InternetBox port forwarding (80, 443) werkt niet ondanks lage beveiliging
Hallo.
Ik heb een webserver draaiende achter poorten 80 en 443 op mijn lokaal netwerk. In MyProximus heb ik allereerst de beveiliging op “laag” gezet (en ook de InternetBox nadien een aantal keer herstart):
Vervolgens heb ik Port Forwarding ingesteld naar mijn webserver, zowel voor externe poort 443 als externe poort 2224 (ter test):
Wanneer ik de poorten op mijn extern IP adres laat controleren (via canyouseeme.org), dan is de webserver niet zichtbaar op poort 443 maar wel op de testpoort 2224:
Hoe is dit mogelijk, gezien de reeds ingestelde “lage beveiliging” op mijn internet lijn? Onlangs overgestapt van Telenet, waar deze port forwarding zonder problemen werkte.
Alvast bedankt voor enige inzage.
PS: Het is voor mij noodzakelijk om mijn webserver via poort 443 te bereiken. Ik probeer mijn webserver te bereiken vanuit een worsktation waar ongekende poorten (zoals bv. 2224) geblokkeerd worden.
Bladzijde 2 / 2
@nvfd
Je hebt reeds een internetbox, ik kan deze wel laten omruilen,
kan er volgende week iemand van bpost deze komen bezorgen?
Geert
@GeertC Dat mag zeer zeker! Lever ik vervolgens mijn “oude” internetbox weer in bij een Proximus winkel?
@nvfd
Dat gaat niet meer, die moet je binnenbrengen op een Postkantoor en daar een bar-code laten scannen die we je via mail toesturen.
Kan je op je profiel even nakijken of je klantummer correct is aub?
Geert
@GeertC In orde. Hierbij bevestig ik ook dat mijn klantennummer in mijn profiel correct is en mijn wettelijk adres in MyProximus correct ingevuld staat.
@nvfd
Maandag zal er een nieuwe internetbox bezorgd worden. Je krijgt hier nog een bevestiging van via mail.
Geert
Dag allen,
Ik heb inmiddels mijn nieuwe Internet Box in gebruik en kan bevestigen dat poorten 80 en 443 inmiddels niet meer geblokkeerd worden!
Ik heb de firmware versies bijgehouden:
Oude internetbox: SGE51100384
Nieuwe internetbox: SGE51100354 (oudere versie dus!)
Ik ben in ieder geval een tevreden mens. Bedankt allen voor de hulp!
Bedankt voor de feedback. Ik had zo al een licht vermoeden dat de reden wel eens een bug in software had kunnen zijn.
Enfin, het belangrijkste is dat het opgelost is en terug werkt.
Dag allen,
Ik heb inmiddels mijn nieuwe Internet Box in gebruik en kan bevestigen dat poorten 80 en 443 inmiddels niet meer geblokkeerd worden!
Ik heb de firmware versies bijgehouden:
Oude internetbox: SGE51100384
Nieuwe internetbox: SGE51100354 (oudere versie dus!)
Ik ben in ieder geval een tevreden mens. Bedankt allen voor de hulp!
Hi Nvfd,
Heb je de forward ingesteld rechtstreeks op het IP van de nieuwe router of op het IP van je randapperatuur/server?
Ik zit namelijk met het zelfde probleem, heb ook een nieuwe internetbox ontvangen met de firmware versie: SGE51100354 (Dus inderdaad die oudere) maar dan nog werkt het bij mij niet… :(
Thanks
@Davi Verstraeten Mijn port forwarding stond ingesteld op de router. Dat heb ik geconfigureerd op de online instellingen van MyProximus. Bij het wisselen naar mijn nieuwe internetbox werden de instellingen dus gewoon overgenomen naar mijn nieuwe box.
Port forwarding doe je naar het interne IP adres van je server.
Wat je kan testen is of je zelf, op een laptop die verbonden is met je wifi netwerk, wel toegang krijgt tot je server als je naar zijn intern IP adres surft (192.168. ...). Als dat niet lukt, dan is je probleem niet gerelateerd aan wat hier besproken werd en kan je best een nieuw topic starten.
Dag allen,
Ik heb inmiddels mijn nieuwe Internet Box in gebruik en kan bevestigen dat poorten 80 en 443 inmiddels niet meer geblokkeerd worden!
