Beantwoord

Internetverbinding valt weg


Sinds ongeveer een week valt mijn internetsignaal regelmatig weg. De normale procedure van heropstarten (decoder tv- bbox3 - uit- en opnieuw inpluggen proximusstekker) helpt allemaal niet. De desbetreffende leds vd BBox gaan bij verlies signaal weg (logisch).Is er iets mis met het signaal in Roeselare - in mijn straat - in mijn woning?

 
icon

Beste antwoord door SamuelD 21 April 2020, 09:07

Bekijk origineel

156 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Het is met de laptop dat de verbinding  verbreekt na enkele minuten . Dat gaat via een b-Box 3.  (de zwarte) 

 

Met  de smartphone ga ik ook via deze weg   (mobiele gegevens zijn dan uitgeschakeld )  en langs deze weg ondervind ik geen probleem.

 

De  2  TV ‘s   gaan  daar ook over via  2 decoders en PLC adapters en hierop geen probleem.

Zou het probleem ergens kunnen zitten in de laptop qua programmatie  op verbinding ?

Zoja, hoe kan dat opgelost worden.

 

het zou bvb kunnen dat je met je smartphone mss verbinding maakt met de 5.0 Ghz wifi band en je laptop bv met de 2.4 wifi band en dan zou het kunnen dat je 2.4 wifi band gestoord is want deze is een druk bezette band.

Maar het kan ook omgekeerd smartphone bv op 2.4 en laptop op 5.0 en zit je mss te ver van de bbox.

Daarom zou je al eens kunnen proberen als je met je laptop heel dicht bij de bbox staat of je dan nog het probleem ondervindt.

klik eens met linkse muisknop op onderstaan symbool aangeduid met rode pijl om te zien of je op wifi-2.4-xxxx of op wifi-5.0-xxxx contact maat met wifi

 

 

Reputatie 3
Badge +1

WIFI-2.4-xxxx

Reputatie 3
Badge +1

als ik op de gsm kijk naar instellingen - wifi zie ik hetzelfde staan

zie je in die lijst ook het wifi-5.0-xxxx staan dus let de zelfde cijfers (xxxx) als bij je WIFI-2.4-xxxx ?

indien je die 5.0 niet ziet staan zet dan eens als test one ssid uit als volgt:
dat kun je gewoon via de bbox3 zijn web GUI, door te surfen naar http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)
En daar "One SSID" deactiveren:
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is One SSID uitgeschakeld,
(Je kan die achteraf ook altijd terug inschakelen net op de zelfde manier)

Reputatie 3
Badge +1

Oei  dat is hier om problemen vragen.

Stel dat dat hier misloopt dan zitten we hier zonder verbinding qua  TV en zo  en met een weekend voor de deur.?

 

Dat USER  is dat het mailadres  of wat ?

 

Stel dat ik nu het mailprogramma verwijder van mijn Smartphone welk gevolg geeft het dan ?

one ssid moet je niet uitzetten als je in je laptop zijn wifi lijst ook het wifi-5.0-xxxx ziet staan dus met de zelfde cijfers (xxxx) als bij je WIFI-2.4-xxxx ?

want als dit het geval is dat je beide wifi namen ziet staan dan staat One ssid niet op in de bbox.

Trouwens als je die uitzet of aanzet heeft dit geen gevolg voor je TV .

als je surft naar  http://192.168.1.1 dan staat USER al ingevuld dus daar moet je niks aan veranderen alleen in het vak eronder moet je het “User wachtwoord” invoeren en dat staat op een sticker van je bbox zelf  

 

Reputatie 3
Badge +1

Mi staat op de stikker : Modem Pasword

Hetzelfde ?

zou kunnen voer het gewoon eens in en zie of je op de web interface van de bbox geraakt

Reputatie 3
Badge +1

Het is hier een heel gedoe want k krijg weinig tijd om telkens over te schakelen van de wifi naar de Vodafone. om te antwoorden.

Ik heb gezien als ik op die One SSID tik    dan krijg ik als volgt op het scherm een afbeelding van de twee : 

2.4 en de andere 5.0

Dan slaat de verbinding weg  zoals ik zei na enkele minuten. Dus is het telkens opnieuw opstarten.

 

ja als je beide ziet staan 2.4 en  5.0 dan staat one ssid uit dus dat kan dan ook al de reden niet zijn van je probleem.

Is het mogelijk van wifi-5.0-xxxx te kiezen als wifi signaal op je laptop ipv wifi-2.4-xxxx waar je nu mee verbonden bent via de bbox.

door dus met linker muisknop te klikken en op wifi-5.0-xxxx te klikken en verbinden kiezen

En dus op die manier zien of je internet verbinding ook nog wegvalt dan.

