Beste
Sinds 2017 zijn we aangesloten bij Proximus en hebben we altijd maar een snelheid van maximaal 18,9 Mbps gehad (via wifi of kabel, het maakt geen enkel verschil => bij meting staat de tv en dergelijke uit). Dit gaf af en toe problemen, maar ik heb er nooit een melding van gedaan.
Sedert het “meer thuiswerk door corona” geeft dit echter wel helaas meer problemen. Mijn vrouw werkt nu van thuis uit via een connectie met de pc op haar kantoor. Terwijl moet ik als leerkracht live afstandsonderwijs geven aan mijn leerlingen en digitaal oudercontacten doen.
Ik ben via dit forum ook al terecht gekomen naar de Proximus-site “ga de snelheid van je internetverbinding na”. Daar lees ik het volgende over onze “Internet Comfort”:
- Geadverteerde snelheid: tot 100 Mbps download
- Maximumsnelheid beschikkbaar voor 59% van de lijnen met jouw configuratie: 45,6 Mbps download
- Gegarandeerde maximale snelheid. Dit is ook de minimale snelheid: 27,9 Mbps download
Als ik dat zo bekijk dan zitten we zelfs helemaal niet de minimale snelheid.
Ook heb ik via Sagem Tool geprobeerd om de modem eens uit te lezen, maar wij hebben echter een Bbox3 van Technicolor.
Kan onze situatie aub eens nagekeken worden, waarbij hopelijk onze internetsnelheid toch wat wordt verhoogd? Ik heb in mijn forumprofiel alvast mijn gegevens zo goed mogelijk proberen in te vullen.
Alvast hartelijk bedankt voor de moeite en tijd.
Vriendelijke groeten
Geert Claes