Ik heb de firmware versies bijgehouden:
Oude internetbox: SGE51100384
Nieuwe internetbox: SGE51100354 (oudere versie dus!)
Het probleem is dus ontstaan na een Firmware update, en een "nieuwe" (oudere) TV box heeft het probleem opgelost?
Is er dan geen risico dat het probleem terugkomt van zodra de firmware upgrade ook naar deze tv-box gepushet wordt?
Naar de “Internet box” gepusht wordt wil je zeggen natuurlijk, maar als die bugs gemeld worden aan PX zullen ze ook wel die bug er proberen eerst uit te halen vooraleer dit verder naar al de Internet boxen te pushen, aangezien hun strategie altijd zo geweest is van niet alle nieuwe software tegelijk naar iedereen te pushen om juist af te wachten op eventuele meldingen van bugs.
@Davi Verstraeten Mijn port forwarding stond ingesteld op de router. Dat heb ik geconfigureerd op de online instellingen van MyProximus. Bij het wisselen naar mijn nieuwe internetbox werden de instellingen dus gewoon overgenomen naar mijn nieuwe box.
Port forwarding doe je naar het interne IP adres van je server.
Wat je kan testen is of je zelf, op een laptop die verbonden is met je wifi netwerk, wel toegang krijgt tot je server als je naar zijn intern IP adres surft (192.168. ...). Als dat niet lukt, dan is je probleem niet gerelateerd aan wat hier besproken werd en kan je best een nieuw topic starten.
Hi,
Was hetzelfde probleem als u ook had, ik had een foutje getypt in het IP adres.. dus daarom werkte het bij niet meteen.. Het jammere is, ze hebben dit weekend een push gedaan bij mij en mijn router met oude firmware versie is terug geupdate naar de nieuwste versie… dus het is weer stuk.. poorten zijn weer gesloten terwijl ze open stonden..
Dus om op Philippe te antwoorden, ja als ze een push doen naar je router heb je terug hetzelfde probleem… ongeloofelijk dit. Twijfel om proximus na 2 weken terug buiten te gooien is zeer groot…
@Proximus_Forummedewerkers. Best dat de PX forummedewerkers dit doorgeven aan de Bevoegde specialisten zodat de bug er kan uitgehaald worden in deze software versie.
Hey,
Ergens “geruststellend” dat ik niet de enige ben met dit probleem… :)
Om mijn situatie te schetsen, ik heb mijn eigen router, rechtstreeks in de ONT ingeplugd, via VLAN20 krijg ik dus mijn extern IP address rechtstreeks op mijn eigen router. De internet box+ heb ik dus terug netjes in de doos, in de kast gelegd.
Dat werkt allemaal goed zoals verwacht, snelheden zijn goed, etc.
Echter bij het forwarden van poort 80 of 443 ondervind ik problemen.
Andere poorten zijn geen probleem, die komen allemaal goed binnen en de services die daarop draaien werken ook. Klantendienst gebeld, daar begrepen ze blijkbaar mijn vraag niet goed en als antwoord ontvang ik “Wij kunnen de poorten voor U op uw eigen toestel niet open zetten”. Wat ik wel begrijp, maar ze staan open op mijn eigen router maar toch krijg ik ze niet binnen via canyouseeme. Ze kunnen inderdaad ook voor €35 hun IT dienst inschakelen (Wat ik niet goed begrijp waarom ik hier €35 voor zou moeten betalen omdat alle instellingen van mijn kant correct zijn).
Ook de vraag via mail gesteld, maar ook hier geen reactie…
Als ik de check doe, en poort 80 even wijzig naar 8000, komt hij wel binnen. Dus mijn settings zijn zeker goed. Als ik daarna terug de poort op 80 zet, ziet hij 8000 uiteraard niet meer.
Zie ik iets over het hoofd?
Hopelijk via hier meer succes, want via de klantendienst heb ik het gevoel dat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd…
Volgens mij is dit het enige wat ik zou moeten / kan doen. Dit toestel zit er bij mij niet tussen:
Toen ze kwamen installeren hebben ze deze wel geplaatst, maar via het formulier “hoe mijn eigen router in te stellen” is deze dus vervangen door mijn eigen router:
Mij lijkt dan, aangezien ik de internetbox+ er niet tussen heb, en andere poorten forwarden (3000, 8086 & 8000) geen probleem is, ik verder geen instellingen kan configureren in myproximus om 80 en 443 werkend te krijgen.