Reputatie 3
Badge +1

Ik moet telkens antwoorden via de Vodafone want  langs de  wifi  gaat het niet of juist enkele minuten.

Dus op dat teken op de taakbalk zie ik nu enkel met wat ik online ben, dus Vodafone, en verder zie ik  de 2.4 staan en de rest zijn beveiligde Telenet  verbindingen.

Ik heb op dat beeld waar ze alle twee op staan nog niets gedaan hoor.

Als er op dat beeld van je bbox interface twee staan wil dit zeggen dat One SSID niet actief staat maar dat is in orde dat zou ik voorlopig zo laten.

Nu aangezien je er geen twee terugvindt in je wifi lijst van binnenkomend signalen zou dit willen zeggen dat je laptop geen wifikaart heeft die wifi*5.0 ondersteunt. Dan kun je ook niet anders dan verder werken op wifi-2.4.

Maar op dat beeld met twee wifi’s klik eens met de linkermuisknop op Wi-Fi 2.4 Ghz 

en op dat beeld dat opent kiest daar eens kanaal 11 

 

Reputatie 6
Badge +3

Zo veilig is ccleaner niet in 2017 was er een enorm beveiligingslek op de periform servers en werd er een kwaadaardige versie van ccleaner aangeboden aan klanten die persoonlijke gegevens buit maakte. Lees hier dit artikel: https://www.kaspersky.com/resource-center/threats/ccleaner-malware Door gebruik te maken van cleaningtools zoals ccleaner, revo uninstaller kan je ook problemen veroorzaken zeker wanneer je het register opkuist. 

Dat is net wat ik er mee wilde zeggen dat ik die tools vroeger ook gebruikt heb en eigenlijk het probleem maar erger werd :thinking: 

maar wat doet een mens als hij ten einde raad, is gaan raad zoek op het internet en forums enz en daar lees je dan probleem opgelost met dit en dat ….. en voila je wilt het ook uitproberen en dan loopt het anders af, natuurlijk zal het wel niet altijd verkeerd uitdraaien want anders zouden er veel leugenaars op ‘t internet zitten :relaxed:

 

Reputatie 3
Badge +1

Martin,

In uw antwoord van  15 uur terug gaf u aan om een wijziging te doen van kanaal.

Ik heb twee foto’s genomen van de beelden na inlog op  http://192.168.1.1 

.Hoe kan ik u deze laten zien om te kijken of ik op het goede spoor bezig ben en waar juist ik dat beeld kan vinden om het kanaal te wijzigen. Op de ene foto sttat  Wifi , Android  ,  Galaxi (GSM)  en desktop. (dit is waarschijnlijk de laptop)

 

 

Reputatie 3
Badge +1

11.17 u

Om deze foto’s van het scherm te kunnen nemen moest ik van de Vodafone terug op Internet gaan om in die gegevens te kunnen.

Dat heb ik gedaan maar wat blijkt nu …….  de verbinding blijft instant  en ik ben nu nog altijd verbonden en dit gedurende ± 20 min.

Hoe kan dit nu ?  

door op dit icoon (aangeduid met rode pijl) te klikken kun je foto’s invoeren >

 

Reputatie 3
Badge +1

 

Reputatie 3
Badge +1

 

Reputatie 3
Badge +1

Dit zie ik niet staan    : GHz   wel met de cijfers van de wifi

@jpdr je kunt geen kanaal veranderen zolang “Een SSID “  actief staat  zoals dit het geval is bij u (uw eerste foto)

dus moet je eerst met de linkermuisknop klikken op de Paarse Band “Een SSID ingeschakeld” 
en klik dan op “OK”
om die te kunnen uitschakelen, dus probeer al eerst dit in orde te krijgen

NB: (Deze paarse band kleurt Blauw als je er met de muispointer op gaat staan)

 

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb de uitschakeling gedaan  

 Wat is nu volgende  en waar schakel ik die SSID terug in want ik zag geen toets hiervoor.

Zoals ik reeds aanhaalde, ik werk nu al de ganse tijd via  de router van thuis en had daarjuist zelfs een lang chatbericht met Brussel via dezelfde weg. Is dit dan toch een teken dat er in de week teveel mensen op hetzelfde kanaal zitten ?

 

Reputatie 3
Badge +1

 

Reputatie 6
Badge +3

Door bij Kanaal het niet te laten staan op automatische kanaalselectie en zelf een ander kanaal te selecteren vergeet wel niet om op ok te drukken om op te slaan.

Reageer