Skip to main content
Beantwoord

InternetBox port forwarding (80, 443) werkt niet ondanks lage beveiliging


Hallo.

Ik heb een webserver draaiende achter poorten 80 en 443 op mijn lokaal netwerk. In MyProximus heb ik allereerst de beveiliging op “laag” gezet (en ook de InternetBox nadien een aantal keer herstart):

Vervolgens heb ik Port Forwarding ingesteld naar mijn webserver, zowel voor externe poort 443 als externe poort 2224 (ter test):

 

Wanneer ik de poorten op mijn extern IP adres laat controleren (via canyouseeme.org), dan is de webserver niet zichtbaar op poort 443 maar wel op de testpoort 2224: 

 

 

Hoe is dit mogelijk, gezien de reeds ingestelde “lage beveiliging” op mijn internet lijn? Onlangs overgestapt van Telenet, waar deze port forwarding zonder problemen werkte.

Alvast bedankt voor enige inzage.

PS: Het is voor mij noodzakelijk om mijn webserver via poort 443 te bereiken. Ik probeer mijn webserver te bereiken vanuit een worsktation waar ongekende poorten (zoals bv. 2224) geblokkeerd worden.

Beste antwoord door Moya

Na veel heen en weer gebeld te hebben met de klantendienst en uiteindelijk bij de High Care terecht gekomen en iemand professioneel en menselijk te pakken gekregen die me verder heeft geholpen. Een nieuwe modem gekregen de dag nadien en alles lijkt nu van de eerste keer te werken. Lijkt me dus een achterliggend probleem met de firewall instellingen of firmware van de modem zelf. Hopelijk helpt dit!

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?
This topic has been closed for comments

Martin
  • 12 oktober 2022

kijk eens of remote access uit staat 

Dit is wel het voorbeeld van een bbox3v+  daar ik geen bbox4 heb

En doet dan nog eens de test voor beide poorten wat dit geeft met canyouseeme 


  • Rising star
  • 12 oktober 2022

Bedankt voor je reactie, Martin.

 

De instellingen van de Internet Box zijn enkel online te wijzigen via MyProximus. De default gateway / instellingen van de router zijn niet meer toegankelijk via het lokale netwerk. Ik heb op MyProximus alle instellingen meermaals overlopen, maar een “remote access” optie is nergens te vinden.


Martin
  • 12 oktober 2022

Ik denk dat nog altijd niet alles mogelijk is voor de bbox4 op gebied van instellingen, maar portforwarding zou inderdaad al moeten werken volgens de meldingen die ik er over al gelezen heb op het forum, mss zullen nog anderen u kunnen verder helpen die reeds een bbox4 in hun bezit hebben of iemand van Proximus zelf als die morgen hier terug langskomen.

 


  • Rising star
  • 12 oktober 2022

Bedankt Martin. Dan wacht ik alvast geduldig af op meer response...


  • Rising star
  • 16 oktober 2022

Heeft Proximus support hier meer nieuws over?


DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 18 oktober 2022

@nvfd Port forwarding op de nieuwe internetbox zou in orde moeten zijn maar helaas geven wij hier geen ondersteuning op.


  • Rising star
  • 18 oktober 2022
DaisyS schreef:

@nvfd Port forwarding op de nieuwe internetbox zou in orde moeten zijn maar helaas geven wij hier geen ondersteuning op.

Bedankt voor je reactie. In dit geval lijkt het te gaan om een achterliggend probleem, aangezien port forwarding zelf gewoon correct lijkt te werken op andere poorten (zie referentie van canyouseeme.org in origineel bericht). Wordt ook hier geen ondersteuning op geboden?


  • Apprentice
  • 28 oktober 2022

Goed om te lezen dat ik niet de enige ben die hier mee kampt. Ik ben vandaag ook overgeschakeld van Telenet. Al bij al een vrij probleemloze switch met uitzondering van mijn webserver die voorheen op poorten 80 en 443 draaide. Volgen de installateur en documentatie online was me verzekerd dat dit mogelijk was. Heb vandaag al meermaals contact gehad met support om telkens dezelfde paar instructies op te volgen met helaas hetzelfde resultaat. Ik heb ook testen gedaan via canyouseeme.org maar krijg dezelfde resultaten als hierboven. Iemand van support vertelde mij dat ze een ticket bij IT kunnen openen op mijn kosten (35EUR) vrij frustrerend dit. Is hier ooit een oplossing op gevonden?