Alvast bedankt!
Hi Martin, bedankt voor je reactie!
Ja hoor,
Volgens mij is dit het enige wat ik zou moeten / kan doen. Dit toestel zit er bij mij niet tussen:
Toen ze kwamen installeren hebben ze deze wel geplaatst, maar via het formulier “hoe mijn eigen router in te stellen” is deze dus vervangen door mijn eigen router:
Mij lijkt dan, aangezien ik de internetbox+ er niet tussen heb, en andere poorten forwarden (3000, 8086 & 8000) geen probleem is, ik verder geen instellingen kan configureren in myproximus om 80 en 443 werkend te krijgen.
Alvast bedankt!
Misschien moet ik eens proberen om de internetbox+ er terug tussen te steken en via bridge te werken. Wat ik wel jammer zou vinden, aangezien dit dan weer behoorlijk wat ruimte verloren is in mijn patchkast… :)
@Bjarne Dat is inderdaad de beste optie om te testen en te zien waar het probleem vandaan komt. Wij geven geen support op de instellingen van privé-apparatuur en zullen steeds vragen te testen met onze toestellen.
@Bjarne Dat is inderdaad de beste optie om te testen en te zien waar het probleem vandaan komt. Wij geven geen support op de instellingen van privé-apparatuur en zullen steeds vragen te testen met onze toestellen.
Hi HadewychT,
Ik ben er toch van overtuigd dat dit niet aan mijn toestel ligt. Ik ben momenteel ook nog klant van Telenet, en daar ondervind ik geen problemen. Momenteel werkt alles terug, doordat ik mijn servers terug achter de telenet modem gestoken heb. Het enige wat verandert is, is het switchen van ISP.
Ik hoop wel dat dit snel opgelost geraakt, want ik ben zeer tevreden van de fiber, maar het openen van poort 80 is wel echt een dealbreaker voor mij…
Zomaar mijn eigen router definitief vervangen door de internetbox+ is ook echt geen optie omdat deze niet de configuratie kan bieden die ik nodig heb.
Alvast bedankt!
Voor de sport eens een testje gedaan met de internetbox+…
Zonder succes, zelfs poort 3000 pakt hij nu niet meer. Zie ik iets over het hoofd?
Oké… nu is het met hellemaal een raadsel….
Net de test gedaan met de internetbox+, hier kreeg ik zelfs poort 3000 niet open.
Volgens deze situatie, dus geen succes. Super vreemd, want met mijn eigen router werkte poort 3000 zeker wel.
Om die reden eens terug de internetbox+ weg gehaald, en mijn setup er terug tussen geplaatst:
En wat zie ik….
Super vreemd, want met uitzondering van deze instellingen op de internetbox+ heb ik niets anders aangepast.
Ondertussen deze 2 regels terug verwijderd, en alles werkt zoals het hoort.
Vreemd…
Oké… nu is het met hellemaal een raadsel….
Net de test gedaan met de internetbox+, hier kreeg ik zelfs poort 3000 niet open.
Volgens deze situatie, dus geen succes. Super vreemd, want met mijn eigen router werkte poort 3000 zeker wel.
Om die reden eens terug de internetbox+ weg gehaald, en mijn setup er terug tussen geplaatst:
En wat zie ik….
Super vreemd, want met uitzondering van deze instellingen op de internetbox+ heb ik niets anders aangepast.
Ondertussen deze 2 regels terug verwijderd, en alles werkt zoals het hoort.
Vreemd…
Excuses voor de spam… Maar zou het kunnen dat de internetbox+ aangesloten moet zijn om instellingen door te voeren? Dat zou voor mij de enige logische verklaring zijn.
Deze instellingen heb ik aangetikt op MyProximus terwijl de internetbox+ niet was aangesloten.
Mijn theorie, en wat mij de meest logische verklaring lijkt is dat die instellingen vanuit MyProximus worden doorgepusht naar de internetbox+, en dat deze de instellingen op zijn beurt doorpusht naar de backend van Proximus. Dus bij het configureren van MyProximus moet de internetbox+ aangesloten zijn, en pas daarna kan de Internetbox+ weg en kan er via VLAN tagging rechtstreeks op de ONT modem worden aangesloten met een eigen router. Kan dit kloppen?
hangt er iets op 192.169.129.0 die kan antwoorden aan canyouseeme zijn verzoek?
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.