

 

Hey Michael,

Heb inderdaad zojuist een mail gekregen dat Bpost morgen gaat langs komen.

Alvast bedankt.

Groetjes Geert

Hey GeertC

om hoe laat gaat Bpost langs komen om de nieuwe modem te leveren?

Groetjes Geert 

Normaal moet je een mail ontvangen van Bpost zelf, als het pakje voor hen klaar ligt.

Reputatie 7
Badge +4

In principe ontvangt u van Bpost een e-mail met tracking code in de avond van dag x-1 indien Bpost u dag x een pakje van Proximus levert

Dag x krijgt u normaal ook een e-mail dat u pakje onderweg is en in deze e-mail wordt in principe ook een tijdsperiode vermeld (tweetal uur, halve dag of eventueel zelfs een ganse dag)

 

Maar het belangrijkste is als je de eerste mail van Bpost krijgt, want dan weet je dat het pakje voor verder verzending in handen is van Bpost en de rest zijn dan in feite maar meer details.

Tot nu, nog geen mail van Bpost ontvangen. Is er van Proximus al een bevestiging gegeven om een modem op te sturen?

Groetjes Geert 

daar kan alleen maar een @Proximus_Forummedewerker op antwoorden 

@VbGeert Als je zegt internet valt regelmatig weg, blijft je TV dan nog werken op dat moment en indien niet dan zal je DSL ledje op de bbox waarschijnlijk ook niet meer continu blijven oplichten.

Als er al techniekers geweest zijn zal het toch verder door PX specialisten moeten geëscaleerd worden

Maar PX moderatoren komen morgen terug langs op het forum en kunnen we hun mogelijke oplossing afwachten.

Hey Martin,

Op je vraag of de TV blijft werken is mijn antwoord, ja en het ledje van de DSL blijft dan ook branden.

Voor zover de extra info.

Mvg Geert

Ook goed om weten is of het internet wegvalt op alle apparaten zowel als ze internet verbinding hebben via wifi alsook via netwerkkabel met de bbox?

Hey Martin,

Ook op alle toestellen, zowel de toestellen op wifi als de toestellen met netwerkkabel valt de verbinding weg.

Mvg Geert

@VbGeert Best afwachten dan wat de PX medewerkers morgen zullen voorstellen, mss gaan ze voorstellen om je bbox eerst te vervangen, enfin we zien wel.

Op onregelmatige tijden valt ons internet hier regelmatig weg en dit voor ongeveer een 5 tal minuten.

Alle opstartprocedures al doorlopen zoals resetten, technieker langs geweest, lijn laten uitmeten ed.

Niets helpt. Volgens technieker ziet hij geen onderbrekingen. Raar, het is juist of we liegen of niet weten waar we mee bezig zijn. 

Weet iemand hiervoor een oplossing?

Ook ik heb de laatste tijd problemen dat de wifi wegvalt op de laptop op alle andere toestellen blijft het goed gaan.

 

Verbonden met wifi 2.4.  heb eerder nooit problemen gehad enkel dit jaar wordt het alleen maar erger en erger.

Bedankt voor de tip maar :

Heb dit geprobeerd en krijg Authentication failure

Reageer