Skip to main content
Beantwoord

Internetsnelheid plots verlaagd

  • 3 december 2020
  • 6 reacties
  • 162 Bekeken

  • Apprentice
  • 3 reacties

Voorheen haalde ik gemakkelijk 90+ Mbps. Sinds enkele weken haal ik maximaal 25+ Mbps.

Zie afbeelding;

 

Ik gebruik altijd een UTP-netwerkkabel. Ik heb reeds naar Proximus gebeld, ik heb alle kabels opnieuw ingestoken, de reset van het apparaat uitgevoerd en de lijntest werd alsook door Proximus uitgevoerd. Hieruit bleek echter dat er inderdaad iets niet klopte. Ik heb ook de B-box 3 Sagem tool 0.13 geprobeerd maar zelfs daar geraak ik niet in.

 

Zie afbeelding;

 

Wat wel vreemd is, is dat mijn Ethernet verbinding een WiFi naam heeft. Misschien verklaart dat iets?

Beste antwoord door Psych

Blijkbaar was mijn modem defect, bij deze hebben ze de modem vervangen.

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

6 reacties

Martin
  • 33951 reacties
  • 3 december 2020
  • van die netwerknaam moet je u niks aantrekken 
  • lukt het ook niet om in te loggen met  http://192.168.1.1  als User met userwachtwoord dat op een sticker van je bbox staat.
  • Maar geraak je met één of ander apparaat ook niet op wifi van je bbox 
     
  • Heb je wel een bbox van Sagem dan moeten de 4 gele ethernet poorten achteraan alle 4 aaneengesloten zijn en niet twee per twee want als je geen bbox van sagem het zal het sagemtool ook niet werken

 


  • Auteur
  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 3 december 2020
Martin schreef:
  • van die netwerknaam moet je u niks aantrekken 
  • lukt het ook niet om in te loggen met  http://192.168.1.1  als User met userwachtwoord dat op een sticker van je bbox staat.
  • Maar geraak je met één of ander apparaat ook niet op wifi van je bbox 

 


Ik geraak met al mijn apparaten aan een internetconnectie, UTP kabel of met wifi. Op “http://192.168.1.1” geraak ik inderdaad wel ingelogd, daarmee vindt ik het vreemd dat dit niet lukt op de bbox3 tool.

 

 


Martin
  • 33951 reacties
  • 3 december 2020

omdat je geen bbox3 van Sagem hebt waarschijnlijk, maar ene van technicolor en daarop werkt het sagemtool niet.

staan de 4 geel gekleurde  utp poorten achteraan de bbox, alle 4 naast elkaar zonder scheiding tussen de eerste twee poorten en laatste twee utp poorten? 


Martin
  • 33951 reacties
  • 3 december 2020

heb je niks veranderd aan je telefoon installatie geen vaste telefoon op een andere plaats aangesloten of zo, want het zou kunnen dat je op een repair profiel terecht gekomen bent.

heb je al eens zelf de automatische lijntest uitgevoerd.


  • Auteur
  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 4 december 2020
Martin schreef:

omdat je geen bbox3 van Sagem hebt waarschijnlijk, maar ene van technicolor en daarop werkt het sagemtool niet.

staan de 4 geel gekleurde  utp poorten achteraan de bbox, alle 4 naast elkaar zonder scheiding tussen de eerste twee poorten en laatste twee utp poorten? 


Het is er inderdaad ene van technicolor, heb ondertussen al een afspraak voor een technieker. Toch bedankt voor je hulp, Martin.


  • Auteur
  • Apprentice
  • 3 reacties
  • Antwoord
  • 5 december 2020

Blijkbaar was mijn modem defect, bij deze hebben ze de modem vervangen.