Skip to main content

Goeiedag,

Ik zou graag een kleine webserver thuis opzetten voor hobby-doeleinden. Daarvoor moet ik de port forwarding kunnen instellen.

Ik heb echter hetzelfde probleem als DannyB (link naar post): de optie ‘Firewall’ is niet zichtbaar in MyProximus. Ik belde hiervoor naar de helpdesk, die mij doorstuurde naar hetzelfde artikel dat ik ook al vernoemd had en dat geen oplossing biedt.

Welke magische toverwoorden moet ik gebruiken om bij iemand terecht te komen die mij wél kan helpen? Of alternatief: kan iemand mij helpen om in MyProximus toegang te krijgen tot de FireWall / DNS etc. instellingen van mijn router?

Mvg,

Pieter-Jan

@PJVanDamme Deze optie zou inderdaad wel zichtbaar moeten zijn in My Proximus voor uw modem.

Probeer je dit via de app of de website ? Als het een probleem is in de app, kan je best met je GSM schudden terwijl je de app gebruikt. Dan kan je dit naar het juiste team doorsturen. 

Krijg je wel andere opties te zien voor je modem ? 

 


Dag HadewychT, ik zie in zowel Proximus+ (opvolger van MyProximus) als in de webapp dezelfde opties bij ‘geavanceerde internetinstellingen’:

  • PPP login credentials (only for b-box 3)
  • configuratie netwerkpoorten (geavanceerde modus die incoming ports 23, 80, 443, 992, 8023, 8080, en 8443 open zet was al geactiveerd)

Ik zal alleszins al een bug melden, bedankt voor de tip.


Intussen heb ik de instellingen gevonden - het is me niet duidelijk of ik ze gemist heb, of er intussen iets gewijzigd is voor mijn account.

 

Voor wie ooit nog zou terecht komen bij deze post, hierbij hoe het er vandaag uitziet in Proximus+:

 

Je moet dus bij netwerkapparatuur op het tandwieltje klikken om bij de “geavanceerde internetinstellingen” terecht te komen. NIET op de link “geavanceerde internetinstellingen”, verwarrend genoeg.


Inderdaad verwarrend!  En dat moet beter kunnen!

ik zou dit zeker melden via de app. Schudden met je smartphone (in de app) opent een meldingenvenster. Daar ben je direct op de juiste plaats en kan je je “grieven” kwijt en ook screenshots.

Hopelijk geven de programmeurs er gevolg aan. Succes!


Reageer