Skip to main content

Sinds ongeveer een week valt mijn internetsignaal regelmatig weg. De normale procedure van heropstarten (decoder tv- bbox3 - uit- en opnieuw inpluggen proximusstekker) helpt allemaal niet. De desbetreffende leds vd BBox gaan bij verlies signaal weg (logisch).Is er iets mis met het signaal in Roeselare - in mijn straat - in mijn woning?

 

Sommige netwerkkaarten hebben voorkeur netwerken. Dus wat mogelijk is dat jouw laptop probeert verbinding te maken met de reeds uitgeschakelde vodaphone. In Windows 10 kan je dit zo bekijken: http://allinfo.space/2016/12/16/het-wijzigen-van-de-prioriteit-van-de-draadloze-netwerken-in-windows-8-of-10/


zijn mijn conclusies dan juist:

  • Dat er via de wifi van je bbox met de smartphone er geen probleem is met de verbinding
  • Dat als je via de wifi hotspot werkt van de vodafone er ook geen probleem is met de de verbinding op je laptop
  • Maar als je via de wifi van je bbox werkt met laptop er wel een probleem is met de verbinding 

Had je ook de optie aangevinkt automatisch verbinden als je wifi-2.4 van de bbox gebruikt op je laptop, want daar heb je nog niet op geantwoord .

 


bbox + smartphone  →  geen probleem

 

Vodafone → pc  geen probleem

 

bbox →  pc        ->->→  verbinding verbreekt na enkele minuten

 

Ja, ik klik steeds aan op de vraag om automatisch  verbinden, doe ik altijd.

 


als je dit gedaan hebt voor de wifi-2.4 dan zal die ook op prioriteit 1 staan

Je kan dit controleren op volgende manier:

    druk de volgende toetsen in Window+R 
    voer dan cmd in en druk op Enter
    voer dan deze regel in: netsh wlan show profiles
    druk op Enter


    dan moet je de wifi-2.4 van je bbox bovenaan zien staan dwz prioriteit 1


Ik heb dat gedaan en op het zwarte vak komen dus de verschillende wifi .

Als eerste staat de Vodafone, dan de 2.4 en als derde de 5.0.

Wanneer ik de pc opstart staat de 2.4 praktisch altijd als eerste.

 

 

Momenteel  zit ik terug op de Vodafone want ik heb geen tijd genoeg om dit hier te schrijven via de Wifi bBox.

 

Ps : ik moet nu weg voor een dag of  drie voor privé zaken en ben pas donderdagavond terug.

Ik kan uw mail ontvangen via de Smartphone.

Daar waar ik ga zijn ze bezig om een netwerk te installeren en misschien kan ik langs daar werken, zal zien of dat lukt.

 

Groeten,

Jean Paul


ook zou ik alleen “automatisch verbinden” aanvinken bij wifi-2.4 dan staat die altijd als eerst in de rij als je testen wilt doen op wifi-2.4 van je bbox

eigenlijk zou je mss dan toch best eens je wifi netwerkkaart resetten zoals reeds aangeven werd

https://support.microsoft.com/nl-be/help/10741/windows-fix-network-connection-issues

 


Hallo,

Ik ben hier aan de kust  en het beschikbare netwerk is niet wat er van verwacht wordt  (firma Olock)

Slechte ontvangst, niet sterk genoeg blijkbaar.

 

Ik zit momenteel via de Mobiele  want zoals gezegd  geen bereik. 

Ik kan de nodige wijzigingen niet uitvoeren via de b-box thuis want dat neemt tijd in beslag en de verbinding verbreekt telkens na 2 a 3 minuten.

 

De link die u in u bericht hierboven meegeeft heb ik eens bekeken maar dit is voor mij allemal chinees hoor. Ik begin wat schrik te krijgen om  alles in het honderd te sturen en om dan een volledig ontregelde pc te hebben zonder resultaat.

 

Ik zie hierboven staan  : het stuurprogramma van de netwerkadapter verwijderen  en opnieuw opstarten”.    waar en hoe ?

 

In uw info  is uw laatste zin niet volledig :  je kunt deze aanpak overwegen als je …….????

 


Ik zie hierboven staan  : het stuurprogramma van de netwerkadapter verwijderen  en opnieuw opstarten”.    waar en hoe ?

In uw info  is uw laatste zin niet volledig :  je kunt deze aanpak overwegen als je …….????

Het  is hetgeen er boven staat dat ik je wou meegeven om uit te voeren “netwerkopdrachten uitvoeren”


Za 30-5-2020    10.50

 

Goede morgen Martin,

 

De info   ivm de opdrachtprompt  heb ik nog niet kunnen uitvoeren door teveel werk hier na de lockdown  aan de Kust.