  • Rising star
  • 29 oktober 2022

Zeer herkenbare response van support… Ik heb er hier verder geen oplossing voor gevonden en kamp nog steeds met hetzelfde probleem.


Martin
  • 29 oktober 2022

Tip: gooi het probleem anders eens op dit forum hier → Proximus (Belgacom, Skynet) - UB

mss heeft daar al iemand i.v.m. dit probleem ervaring mee.


  • Rising star
  • 31 oktober 2022

  • Rising star
  • 2 november 2022

Ik kamp met exact het zelfde probleem maar dan met mijn bbox3.


Martin
  • 2 november 2022

Is het een oudere bbox3 of een recentere bbox3V+ die je hebt.


  • Rising star
  • 2 november 2022

Hoe kan ik dag zien?  Het is er een van Sagem dat weet ik wel. Hardware versie 2.1?


Martin
  • 2 november 2022

staat op de bbox zelf zie foto van een bbox3v+ ook van sagem

 


Martin
  • 2 november 2022

@Ruben_013 als ik mijn bbox3v+ uitlees via zijn GUI → Welcome Page B-Box , dan krijg ik de volgende software versies:

  • Software Version

    8c.725A

  • GUI Version

    7.5.7.1

  • Hardware Version

    1.0

  • Datapump Version

    A2pv6F039y3.d26u


  • Apprentice
  • 5 november 2022

Na veel heen en weer gebeld te hebben met de klantendienst en uiteindelijk bij de High Care terecht gekomen en iemand professioneel en menselijk te pakken gekregen die me verder heeft geholpen. Een nieuwe modem gekregen de dag nadien en alles lijkt nu van de eerste keer te werken. Lijkt me dus een achterliggend probleem met de firewall instellingen of firmware van de modem zelf. Hopelijk helpt dit!


Martin
  • 5 november 2022

Tip: Het zou ook  interessant zijn moest je nog weten wat de software versies waren die op je oude bbox3 stonden en ze hier te posten zodat anderen met het zelfde probleem kunnen vergelijken of ze met de zelfde software/type van bbox3 zitten.


  • Rising star
  • 8 november 2022
Moya schreef:

Na veel heen en weer gebeld te hebben met de klantendienst en uiteindelijk bij de High Care terecht gekomen en iemand professioneel en menselijk te pakken gekregen die me verder heeft geholpen. Een nieuwe modem gekregen de dag nadien en alles lijkt nu van de eerste keer te werken. Lijkt me dus een achterliggend probleem met de firewall instellingen of firmware van de modem zelf. Hopelijk helpt dit!

Bedankt voor het delen. Had jij hiervoor ook een Internet Box modem? En welk type modem heb je ter vervanging gekregen?


  • Apprentice
  • 8 november 2022

Yes, ik had ook een internetbox of B-box V4 zoals ze die bij PX kennen - deze werd vervangen door eenzelfde internetbox. Groeten


Martin
  • 8 november 2022

Spijtig dat we niet weten of het aan de software versie is die er op stond of dat het aan de hardware lag.


  • Rising star
  • 9 november 2022

@DaisyS kan jij mij in contact brengen met de High Care dienst om hetzelfde te verwezenlijken?


GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 9 november 2022

@nvfd 

Wat lukt er precies nog niet met de port forewarding?

 

Geert


  • Rising star
  • 9 november 2022

@GeertC Het probleem zoals ik het in de eerste post beschreef doet zich nog steeds voor. Port forwarding op poorten 80 en 443 lukt niet hoewel dit op andere poorten wel lukt. De instelling “beveiliging van uw internetlijn” staat nochtans op “laag”.

 

Gebruiker Moya liet hierboven weten dat het probleem bij haar werd verholpen doordat de High Care dienst haar Internet Box heeft laten vervangen.


GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 9 november 2022

@nvfd 

Je hebt reeds een internetbox, ik kan deze wel laten omruilen,

kan er volgende week iemand van bpost deze komen bezorgen?

 

Geert