Internet Box

  • 24 May 2023
  • 7 reacties
  • 377 Bekeken

Ik heb vandaag een internet box gekregen . Maar na het lezen van al die negatieve berichten over de box steek ik hem terug in de doos en vliegt hij morgen terug naar Proximus !!!


7 reacties

Ter info: hangt ervan af of  je specifieke instellingen moet doen want anders zal dat wel meevallen volgens mij.

Eigenlijk is dit alles terug te brengen tot een wiskundige examenvraag:
Als er (x) aantal internetboxen worden verdeeld en daarvan werken er (y) aantal perfect en (z) aantal niet  zoals verwacht, wat is dan het aantal klachten op het Proximus forum en benoem dit aantal in percenten?

Of anders gezegd: je hoort of leest hier van niemand die niets te klagen heeft, of het nu over internetboxen gaat of over een ander Proximus ding.  Wat uiteraard betekent  dat @Eddy Bryon zich bij  één van beide categorieën zal aansluiten. Echter gefundeerd op eigen ervaring of op andermans ervaring? 😎

Vandaag mijn Internet Box mogen ontvangen, opstarten is niet zoals beschreven in de binnenzijde van de doos het werkt niet zoals ze het schrijven, dan maar gebeld en de persoon van die dienst heeft mij dan ook niet kunnen verder helpen waarom ik mijn wachtwoord niet kon veranderen van mijn wifi of dat het oude wachtwoord ook niet kon gebruikt worden, gelukkig ben ik thuis in deze branche en heb dan maar zelf alles opgelost, dat ze dan die mannen in die call centers toch eens een boekje geven met de nodige oplossingen die men kan aanbrengen om te proberen zo het probleem op te lossen zonder dat men zegt u moet naar een proximus winkel, alsof men daar zomaar direct de tijd voor heeft en de verplaatsing lol.

De oplossing is via myproximus uw internet box zijn naam en wachtwoord te veranderen men wacht toch zeker 10 min waarna men op de achterkant van de internet box de reset knop blijft indrukken totdat het rode lampje vooraan knippert dus zeker zeker 20 sec ingedrukt houden, dan loslaten en de router zijn ding laten doen en klaar is kees, zo gemakkelijk is het als men het weet en men het u zou uitleggen maja :) hopelijk hebben hier de mensen iets aan want ik ben toch best tevreden van de nieuwe router de snelheid is iets beter en ook de ontvangst in de andere kamers is stabieler via de boosters uiteraard.

Badge +4

Als je een reset doet ben je meestal uw instellingen kwijt en gebruikt de box de fabrieksinstellingen terug. Ik denk met een gewone herstart dit voldoende moet zijn ???

Tenzij dit nu helemaal anders werkt ?

Heb zelf geen ervaring met de internet box maar wel met de Bbox3V+ … 

@Peggy S 
bedoel je dan dat het niet werkt zoals beschreven hier → Naam en wachtwoord van het wifi-netwerk | Proximus

@RedsFan

Volgens ik begrepen heb wordt niet alles zoals bij de oude bbox terug  naar fabrieksinstellingen gebracht omdat in het geval van de bbox4 verschillende zaken bij deze bbox4 in je Myproximus bijgehouden worden en bij het → resetten weer overgenomen worden uit de Myproximus settings.

Dit is juist het voordeel van deze bbox4 want bij de bbox3 werden al die zaken niet opgeslagen in Myproximus.

Maar waarom je zou moet resetten (of heropstarten) vooraleer die veranderde waarden in myproximus gepusht (gesynchroniseerd worden) op je bbox is mij niet duidelijk. Maar waarschijnlijk gebeurt dit ook niet ogenblikkelijk en moet je een tijd wachten en mss met te resetten dat je het kunt wat vroeger binnen krijgen!

De vraag is natuurlijk of alles dat je instelt op de bbox4 via myproximus bvb zoals portforwarding enz ook bij reset van de bbox4 gewoon weer terug overgenomen worden in de bbox4, in feite zou dit zo moeten want anders zou je al die zaken weer opnieuw moeten invoeren! (zoals dit bij de bbox3 het geval was en voor veel frustraties zorgde bij de klanten) 

Als je een reset doet ben je meestal uw instellingen kwijt en gebruikt de box de fabrieksinstellingen terug. Ik denk met een gewone herstart dit voldoende moet zijn ???

Tenzij dit nu helemaal anders werkt ?

Heb zelf geen ervaring met de internet box maar wel met de Bbox3V+ … 

Ik had een gewone herstart gedaan na dat bleek dat de internet box niet direct wifi verbinding gaf, dit had dan ook niet geholpen ik had zeker 15 minuten gewacht of wel langer, ook bleef eerst het rode led lichtje branden van de wifi en moest ik eerst de wifi uitschakelen op het knopje drukken aan de zijkant meer dan 3 sec en daarna weer inschakelen toen kwam dat uiteraard blauw en was er wifi. 

Gelijk dan eerder gezegd had ik eerst op myproximus dan naar “PRODUCTEN” dan naar “INTERNET MAXI” dan naar beneden scrollen “INSTELLINGEN INTERNET BOX” daar op gedrukt en kwam ik bij de instellingen om de naam en het wachtwoord van de nieuwe router te veranderen.

Na weer een 15 tal minuten te hebben gewacht weer geprobeerd om connectie te maken met wifi maar weer was de naam niet veranderd alsook het wachtwoord dat niet werkte.

Dan maar meer dan 15 sec op de resetknop gedrukt tot het lampje rood ging aan de voorkant dan losgelaten en dan gewacht totdat de reboot compleet was en klaar is kees, alles werkte naar behoren geen enkel probleem ook met mijn aangesloten apparaten via wifi en bewakingscamera’s. De internet box had dan de instellingen overgenomen die ik had ingevuld en opgeslagen in myproximus “INSTELLINGEN INTERNET BOX”

succes

 

 

Reageer