Ik ben nu aan de Kust , in onze caravan  en dus een kooi van Faraday , en zoals ik reeds aanhaalde is hier een netwerk  met antennes. Ik zit op  ± 150 m  van de antenne  (met login en PW )     en ik ben nu al  1 uur bezig  op de pc   om toe te zien op verbreking . .

 

Het antivirusprogramma heeft een scan gedaan waarbij de pc terug moest worden opgestart en die deed dat zonder probleem. Onmiddellijk kreeg ik als eerste in de lijst van verbindingen de antenne van het verblijfpark.

Tot nu toe is de verbinding nog niet verbroken en kan Internetten enz….

 

Thuis werkte ik al 10 jaar op dezelfde manier en ik zat ± 5 m ven de router met 1 scheidingsmuur en nooit problemen gehad om in te loggen. Zou het kunnen dat de problemen begonnen zijn door die tweede account te installeren op WLM ?  Die account heb ik nu verwijderd zoals ik reeds meldde.

 

Wat kan nu de conclusie zijn . Ligt het nu aan de pc of aan de toegang van thuis .?

 

Is die test met de opdrachtprompt nu nog nodig.

**

 

 

 

 


WLM zal wel de oorzaak niet zijn.

Als je aan de kust op wifi geen onderbrekingen hebt, zou ik het voor het ogenblik zo laten tot je thuis bent en dan al eens proberen op “Proximus Public Wifi” of je dan ook onderbrekingen hebt.


Ok, badankt,

tot later dan.


@jpdr WLM kan niet de oorzaak zijn omdat je aan de kust geen problemen hebt. Heb je ook al de prioriteit van de netwerk kaarten nagekeken ? Zie mijn reactie hier: https://nl.forum.proximus.be/internet-10/internetverbinding-valt-weg-50190?postid=653595#post653595 Wat dat kan ook de oorzaak zijn want thuis staat de vodaphone actief en die heb je niet aan de kust. Heb je aangevinkt dat er altijd automatisch verbinding moet gemaakt worden via de mobiele hotspot?  Zie hier 2 stap: https://deviceguides.vodafone.co.uk/vodafone/r216-windows-10/connection/select-network-mode/ Kijk hier hoe dat je dit kan doen: https://pctipvandedag.nl/automatisch-verbinden-uitschakelen/

 


ja ze stond op prioriteit één daarom heb ik ook aangeraden om als ie wifi-24 gebruikt om automatisch verbinden aan te vinken om zeker te zijn dat die op prioriteit één komt te staan.


Je gaat ook nog voorhebben wanneer het signaal van de mi-fi router sterker is dat de connectie met het draadloos netwerk verbroken zal worden. Dus je zou het moeten uitvinken bij de vodafone. Je hebt absoluut gelijk voor dit aan te vinken bij de 2,4 Ghz band.


ook mi-fi stond uit en dan is er nog onderbreking via bbox-wifi-2.4 en had hem ook gezegd van  bij bbox-wifi-2.4  “automatisch verbinden” enkel en alleen aan te vinken zodat deze 2.4 altijd de prioriteit krijgt en als mifi vodafone ook nog uitstaat kan dit ook al de reden niet zijn!

waarschijnlijk heeft hij ook de mifi mee aan zee.


Even t.a.v. familievandesype

+

 

Martin,

Hallo,

Vooreerst bedankt voor uw tussenkomst en goede bedoelingen en raad maar zoals ik reeds aanhaalde heb ik geen nota van wijzigingen in een pc.

De uitleg die daar gegeven wordt is mij toch onduidelijk.

Hieraan durf ik mij niet te wagen.

Wat u bedoelt  dat de pc de verbinding zoekt met de eerst gerangschikte is de mobiele wifi. 

Ik zit nu aan de kust op het private netwerk ingelogd en de mobiele wifi komt zelfs niet voor in de lijst met beschikbare wifi's. Dus , als hij uitstaat , zoals steeds thuis wanneer ik verbinding zoek met de net bBOx3  daar komt hij ook niet als eerste op de lijst. maar altijd de 2.4  .

De pc heeft toch geen eigen wil ?

IK heb de mobiele wifi mee maar deze hier nog niet gebruikt en hij komt dus ook niet voor in de lijst met beschikbare toegangen.

Ik ben nu terug bijna een uur bezig op dat lokaal netwerk en ondervind geen enkel probleem.Dus vraag ik mij waarom hij het thuis doet ?

verouderde bBox3, te veel mensen actief op het zelfde wifi-kanaal  of wat ?


inderdaad ik kon ook afleiden uit wat je vroeger verteld hebt en al geprobeerd hebt thuis dat het eigenlijk niet aan de vodafone kon liggen aangezien die af stond en je zei dat die 2.4 ook op de eerste prioriteit stond.

Je zegt “Ik ben nu terug bijna een uur bezig op dat lokaal netwerk en ondervind geen enkel probleem” 

voor alle zekerheid:  bedoel je nu dat je met een netwerkkabel verbonden bent of via wifi, om alle misverstanden te vermijden.

 thuis had je ook onderbrekingen als je met je laptop op bbox*wifi-5.0  probeerde want als het daar onderbrekingen gaf  als je dicht bij de bbox stond dan moet het in een andere richting gezocht worden.

je vroeger antwoord via wifi-5.0 was “Kom op hetzelfde resultaat, verbreking na enkele minuten.”  

dan zou je richting bbox kunnen denken maar met je smartphone via wifi bbox heb je het niet! dus wordt de bbox dan eigenlijk niet verdacht, wat je wel thuis nog eens kunt proberen is via de bbox zijn proximus public wifi werken om te zien of dit iets uitmaakt


Martin,

Ik zit nu in onze stacaravan   ( dus  kooi van Faraday )  op ± 150 meter van een antenne van het lokaal netwerk van het kampeer verblijfpark hier.   DRAADLOOS.

Er zijn  hier 4 antennes.  Op de lijst voor verbindingen  komt  HS2 park Europ  als eerste met beste bereik.   Al 10 jaar steeds geweest..

Van mijn mobiele wifi is hier geen sprake. Die zit in het valies en niet actief, heb hem zelfs nog niet nodig gehad.

 

Ik heb een nieuwe grasmachine gekocht en heb ze   zopas kunnen registreren , voor de garantie, bij de firma .  Geen enkel probleem of onderbreking gehad.

Ik zal thuis eens proberen of ik kan inloggen  op Proximus public wifi  en zien wat er gebeurt.

 

PS: als ik inlog vink ik steeds aan voor automatische verbinding. 

 


Ok, dan zijn we 100% zeker dat het over wifi is dat je verbindt :relaxed:

Als je connecteert op een bepaalde wifi bron is het altijd best als je deze op “automatisch verbinden” aanvinkt om dan de  andere bronnen even te overlopen in je wifi ontvangstlijst en daar al de andere op “automatisch verbinden”  uitvinkt zodat je zeker bent dat de wifi bron die je gebruikt als enige staat aangevinkt als “automatisch verbinden” 


@Martin  : Er werd ook niet verteld of de smartphone al dan niet verbonden was met 5.0 Ghz band. Want deze ondersteund deze band ook.  Hij heeft ook niet echt een bevestiging gegeven door echt heel dicht te zitten bij de bbox3 modem of er dan op de 5.0 Ghz geen probleem was. 


aan de signaal sterkte wifi iconen te zien komt het wifi signaal heel goed binnen dus zal hij wel voldoende dicht staan, dat kan jet ook niet zijn.

of het met de smartphone op wifi 5.0 of 2.4 was doet er niet veel toe aangezien het daar goed gaat en met laptop op beide slecht dus moet deze 2.4 en 5.0 van de bbox niet verdacht worden dit bedoel ik.


Er kan altijd een stoorzender die de verbinding doet verbreken op zijn laptop wanneer hij thuis verbonden is met de bbox3. Dat verdenk ik. Want op andere locaties is er geen enkel probleem zoals in de stacaravan. Een andere mogelijkheid is dat de de draadloze netwerkkaart wordt uitgeschakeld om stroom te besparen. Dat kan je nakijken in apparaatbeheer: houdt de windows toets tegelijkertijd ingedrukt met r en typ vervolgens devmgmt.msc en druk op enter. Vervolgens netwerkadapters,rechts klikken op de draadloze netwerk kaart waar er wifi,wireless in de naam staat,eigenschappen,energiebeheer (power management) en daar het vinkje weghalen de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen en druk vervolgens op ok om de wijzigingen op te slaan.


Ik heb ook al gans de tijd gedacht aan eventueel een stoorzender.

Een andere mogelijkheid is dat de de draadloze netwerkkaart wordt uitgeschakeld om stroom te besparen

Dat zou volgens mij dan aan de kust ook wel met zijn laptop gebeuren 


Daarin heb je wel gelijk in, maar dan zou je moeten weten wat de toestand was van de batterij thuis en aan de kust.Om dit uit te sluiten zou je de voedingsadapter aangesloten kunnen laten. Maar ik vermoed ook eerder een stoorzender.


Ik ga er inderdaad vanuit dat hij thuis en aan de kust ook wel met een netadapter werkt, maar dat zullen we dan wel nog vernemen.


Reageer